TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forbaska fugler! jeg HATER dem!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#189730  av jumbo

lol oppfør dere fint nå da, null grunn til å krangle synes jeg ;)

Er helt enig at noen kan virke mer "sutrete" enn andre og kanskje generelt ha en lavere terskel for hva man synes er en post verdig, men hva så? Forumet er da til for å brukes og ikke til pynt...

Så lenge folk poster iht reglene og holder postene på de delforumene de hører hjemme synes jeg de skal få lov til det uten å pirkes på fordi de bruker forumet mer aktivt enn andre. Dessuten har jeg ikke fått med meg at det finnes noen "leseplikt" her, så problemet er vel ikke egentlig så altfor mye å mase om? :roll:

#189774  av Ivar

Men om du mener at folk ikke bør skrive på forumet om ting når de trenger hjelp, så greit nok. Da får vi vel bare be admin om å stenge de tekniske forumene da, så sipper du å lese om all "sytingen" til folk der, om ting som skjærer seg for dem, og om problemene de har med bilene sine....
Sorry, jeg har ikke noe problem med at folk har spørsmål. Jeg bare undrer over hvorfor du akker og klager så mye. Jeg venter bare på en post om at livet ditt er i ruiner bare pga at du nok en gang må skifte pære i bremselyset.
Annenhver tråd går ut på at du er uheldig og at det er utrolig synd på deg.

Du må gjerne ta dette som konstruktiv kritikk. Hvordan du tolker det er ikke så fryktelig farlig for meg egentlig.

#189775  av TurboKnut

Jeg "banka" en due i 180 (tyskland) her om dagen :(
Fikk den i frontruta (som "bare" sprakk ), og våknet av smellet...

#189776  av arctic_celi

TurboKnut skrev:Jeg "banka" en due i 180 (tyskland) her om dagen :(
SÃ¥ppas!! ikke bra..

---------------
Jeg vuderte å kalle bilen min for "bird killer" en periode.
På en eller annen grunn drepte jeg 3 fugler på en sverige tur i fjor.
Den første fugelen merket jeg ikke en gang... satte seg fast i gillen...
som jeg skjelden ser på for å si det slik (Men en svenske hadde tydligvis oppdaget det og skrev en lapp til meg)
Ikke noe særlig å dra den ut... den satt bom fast.

Så kjørte jeg videre på bilturen og merkelig nok så "fanget" jeg to til.... alle i grillen!!
Greit nok det da... de ødelegger jo ikke noe der... men det er faen meg prakk å dra de ut!
Ser jævlig groteskt ut også.. når fjerene sprer seg rundt bilen når du prøver å fjerne den.
Folk begynner jo å lure på om tilbreder rå fugel til middag midt på parkeringsplassen :roll:
 #189780  av Th4 Ghost

1. Fugler er perfekt som blinker til paintball gunnern min..amen :D
2. Ivar er fra blærum tross alt, bare ignorer han (sorry viss det er flere hær på forumet fra samme plassen :))

Helt unødvenig å begynne å hakke ned på folk fra Bærum :!: [Andy_celica]

#189783  av FireWalk

Ivar skrev:
Men om du mener at folk ikke bør skrive på forumet om ting når de trenger hjelp, så greit nok. Da får vi vel bare be admin om å stenge de tekniske forumene da, så sipper du å lese om all "sytingen" til folk der, om ting som skjærer seg for dem, og om problemene de har med bilene sine....
Sorry, jeg har ikke noe problem med at folk har spørsmål. Jeg bare undrer over hvorfor du akker og klager så mye. Jeg venter bare på en post om at livet ditt er i ruiner bare pga at du nok en gang må skifte pære i bremselyset.
Annenhver tråd går ut på at du er uheldig og at det er utrolig synd på deg.

Du må gjerne ta dette som konstruktiv kritikk. Hvordan du tolker det er ikke så fryktelig farlig for meg egentlig.
Hehe.. det du sier nå er så dumt at jeg ser ikke vitsen i å fortsette noen diskusjon med deg i det hele tatt. Du senker deg ned på et så lavt nivå at det til sammenligning ville vært lettere for meg å lært MX2 til katten min enn å få noen form for fornuft inn i hodet ditt....

