TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Finansiering?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#197  av PÃ¥l

æsj jeg ser på TG bil sin hjemmeside at turboen er solgt. Ser kanskje ut til at jeg må importere... Er det best å gjøre dette selv eller la et importfirma gjøre det? fordeler/ulemper?

Fikk mail fra DNB finans. de sa de måtte ha reg. nr. på bilen for å vurdere den. lurer på hvorfor... Kan de ikke bare se på dataene til en standard MR2 Turbo og gå ut i fra det?

#198  av CelicaTurbo

så i dag at bilen var solgt jeg også (men så var ikke jeg ute etter den bilen heller da). Men, DNB finansierte deler av min nåværende bil og de stilte ikke noe krav om reg.nr. da ihvertfall? Men, det jeg foreslår at du gjør er at du ringer til DNB Finans og snakker med en kundebehandler der for du når mye bedre frem på den måten enn med epost. Da vil du også kunne få en begrunnelse til hvorfor de trenger reg.nr. og det er mye større sjangs for at kundebehandleren vil godta lånet uten reg.nr. Jeg tviler på at det vil være noe problem for de å finansiere en slik bil, men det er mulig de vil sjekke om det er heftelser på den vet du (altså at det allerede er lån på den). Om du forklarer at en forhandler selger bilen eller at den importeres på etterspørsel så går det nok bra (bare vær sikker på at de forstår at du ikke skal importere den selv for det låner de ikke penger til).

#199  av PÃ¥l

takk, greit å vite at de ikke vil jeg skal importere selv. jeg har dessverre den ulempen at jeg er hørselshemmet, og kan derfor ikke prate i telefon, så det blir nok bare mail og tekstmeldinger. men det ordner seg sikkert. Han som sendte meg mail fra DNB tipset om at hvis jeg er under 23 år, er det ganske rimelig forsikring hos Terra Forsikring. hmm.

#200  av CelicaTurbo

litt vanskelig med telefon når du er hørselshemmet ja men det ordner seg helt sikkert fint. Jeg antar at de bare trenger reg.nr. for å forsikre seg om heftelser og det vil jo ikke være heftelser på en bil som er nyimportert

#203  av PÃ¥l

ja det er sikkert derfor de vil sjekke reg. nr. men du får fortelle meg åssen det går med importen. så bilen din til salgs :) hvem vet, kanskje vi kan importere samtidig?

#205  av CelicaTurbo

først må jeg selge og annonsen har ikke kommet inn i autobørsen og motorbørsen enda.. jeg satser på å importere i mai men tidligere om lånet tillater det.. fant egentlig ut i går at om jeg godtar 200,- ekstra i betaling i mnd på lånet kan jeg importere i slutten av februar om det så er mulig..

men, så også i dag at en bilforetning her i byen (som også har flere MR2'er) har en Celica 4x4 Turbo til salgs, litt dyr synes jeg men det frister med en kjøretur, og om de tar bilen til fornuftig innbytte så kanskje....   på en måte liker jeg ikke tanken på å bytte MR2'en med en Celica men kanskje turen overbeviser om at det ikke er noe værre valg følelsesmessig? Uansett er det et mye mer praktisk valg da men jeg får se.. kanskje det bare er djevelen som frister meg? :)

#210  av PÃ¥l

tviler på at celica har samme sportsfølelsen som mr2, pluss at det er mer effekttap pga 4wd,  men den er selvfølgelig bedre på vinterføre og mer praktisk... du får prøve og se...

har selv et studielån som det gjenstår 23000 av, men når jeg er ferdig med det, blir det mr2.

#211  av CelicaTurbo

den er nok ikke like sportslig nei og har funnet ut at den er ikke noe særlig kjappere på 0-100 enn min MR2 er, men, vesentlig mer praktisk og kan nok være artig allikevel, og 4x4 er jo en fordel da. Turbomotorens krefter går det alltids ann å gjøre noe med da.. men liker ikke helt å gi slipp på følelsen som MR2 gir heller da, men, skal prøvekjøre i ettermiddag tror jeg så får jeg se. Også undersøke om forhandleren er villig til å ta bilen i innbytte til en fornuftig pris..