TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kjenner til den fargen her

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#2129  av Fangoria

Hei igjen

Jeg sente en mail, og fikk fakitisk en nå..

Dette skrev han

" The colour is Steel Mist Grey, Colour code 187. It's a
standard Toyota paint colour, it's more of a gunmetal or titanium
colour. Looks VERY good in red light (sunrise or sunset). "

Men problemet er vel kanskje at man ikke har sån farge på lagret og at dem som lakkerer må bestille fra utlandet, men hvem vet..

Synest best det er å planlegge i god tid, hvordan jeg skal ha min MR2, så jeg vet med ganske sikkerhet hvordan jeg skal bygge den..

Drømmer mest om Turbo også, så jeg får se hvordan det blir, skal jeg få til en sån bil, så er det vel best å ha 2 biler, en vanlig bil som kan kjøre året rundt og en MR2 som kun kjøres om sommeren og høsten..
Salt ønsker jeg ikke på noe sånt, ihverfal ikke hvis bilen skal ha en sån farge..

Og som du sier om denne vingen, så skal jeg være tildels enig, liker vingen litt lavere, vingen eller spoileren til Border er jo grei, eller kun ha den orginalt som kommer fra MR2..

:)

#2130  av erling

Fangoria skrev: Men problemet er vel kanskje at man ikke har sån farge på lagret og at dem som lakkerer må bestille fra utlandet, men hvem vet..

Fargen blander et hvilket som helst lakkverksted på et blunk, som en hvilken som helst farge. :) (Bortsett kamelon og candy og sånne spesielle ting)

#2131  av erling

Her er "Candy gold" eller no sånt. Søtt, men dyrt..
Bilde

Flere som venter på High Octane 3 eller? Kommer i oktober tror jeg, for de som ikke kjenner til filmene er den denne MR2`n som har hovedrollen, se mer på www.highoctane.co.nz
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#2132  av Fangoria

Ok

Takker for svaren så lenge, tøff den fargen men tror ikke jeg hadde ønsket denne, selv om den var pen den og ;) , kan tenke meg at den blir ganske dyr..

Synest det er altfor mange MR2'er som har for triste farger, samt også felgene, synest farger og felger er ekstremt viktig når man skal ha en spesiel bil + riktig styling selvsagt..

Hadde ikke hørt om denne filmen nei, så jeg gleder meg..

#2134  av Erlend

Candy Gold så ut til å være en fin farge :) Kjenner til en farge som er nesten lik, den heter Tangerine Orange, og er litt mer orange, med samme gulleffekt. Synes den gjør seg bra på MR2en! Ingen som vet hva fargen på MR2en jeg har her til venstre heter? Antigua Blue?? Har lyst på en slik omlakkering... Det eneste jeg vet er at den ikke er original iallefall...
Sist redigert av Erlend den 01 okt 2002 13:14, redigert 1 gang totalt.

#2140  av henningl

Steel mist grey... takker.. nå vet jeg hvilke farge bilen skal få neste år :D noen som tror det ikke passer? bilen skal selvfølgelig også styles..

#2145  av CelicaTurbo

angående steel mist grey så er det bare å ta med den fargekoden til nesten hvilken som helst lakkverksted, si det er en toyota og de har en datamaskin med program fra sin lakkleverandør som forteller de hvordan de skal blande..

xxx gram xx farge
xxx gram xx farge
xxx gram xx farge

osv..

jeg fikk laget en liten flaske med lakk til MR2'en min og det var vel totalt 6-7 forskjellige farger som ble blandet for å lage korrekt grønnfarge.. og jeg kunne ihvertfall ikke se noen forskjell.. :)

men, en celica og en 200sx i denne fargen blir sikkert flott det også :D

#2190  av Fangoria

Heisan

Angående denne British racing green fargen

Bilde

Og

Bilde

#2194  av CelicaTurbo

fin farge det der da, og litt av en MR2.. spesielle lykter men kanskje litt for mye krom i felgene? :D

#2198  av PwRmAd

Ser dere har gravd frem bilen til paolo :).....MEN disse bildene er photoshoppet, både lysa, felgene og fargen, også luft uttaket bak framhjula...

Hvordan jeg vet det?? joda, det utroligt bra arbeidet er gjort av Tom Granberg, en god kompis av meg, som også har gjort noen photoshop bilder som jeg har i noen andre poster..
Tom går under TomG på int. mr2faq, er bosatt i Phoenix og har en mr2turbo som snart kommer på veien igjen. Den bilen blir kanon bra, jeg skal bort og se på den i november, det er noe jeg ser fram til.. her er en link til noen bilder av motoren hans http://www.fortunecity.com/silverstone/ ... 5/id31.htm

For de av dere som er innom på Bill sin mr2 board, så ser dere både meg Dice Muscle og TomG har noen artige innslag med norsk innimellom...

Chris

#2199  av CelicaTurbo

hm, bra jobb med bildene.. kan kanskje se det på lyktene nå i ettertid for det er noe feil med dem, men luftinntakene kunne jeg aldri ane at var fikset på :)

vel vel, har sett Tom Granberg både på forumet og mailing listen og han er vel en ganske aktiv person ser det ut til. Men, har aldri sett dere skrive norsk noen av stedene da :)