TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Finansiering?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#168  av PÃ¥l

Er det noen som har vært i samme situasjon som meg? Jeg er 21 år, og har tenkt å skaffe meg en MR2 Turbo til våren. Problemet er å få lån til å finansiere bilen. Noen som har tips om hvilken bank som er best, osv? Jeg jobber for tiden hos et Vikarbyrå, men blir fast ansatt i begynnelsen av februar.

#169  av CelicaTurbo

Det pleier ikke å være så vanskelig å få lån i bank, bare holdt deg unna slike andre finansieringsordninger for det blir fort vanvittig dyrt. Kriteriet for å få lån i banker er fast jobb med ok inntekt i forhold til eksisterende gjeld (de skal ha tro på at du kan betale), og de aller fleste banker krever at bilen ikke er eldre enn 10år gammel pga at de er redd for at verdien skal plutselig synke med alder, men, du kan komme unna det om du sier at det er en veldig sjelden bil (for det holder verdi oppe, ikke sant?).

#170  av Hobbes

Jeg fikk lån gjennom NAF på min 91 mod. Måtte ha en Naf test på den da.

#171  av PÃ¥l

Hobbes: Tusen takk. Skal sjekke med NAF. Er jo bare bra at de tar en test på bilen, så du veit at bilen er i god stand.

#172  av CelicaTurbo

fått noe tilbud på forsikring da?

#174  av PÃ¥l

Nei, har ikke sjekka det opp så mye, men jeg blir ansatt der jeg jobber nå i februar, etter det skal jeg høre rundt. Markus: hva betaler du i forsikring? og dere andre?

#175  av MR2turbo

hei!

litt over 10000 m. 30% :)

#178  av CelicaTurbo

forsikringstilbudet på MR2 Turbo jeg har fått fra selskapet mitt er 10.100 med 40% bonus for full kasko og fri kjørelengde. Men jeg etter summen å dømme tror jeg at både jeg og Markus har litt spesielle tilbud som er generellt bedre enn markedet. Det er lurt å forhøre seg rundt til mange selskaper og når du ringer må du si at "jeg fikk det og det tilbudet hos xxx, kan dere gi noe bedre?".

#180  av MR2turbo

tror også det,kristian at vi har fått gode tilbud.. I utgangspunktet skulle jeg ikke ha kommet noe særlig under 20000kr så det var det jeg forberedte meg på. og er forberedt på at det kan øke til det igjen når som helst.. Det er det som er bakdelen med spreke biler :(  men,men... det er jo gøy og da!!

#181  av Hobbes

Jeg betaler 5800,- hos IF med 75% bonus og 8000 km i året.

#182  av PÃ¥l

Fint, jeg hadde trodd det var mer. Tenker jeg har forsikring på faren eller mora mi, hvertfall til å begynne med. Takk alle sammen.

#183  av henningl

Er det ikke sånn at da må faren&moren din eie bilen din også? Er ikke sikker på dette, men mener at det kreves at forsikringen står på bilens eier? Tror dette var noe som kom for noen år siden..

#185  av PÃ¥l

Er klar over det ja :( men det er vel verdt det når prisen blir så mye lavere?

#186  av CelicaTurbo

verdt det for deg ja, men har du snille foreldre da? Det er litt dumt å sette mye lit til de også, men det er en flott måte å holde prisen nede..

#192  av PÃ¥l

joda jeg regner med det. men hvis det er nubbekjangs for at jeg har råd, må jeg jo slå til på det. får jo billigere lån hvis jeg har en av dem som kausjonist.