Bremselys? Pærer? har jeg noen gang sagt noe om slikt? Nope..

De postene jeg har skrevet har som regel vært spørsmålrelaterte og har da angått dyre reperasjoner.

------MODERERTE MEG SELV LITT HER----------

At du tolker dette som syting er synd, men som Jumbo sier: Det er ingen som tvinger deg til å lese alt som postes på forumet. Da kan du holde deg for god til å kritisere andre så lenge ingen tvinger deg til å lese postene.

Hold deg for god til å komme med flere slike kommentarer i fremtiden med mindre du ønsker å kommentere noe du virkelig har greie på.

--------------------------------------------------------------------------
Og for å fortsette tråden der Ivar sporet den av: JA, fugler kan være utrolig irriterende. Hvorfor de flyr inn i biler aner jeg ikke, jeg tror ikke de blir paralysert av lyset på samme måte som Hjort og elg, men mulig de blir tiltrykket av bilens glinsende flate eller lyset i seg selv? Har hørt folk snakke om at fugler tror lakkens glinsende flate er Vann, og de tiltrekkes jo av vann....
Sist redigert av FireWalk den 04 aug 2006 03:37, redigert 1 gang totalt.

#189785  av Dalan

Nå vil jeg ta meg tid til å sitere selveste Halvor fra en-eller-annen sesong av Big Brother:
Kæn vi itte bære være venner?
Så nå kan vi vel alle roe oss ned før det går over stokk og stein her..
Hvis ikke blir jeg nødt til å trykke på den store stygge moderator-knappen min

#189787  av erling

FireWalk skrev:som personer med din tilsynelatende lave IQ sikkert aldri vil kunne få seg en godt nok betalt jobb til å kunne betale, derfor skjønner jeg at du ikke har noen forståelse for tyngden av disse situasjonene.
Rolig nå sailor.. Trenger ikke spille så kul.. :?

#189828  av Andy_Celica

Noen trenger kanskje å lese forumreglene på nytt?

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=98709#98709

Her kommer et utdrag som passer denne posten bra:

6. Vi forsøker ha en fin tone på forumet, drittslenging kan dere gjøre et annet sted, dette vil også bli slått ned på. Dette gjelder også "sabotering" av folk og firmas salgs annonser. Er du ikke interesert i en salgs annonse, så lar du den være i fred.

#189831  av jumbo

TurboKnut skrev:Jeg "banka" en due i 180 (tyskland) her om dagen :(
Du skulle sett hva en due klart å gjøre med forkanten av en vinge på et orienfly mens jeg var på andøya du haha... den slo lett hull og ble sittende fast, men halve fuglen på utsiden, resten inne i vingen. De må være harde som fy, de hadde vissnok holdt rundt 300 km/t når de traff (var under tidlig innflyging) men fuglen var så og si like hel.... Hadde liksom heller sett for meg at en fugl er bløt og ville bare blitt most utover hva en de krasjer med, men dengang ei.

#189853  av GT4 CS

FireWalk skrev:
GT4 CS skrev:Dagens tips:

Monter ca 100 grillspyd forran bilen din, dette vil spidde eventuelle dritt fugler som er ute etter og knuse tåkelysene dine.

