TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cameleoen sier farvel til veiene for denne gang......

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #33293  av cameleon

Blir man for glad i noe eller noen og kjærligheten for det eller den persoen plutselig havner i grus, så kan livet virke som jordas undergang. Jeg opplevde den følsen i dag. Jeg kjørte på omkjøringsveien her i trodheim rundt klokken to og bilen min fikk vannplaning. Hele bakenden på bilen snurret rundt og traff autovernet. Dette er en av de få gangene jeg virkelig har overholdt fartsgresen på den veien og akkurat da skulle selfølgelig ulykken være der. Hele bakenden på bilen min ble totalvrak. På verkstedet sa de at hvis det var fronten på bilen så hadde jeg muligens vært død. De tvilte sterkt på at det var mulig å rette opp skaden. Jeg vil få en tilsvarende bil når papiree er i orden. Dere vet....når det er gått gjennom mølla.

Jeg kan med hånda på hjertet si at dette er det verste jeg oen gang har opplevd. Og for å være helt ærlig så skremte det kræsjet der vettet av meg.

Jeg vil som sagt få meg en mr2 om ikke lenge. enten om det er den samme hvis de klarer å fikse den, eller en tilsvarede. Ellers så kjøper jeg meg en ny.

Om jeg kommer på veien igjen etter jeg har muligheten til å sette nøkkelen i tenninga er en annen sak. Det kommer nok etter hvert, men per i dag så er jeg litt nervøs. Men ting kommer etter hvert. Tar dag for dag nå. Og jeg skal legge nye bilder av blien min på nettet (evt den nye hvis det går den veien).

SÃ¥ jeg sier farvel til veiene for denne gang, men er det er ikke siste gang jeg ser den :wink:

#33296  av Master

uff'a'meg! :? dette hørtes veldig kjipt ut... må bare kondolere på det dypeste. har hatt et par nestenuhell, men heldigvis aldri kræsja. Typisk at det skulle skje når du kjørte rolig også da.. ironiens onde makter :twisted:

Jeg vil bare gi deg et råd: få tak i nærmeste bil du finner og kom deg ut på veien og kjør, kjør, kjør langt og lengre enn langt helt til du har "glemt" ulykka. Det værste er å legge sertifikatet på hylla for da kan det hende du får fobi mot å kjøre.. høres sykt ut men jeg vet det har skjedd og man vet jo aldri... så; kjør SNAREST!

Du får nok en ny bil som kanskje t.o.m. er litt bedre på forsikringa? :lol:

Lykke til videre, og nok en gang kondolerer jeg.

#33302  av cameleon

Ny mr2 blir det snart uansett :wink:

Men lurer på en ting. Nå har jeg osm sagt full forsikrig på bilen. På verkstedet sa de at de tvilte på om de fikk til å rette den opp i og med at skadene var såppass ekstreme. Så når/hvis jeg får en tilsvarende bil, hva vil jeg få i en pengesum da? eller hvordan funker det? skal de finne en bil til meg, eller må jeg finne en ny bil selv? Hvis de går etter å gi en pengesum, vil det si at de går etter listeprisen? Vil det bli et mellomlegg?, i så tilfelle hvor mye?

Å hvordan blir det hvis de ikke klarer fikse bilen og jeg får tak i en ny. Vil jeg ha mulighet til å kjøpe tilbake bilen fra forsikringsselskapet for vrakpantprisen? eller vil jeg bare kunne ta den?

#33304  av Zerpent

Føler virkelig med deg cameleon! Må være skikkelig leit. :cry:
cameleon skrev: Om jeg kommer på veien igjen etter jeg har muligheten til å sette nøkkelen i tenninga er en annen sak.
Kom deg på veien og kjør igjen så snart som mulig som Master sier.

HÃ¥per det ordner seg enten med ny bil eller rep av gamle.

#33305  av henningl

Håp på kondemnering.. bedre å kjøpe seg ny bil enn å få en gammel kollisjons-skadet en..

Du får hovedsaklig igjen det bilen er verdt.. dem ser på listepriser samt hva slike biler stort sett går for på feks autodb. Men det lønner seg å protestere.. det er et tilbud du får, det kan diskuteres.

#33307  av Christian

Synd det det ja :(
Du kan kreve å få pengene eller du kan kreve at de finner en tilsvarende bil til deg.
Vraket kan du kjøpe tilbake, men det blir nok ikke helt billig...

#33309  av s10ne

Triste greier. :(

Håper du ikke fikk noen fysiske skader. At bilen ble vraket er ingenting mot om du får varige nakke-/ryggskader. Håper det går bra med deg og jeg må også bare få si at du må ikke legge førerkortet på hylla; ut og kjør så snart som mulig.

Bare mas på forsikringsselskapet og si at du er avhengig av bil og at de må få ordnet med penger snarest! Lykke til med evt. nytt kjøp!

#33314  av CelicaTurbo

synd det der men det er som dem andre sier, du bør ut å kjøre igjen så snart som mulig, hvis ikke blir nok terskelen for å overkomme nervøsiteten bare enda høyere og vanskeligere..

bilen er det nok best om den blir kondemnert, og forsikringen skal betale godt nok til at du selv kan finne deg en tilsvarende bil. Og som Henning sier så er prisen fra forsikringsselskapet et tilbud, om du ikke synes at det er nok til å kjøpe en tilsvarende bil så kan det nytte å klage på summen..

#33318  av memo

du får sitte på meg til arendal når treffet er der da :P

skal nok klare å kurere deg ;)

#33320  av hmsilset

Håper du får bra med penger for den da!Veldig trist at du mista bilen,men
det var bra du ikke fikk alvorlige skader da!sett deg i en bil å kjør litt du,så
slipper du å være redd for å kjøre senere.Jeg f.eks er redd for å
bli forbikjørt,Såkalt "fobikjøring" :P

#33321  av bose

oida.høres kjipt ut det der ja :(

#33322  av Morten

Føler med deg!

Opplevde nesten det samme i fjor, vannplanet og mistet all kontroll.. men det gikk heldigvis ikke så galt med meg som det du skriver! Men skrekken du nevner kjenner jeg igjen, sleit en god stund med at jeg ikke følte meg helt trygg på vått føre etterpå. Men du får trøste deg med dette: det går over! :wink:

Lykke til med bilen enten det blir den samme eller en ny!
For nyskjerrighetens skyld... har du forresten noen bilder av skadene?

#33328  av @lpher

Auda! Ikke spesielt artig når sånt skjer nei...men det gikk bra med deg?

...og jeg må bare henge meg på det de andre sier her...du burde dra ut å kjøre med det samme...

@lpher

#33336  av cameleon

Takk for all omtaken fra dere :wink: Dere er oe utenom det vanlige. :wink:

Joda det går bra med meg. Hadde en temmelig stiv nakke i går etter smellen, men dro til legen like etterpå og fikk det undersøkt. Var ikke noe som tydet på skade el liknende. Er vel egentlig litt glad at jeg sitter her i dag på en måte. Tenkte ikke så mye over det i gr, men i ettertanke så får en et par omkoplinger i hodet som får en til å tenke å andre ting.

Jeg fikk ikke tatt noen bilder av bilen, men jeg tror chris tok noen. Han får de sikkert lagt ut på nettet om ikke lenge.

Det verste nå er ventetiden. Rundt 1 mnd vil det ta fikk jeg høre.

#33346  av sindrejl

du får ta å låne bilen min iblandt da vet du pusen :)