Jeg har da planer om å hente meg en prosjekt motor (4age bigport) i julen.
Planen er som følger:
Sugemotor med MASSE RPM!
Målet er 10-11000 RPM Regner med det ender nermere 10k enn 11k, men håpet er der. resultatet vil bare styres av lommeboka.
Jeg har selvfølgelig lest guiden Bill Sherwoods Modified 4age.
Lurer egentlig på om det er noen som har noen erfaringer med seriøs sugetrimming av 4age'n.
Det jeg har tenkt på å gjøre er:
Toda racing valvetrain kit,
Toda racing kamer (304`310`eller 320`)
Nye høy komp stempler
H-profil råder
Et superlett svinghjul
Justerbare camdrev
Muligens Tørsump
TRD oljepumpe (hvis den fortsat er å få tak i)
Datasprut (nira eller omex??) noen med erfaringer?
Selvfølgerlig må alt balanseres og portes etter beste standard.
Innsug fra silvertop\blacktop
HKS Headers
+++++ kommer jo altid til masse småting..
Håper på å klare over 200 HK.
Lurer også på om det er noen som vet nøyaktig hvor stor durasjon og løft kamer man kan kjøre i en 4age uten å bytte annet en kamer og ventilfjører. (ikke noe serlig å ha skims flaxende rundt oppi toppen)
Og om man må frese ut noe gods for å kjøre med mye løft.
Planen er som følger:
Sugemotor med MASSE RPM!
Målet er 10-11000 RPM Regner med det ender nermere 10k enn 11k, men håpet er der. resultatet vil bare styres av lommeboka.
Jeg har selvfølgelig lest guiden Bill Sherwoods Modified 4age.
Lurer egentlig på om det er noen som har noen erfaringer med seriøs sugetrimming av 4age'n.
Det jeg har tenkt på å gjøre er:
Toda racing valvetrain kit,
Toda racing kamer (304`310`eller 320`)
Nye høy komp stempler
H-profil råder
Et superlett svinghjul
Justerbare camdrev
Muligens Tørsump
TRD oljepumpe (hvis den fortsat er å få tak i)
Datasprut (nira eller omex??) noen med erfaringer?
Selvfølgerlig må alt balanseres og portes etter beste standard.
Innsug fra silvertop\blacktop
HKS Headers
+++++ kommer jo altid til masse småting..
Håper på å klare over 200 HK.
Lurer også på om det er noen som vet nøyaktig hvor stor durasjon og løft kamer man kan kjøre i en 4age uten å bytte annet en kamer og ventilfjører. (ikke noe serlig å ha skims flaxende rundt oppi toppen)
Og om man må frese ut noe gods for å kjøre med mye løft.