TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gi en lyd om du vet om en mr2 mk1 til salgs..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#25623  av Erlend

Bilen står iallefall regga på faren til hun jenta...og da jeg snakka med ham, sa han at bare den ene hjulbuen var bytta, ikke begge. Tror hun jenta bare er satt opp som selger... :P

#25639  av CelicaTurbo

kan vel være at hun er daglig sjåfør av bilen men pga forsikring f.eks. står han som eier.. uansett er det vel kanskje han som er mest troverdig når det gjelder fakta om bilen.. trolig det eneste hun gjør med den er å kjøre den (litt stereotypisk jeg vet :) )

#25643  av Mr2 Mk2

Må nesten ringe...men jeg drøyern litt...

#27568  av Mr2 Mk2

Nå ser det faktisk ut til at det blir denne hvite her,om ikke noe går gæli så skal gamlingen å brodern hente den imorra? :?

Erlend:kan ikke du spa opp alt du vet da?og det med et sett dekk til,åssen var det?Var det visst du skulle kjøpe den eller?

#27569  av Amund

stili 8)

skal du endelig få deg mr2 nå :wink:

du får vel lappen på dagen antar jeg?

#27572  av MR2turbo

Blir Bra det Jostein!
Får håpe at du blir fornøyd;)

#27578  av Mr2 Mk2

Amund skrev:du får vel lappen på dagen antar jeg?
Håper på det ja! :D Er jo ferdig å kjøre og alt..,men skal ta teori prøven den 30./12,kan ikke bestille time før det :(

Men det har vært SÅÅ nære før og gått gæli,så prøver å roe meg litt ned :? har akkurat vært å tatt ut penga og sitter her med 31 Store nå :wink:

#27579  av Erlend

Vel, den bilen kan bli bra den, hvis du passer godt på den... Litt for suspekt for meg, men du tar risken?

All info jeg har om bilen:

Den har hatt 7 eiere, hvorav 2 har hatt den i over 6 måneder.
Den ene var eier nr 3, ei dame fra Oslo. Hun hadde visst bilen i ca 4 år. Den andre var eier nr 6, en mann fra Klepp, hvor bilen er registrert nå. Han hadde bytta en av hjulbuene selv. Det fantes derfor ingen kvitteringer eller bevis på reparasjonen.

Men mannen var visstnok bilmekaniker, så det er jo muligheter for at han har gjort jobben tilfredsstillende. Jeg vet ikke hvor lenge bilen har gått med reparasjonen, men hvis den har gått mer enn 1 år med den nye hjulbua, og det ikke er noe tegn til rust enda, så er det en kurant reparasjon vil jeg tro... Bilen hadde lav kilometerstand (145000), og mekanikeren som eide den sist hadde visst bare kjørt den 11 000 på de 5 årene.
Hva grunnen til det er skal jeg ikke spekulere i...

Bilen har vært registrert tilbake på en bilforretning i Oslo 5 dager etter at en av eierne kjøpte den.

Faren til jenta som står som selger hadde fått tak i noen 13"toms stålfelger med litt slitte vinterdekk som han skal slenge sammen med bilen... hvis du ikke får det, så er det noe galt :P Kan ikke selge bil om vinteren med bare sommerdekk :?

Ellers var det en dårlig syncro til 2 gir, men giret hoppa ikke ut eller noe slikt. Var visstnok bare litt irriterende noen ganger. Muligens en lyd eller noe, spurte ikke mer om det.

Ingen ulyder fra motor. Selger hadde visst tatt oljefyllinga litt med ro, siden den ikke brukte noe særlig.

Eieren visste ikke om bilen hadde blitt skadet noengang i kollisjon e.l.

Ellers var det ikke noe rust på bilen, men hvis jeg skulle kjøpt den hadde jeg tatt en grundig sjekk uansett, særlig i den nye hjulbuen, rundt vippelyktene, under ved frontleppa, nede ved b-stolpen og i forkant av frontruta.

Det var vel alt :)

Lykke til! :wink:

EDIT: Skal følge med standardfelgene også, hvis du ville ha dem. De er i dårlig forfatning, men skal visst bli som nye etter en god skrubb og et lag med lakk :)

#27583  av Mr2 Mk2

Har bare hatt kontakt via mail..Men fattern ringte idag for han vet litt mer hva det går i osv...Men det som gjorde at jeg følte meg litt tryggere er at han mekaniker som hadde den før kjente hun som kjøpte den..Og man selger ikke en bil som er kludra med til en bekjent vel?det er ikke særlig kurrant.Jeg får ikke vært med å se på bilen imorra ettersom jeg må jobbe :( Så gamlingen og min bror skal se på den og begge har jo skrudd endel på Mr2 da,så regner med de vil se visst noe er som det ikke skal :)
Men takk for at du summerte opp dette Erlend.Kan jo være han bilmekanikeren hadde 2 biler ellers er det jo veldig suspekt med 11k kilometer på 5 år.Fattern har sjekket opp med biltilsynet og brønnøysundregisteret at alt er ok.

#27586  av Erlend

Joda, er store muligheter for at han hadde to biler :)

Hvis du kjenner folk som kan MR2, så ville jeg ikke nølt lenge med å kikke på akkurat denne bilen egentlig... Jeg kan vedde på at du kan få pruta den ned til minst 40...hvis du er god, 35 også! Da blir det et godt kjøp. Gi lyd fra deg når du har fått bilen da :)

#27588  av Mr2 Mk2

Erlend skrev:Hvis du kjenner folk som kan MR2, så ville jeg ikke nølt lenge med å kikke på akkurat denne bilen egentlig... Jeg kan vedde på at du kan få pruta den ned til minst 40...hvis du er god, 35 også! Da blir det et godt kjøp.
Tror det skal være mulig å få pruta den en god del ja!står jo også 85 modell,lurer på om det stemmer :? Men uansett det er alltid noe å pirke på så pruting håper jeg det blir!u skal stole på at fatternb sjekker slikt,han er mistenksom og pirkete på alt,så han sjekker nok alle hulrom :wink:
Erlend skrev:Gi lyd fra deg når du har fått bilen da :)
Ikke Når Men visst :wink: er typisk at det skjer noe tull det gjør det alltid :(

#27592  av Erlend

85 eller 86, er litt vanskelig det der. Den har luftinntaket fra en 85, men støtfangerne, sideskjørtene og klistremerkene fra en 86. Setene var like for begge årene.

Tenker det er en sen 85 jeg :) Rett etter revisjonen eller noe..

#27629  av Mr2 Mk2

Erlend:Hva sa hun/han om synkroniseringen,står jo ingen steder i annonsen?

#27635  av Amund

eventuelt, er det muligt å ta en kikk på bilen over helga? dette må jeg sjekke ut.. :roll:

#27673  av Erlend

Jostein, han sa at syncroen var "litt dårlig i andre gir". Da jeg spurte om hva slags dårlig han mente, så nevnte han at det kunne være litt vanskelig å få den ned i 2dre noen ganger. Mulig at han nevnte noe om at det ga fra seg litt lyd også, men det husker jeg ikke...begynner å bli en stund siden nå :oops: Men det merker jo faren/broren din under prøvetur.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15