TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Styring pÃ¥ IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #281657  av Gunda

jeg har en 1999 is200 sport automat, men det er en ting som irriterer meg, det er styringen. rattet kan snurres alt for mye etter min smak og man må bevege rattet så mye i svinger, rundkjøringer osv. er dette vanlig? og er det noe man kan gjøre med dette? det er ikke dødgang, fordi hjula beveger seg med en gang, men forholdet mellom hvor mye man beveger rattet og hvor mye bilen svinger er elendig....
Sist redigert av Gunda den 04 mar 2008 13:46, redigert 1 gang totalt.
 #281767  av dca

ehhh...høres alt for rart ut... kjøreegenskapene på denne bilen er jo heeeelt rå! den er usedvanlig presis!
så dette skjønner ihvertfall jeg lite av... :roll:
 #281775  av Neo

dca skrev:ehhh...høres alt for rart ut... kjøreegenskapene på denne bilen er jo heeeelt rå! den er usedvanlig presis!
så dette skjønner ihvertfall jeg lite av... :roll:
må si meg enig her, den er vannvittig presis :mrgreen: .. så enten har du noe feil med styringen eller så overdrives det litt..
 #281782  av Amund

Spørs vel heilt vka du sammenligner med?
Opplever min bil som presis på styringa, misforstå meg rett, men meir presis enn mr2'en faktisk.
 #281786  av pekle

Med mindre ein samanliknar med BMW's active steering eller ein banebil er ikkje dette så lett å tru.

Nokre styreutvekslingstal frå google: (lågare tal = meir direkte styring)

Civic: 13,7
IS250: 14,1
IS200: 14,5
M3csl: 14,5
MBC200: 14,5 (13,5 med sportspakke)
M3std: 15,4
LS430: 16,4
 #281866  av galx

Hmm..høres rart ut ja. Har heller ingenting å utsette på styringen/rattutslagene. Veldig presis og "enkel" å ha med å gjøre i både bytrafikk og langkjøring.
Mener å huske at Lexus Norge sa at servoen er aktiv på IS-serien, men det kan være jeg tar feil. Jeg opplever i allefall at rattet (servoen) er lettere under "parkeringshastighet" og bykjøring enn aktiv kjøring langs landeveien.
 #281867  av Gunda

jeg har kjørt mye bmw x5 så det kan være grunnen til at jeg er litt overfølsom, men andre som har prøvd bilen min sier det samme som meg... og jeg må svinge mye mer i ISen en andre biler jeg har kjørt... men hvordan kan jeg finne ut om det noe galt? den har nettop vært på service og er EU godkjent for 3 ukersiden ca.
 #281868  av galx

Ta kontakt med din lokale Toyota forhandler, eller Lexus Norge. Koster jo ikke noe å bare høre med dem. :D
 #281872  av dca

den er nok ahooolee lot mer presis enn en stor x5 da... e-46 er jo ganske så slapp iforhold...
 #281884  av larspronne

enten er dette årets ironi melding,tidlig aprilsnarr - ellers så må det være noe abnormalt gærnt med den 200'n.....
 #281938  av Gunda

det er ikke tull, i svinger der det vanligvis holder med CA. 1/4 omdreining på rattet, må jeg bruke CA. 1/2 eller ihvertfall mer en det burde være. . og nå har jeg fått svaret jeg ønsker... at det ikke skal være sån, og da kan jeg få gjort noe med det. men jeg får takke for svar selv om en del av kommentarene var litt unødvendige.... så nei det er ikke kødd... da vet dere det.
Noen forslag på hva det kan være som er galt?
 #281968  av Neo

Gunda skrev:det er ikke tull, i svinger der det vanligvis holder med CA. 1/4 omdreining på rattet, må jeg bruke CA. 1/2 eller ihvertfall mer en det burde være. . og nå har jeg fått svaret jeg ønsker... at det ikke skal være sån, og da kan jeg få gjort noe med det. men jeg får takke for svar selv om en del av kommentarene var litt unødvendige.... så nei det er ikke kødd... da vet dere det.
Noen forslag på hva det kan være som er galt?
da er det noe alvorlig galt med den styringen ja, for det dy beskriver er ikke normalt.. det som kan falle meg inn er servopumpe/styrestage..
bestill time hos din toyotaforhandler og få dette sjekket..
 #281970  av Gunda

ok takk. jeg skal ringe han som solgte meg den på Lexus/toyota å se hva han sier. det er bra at jeg har garanti da;) det er bare å komme med deres meninger... skal oppdatere når jeg har snakka med lexus/toyota....
 #282152  av Gunda

var hos Lexus i dag, og det var noe feil, han kunne ikke si hva det var men jeg har fått time til 4-hjuls skjekk, skjekk av forstilling osv.
 #282181  av Neo

se der ja, var det jeg trodde ja.. flott at du fikk det sjekket :D