TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kjenner til den fargen her

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #2062  av Fangoria

http://homepage.ntlworld.com/rcsmith/mr ... 2/gwd2.jpg

http://homepage.ntlworld.com/rcsmith/mr ... 2/gwd1.jpg

Virker sort, men også grønn, men det hadde vært fint å vite hvilken type farge dette er, hadde vært kjekt å vite, hvis jeg skulle få noen til å ommlakere en MR2 senere i nøyaktig samme fargen som denne på bildet..
:)

#2067  av CelicaTurbo

den fargen var stilig, det må jeg si, men aner ikke hvilken farge det er. Tviler på at den er standard men tar du med deg bilder til lakkverkstedet så vet de helt sikkert hvordan de skal få til det tilsvarende..

#2073  av henningl

Det ser ut som "brittish racing green"... en meget sofistikert farge som kler roadstere :)

Bilde

#2076  av Ã˜istein

finnes mr2 med takluke? er den versionen lettere?
siden jeg har hørt at bilen veier så mye som den gjør pga t-taket

#2080  av CelicaTurbo

T-tak versjonen er gjort stivere i karosseriet for å oppveie for tapt stivhet i taket, og det gjør t-tak versjonen tyngre ja. Soltak versjonen er popular blandt de som kjører auto-x pga at den både er litt lettere og pga at den er stivere i karosseriet :)

meget sjelden da så lykke til om du skal finne en slik :)

#2081  av Fangoria

Hmm

Det er mulig det er brittish racing green farge, men den virker litt lysere en denne roadsteren på bilde, men har vel kanskje noe hvordan bildet er tatt og..

Om ikke bare roadstere kler godt denne fargen så kler også MR2 denne fargen utrolig bra :)

Et annet bildet av en MR2 som var meget bra er denne her..

http://images.autotrader.com/images/200 ... 62x421.jpg

1993 "upgrade year" custom mr2. Modifications include: Erebuni full body kit, 17" enkie wheels (still have stock wheels and tires),Toyo Proxes, HKS Cat-Back Exhaust, and Centerforce Dual Friction Clutch. The previous owner was a mechanic and I am a detail technician at a very respectable shop entitled "Classic Appreciation". Much care has been given to this show car. It was recently taken in for a check up at a shop that i deal with called "Datsun Doctor" in Detroit. They did a full inspection and did not find ONE SINGLE PRESENT PROBLEM. I have the printout and am willing to show it to all. New front rotors and pads were installed on all wheels. 12,000 will take it home. Call (248)333-7674 (ask for Alan).

Jeg synest at fronten virket lengre en andre MR2 biler jeg har sett, men har vel med bilde å gjøre, men tar jeg ikke feil er det Border kit det og.. eller er jeg helt på viddene her :?

#2084  av Fangoria

Hvis det likevel er Erebuni kitt, så lurte jeg på om noen vet hvor det blir forhandlet dette settet..
:)

#2093  av PwRmAd

Det der er et Veilside kit, Erebuni selger kopier av det.

Ikke etter min smak, syns det ser for space ut...

Denne er tøff

Bilde

Border :)

Chris

#2094  av Fangoria

oki

Liker og Border Bilde

Border styling og brittish racing green farge nam, nam :mrgreen:
Men det koster, og da man og får kopi av noe av border så blir det vel ikke så fryktelig dyrt..

Men jeg regner med at brittish racing green er en dyrere lakk en vanlig..Bilde

For å få lakken til å være mest mulig blank, må man lakkere bilen og så pusse den ned igjen, så og lakke på nytt ? gjerne 3-4 ganger.. stemmer det ?

Og hvordan er det med klar lakk, stemmer det at man ikke bør ta mere klar lakk en 2 ganger pga at klar lakken vil flagne, eller er det ikke umulig med 4-5 strøk med klar lakk også.. har da sett og lest at enklelte biler har flere strøk med klar lakk, men er det da holdbart ?

Bilde

#2101  av CelicaTurbo

de fleste MR2er har klarlakk utenpå nettopp for å bevare lakken bra.. det er derfor lakken fremdeles ser omtrent ny ut selv etter 10 år..

jeg mener det er to av fargene som ikke har klarlakk strøk over, det er ihvertfall rødfargen (som jo senere har vist seg å falme fort) og en annen farge jeg ikke husker..

#2103  av Fangoria

CelicaTurbo skrev:de fleste MR2er har klarlakk utenpå nettopp for å bevare lakken bra.. det er derfor lakken fremdeles ser omtrent ny ut selv etter 10 år..

jeg mener det er to av fargene som ikke har klarlakk strøk over, det er ihvertfall rødfargen (som jo senere har vist seg å falme fort) og en annen farge jeg ikke husker..

tja..
men du tror ikke det gjør noe om man hadde lakkert 3-4 ganger med klar lakk..

Man skal jo ikke tro alt man sier da, men klar lakken vil ikke falne av om man hadde flere strøk en 2 ganger ?

#2104  av CelicaTurbo

ok, skjønte visst ikke forrige posten din helt jeg.. angående om det er en ulempe med 3-4 strøk enn med 2 strøk klarlakk over vanlig lakk aner jeg ikke, men det vet garantert lakkverkstedet :)

kan se for meg at for mye lakk kan bli litt for sprøtt slik at det blir hvitt og kvestet fra steinsprut f.eks..? men som sagt, jeg aner ikke :)

#2109  av henningl

Så lenge klarlakken legges på mens den enda ikke er herdet går det bra.. altså at det forrige laget klarlakk bør ikke bli knallhardt (det kan tørke) før neste lag legges på..

#2126  av Fangoria

oki

Men

Nå har jeg fått et stort problem, siden jeg fant enda en fin farge på en fin bil..

Bilde

Må si at stylingen fra MRD er meget bra, desverre så blir problemet nå om jeg skal velge MRD eller Border, får ikke helt bestemt meg Bilde

Og hvilken farge jeg også skal velge.. Bilde

brittish racing green eller denne fargen, eller om det skal bli sort, diamant sort er og pent..

Detta er et stort problem gutter Bilde

#2127  av CelicaTurbo

liker faktisk MRD kittet best jeg, med unntak av vingen som jeg synes er litt for ekstrem..

denne fargen er jeg ganske sikker på at det er "steel mist grey" som er en standard farge for MR2, og etter min mening den peneste fargen, men, ganske sjelden og det er vanskelig å få fatt i en MR2 i denne fargen.. :?

skulle gjerne hatt fargen på celicaen, kanskje det er en tanke for fremtiden om det noensinne blir en hobby/entusiastbil? :)