Hei.
Jeg vurderer å få montert på en kompressor på bilen min. Det finnes ikke noe bolt-on-kit til denne bilen, og alt må spesialtilpasses. Har funnet et firma i Trøndelag som monterer et sånt kit for meg. De skal ha 60.000,- for deler og montering. Da er ALT inkl. , som kompressor, vannavkjølt intercooler, datasprut +++, ja det meste. Vil da få ut ca 240 hk i motor, mot originalt 150 hk.
Men det jeg egentlig lurer på er om dere tror motor og automatgirkassen tåler dette? Bilen er en 2004 mod 2,0L bensin, med 60.000km på nåla.
Er det ikke slik at motor og girkasser i dag blir bygget for å tåle mer effekt enn det de kommer med fra fabrikk?
Selvfølgelig vil nye forsterka bremser bli montert for å klare å stoppe denne galskapen. hehe
Klikk på linken under for å se bilder og spec. på bilen.
Jeg vurderer å få montert på en kompressor på bilen min. Det finnes ikke noe bolt-on-kit til denne bilen, og alt må spesialtilpasses. Har funnet et firma i Trøndelag som monterer et sånt kit for meg. De skal ha 60.000,- for deler og montering. Da er ALT inkl. , som kompressor, vannavkjølt intercooler, datasprut +++, ja det meste. Vil da få ut ca 240 hk i motor, mot originalt 150 hk.
Men det jeg egentlig lurer på er om dere tror motor og automatgirkassen tåler dette? Bilen er en 2004 mod 2,0L bensin, med 60.000km på nåla.
Er det ikke slik at motor og girkasser i dag blir bygget for å tåle mer effekt enn det de kommer med fra fabrikk?
Selvfølgelig vil nye forsterka bremser bli montert for å klare å stoppe denne galskapen. hehe
Klikk på linken under for å se bilder og spec. på bilen.
http://www.cardomain.com/ride/712878
-04 Toyota Rav4 Arctic Truck - Styled
x03 Lexus IS 200 SportCross
x01 Toyota Yaris
x92 Mazda Mx5 Turbo Intercooler
x91 Honda Civic
x88 Mitsubishi Colt
-04 Toyota Rav4 Arctic Truck - Styled
x03 Lexus IS 200 SportCross
x01 Toyota Yaris
x92 Mazda Mx5 Turbo Intercooler
x91 Honda Civic
x88 Mitsubishi Colt