I påsken 1999 hadde jeg store problemer med noen topp trente terrorist ugler som var utsendt av Arkan. Var på vakt som mindre stolt gardist på skaugum, pga konflikten på balkan fryktet noen kloke hoder at Arkan skulle skade norske innteresser. Dette jeg nå forteller er dyp klasifisert informasjon som ingen må fortelle videre, men det var en flokk på 23 ugler som fløy rundt på natta og knuste glass i lamper på skaugum, disse uglene hadde utstyrt seg med kraftig kevlar hjelm og fått påmontert et solid spyd på denne. Rene x-files.
Som et forsvar mot disse bygde jeg en fin og stor snømann på trappen til kongen utenfor hoved døren, (kongen var altså ikke hjemme :lol: ).
Denne snømannen så ganske skummel ut, og hadde en stor kjepp som var rød på tuppen.
Desverre likte ikke politi eskorten til kongen dette, og da min vaktkomandør kom på runde etter at jeg hadde frivakt hadde han vist rullet kraftig med øynene og sagt ting en løytnant ikke skal si. Da han kom ned i vaktbua ble jeg kalt inn på møte, forklarte han hvorfor jeg haddy laget denne snømannen og jeg fikk en sjokolade, et klapp på skulderen og en direkte ordre om at dette ikke skulle gjenta seg, men han synes selvfølgelig det var en fin snømann med litt for stor kjepp.
Så med andre ord, man skal ikke spøke med fugler, de kan ta deg på alle måter, her hadde jeg flaks og slapp refs. Men ikke alltid man har så flaks, så pass på gutter og jenter.
Hahahahahaha! Ingen andre enn deg Rune som klarer å få noe negativt til å bli så morsomt.. :p

"litt for stor kjepp".

Forøvrig var jo ideen med grillspyd i fronten ingen dum plan, men tror ikke onkel politi hadde vært så begeistret for den, da den også vil fungere utmerket på unger, gamle damer og det som værre er også. :p
Den snømann episoden er desverre sant :oops: Etter rekrutten var det meningen jeg skulle bli lagfører siden jeg var det på rekruttærn. Men de mente i den hemmelige kongens garde at jeg hadde for stor utpreget humoristisk sans til at de kunne la meg få et slikt ansvar. Så ble nestlagfører isteden, mye bedere, slapp alle disse lure møtene osv. Og firewalk, ikke bry deg om de slemme folka som klager om deg, for plager de deg mer skal jeg kjøpe meg en vannpistol på BRIO og komme på døra dems, sprute vann på dem. Er den rette måten og sette folk på plass det.
Med gml jobb bilen min tok jeg utrolig nokk 3 fugler i en smell, aldri opplevd maken, gikk jo bra med fangeren der siden den alt var sprekt.
Men toppen av kransekaka var vel da jeg var 7 år, var med fatter og brutter til østensjø vannet. Så kommer det en ondsinnet måke, den driter og treffer meg rett i planeten, resultat er en amok rune som går bananas, hjalp jo stort det, fikk skremt vekk noen gamle damer som satt og matet noen ender med muggent brød og slitne vafler.
Engster meg faktisk for at fuglene kommer til og ta over verden gradvis, de komm ikke helt i mål denne sesongen med fugle influensaen, da kamikaze fuglene døde for tidlig uten og smitte oss. Spent på hva neste sesong bringer

#189860  av FireWalk

Hehe.. Det var faktisk en episode i Ålesund for en stund siden der noen unger stod på en gangbro og slapp små umodne epler ned på bilene som kom under. Ene eplet traff frontruten på en trialer. Hele ruten sprakk og sjåføren skvatt sånn at han skrenset av veien og holdt på å kjøre på noen folk som gikk på gangstien langs veien...

Det sier jo litt om hvor lite som skal til for å ta livet av en rute. F.eks, om et passasjerfly treffer en måse i 700 km/t så blir det STORE skader. Treffer måsen motoren så blir all innmat i motoren RØSKET ut...

Tror jeg skal adoptere ideen med grillspyd i grillen. For hva er vel en grill uten grillspyd? :D Og med varmen fra radiatoren så har man jo en ferdig stekt snack når man kommer hjem. :twisted:

#189885  av Christian

Hehe...er farlig å si, men fronten min tåler nesten alt den. Etter iskjøringa i vinter (den ene dagen med imprezadriver.com var jeg sikkert av banen over 10 ganger i hastigheter over 120km/t) måtte jeg bare bytte frontleppa :lol:
Og de kantene var så harde at radiatorfestet i bunn har flyttet på seg 8) (Samt at begge forskjermene er bittelittegranneherpamendetsynesikkeomduikkevetdet)

#189971  av BT-GTI

hater fulger selv, men har finni ut at sånne falker dreper de fleste mindre fulger meget effektivt! og har som revir på ca en mil omkrets(takk national georafik).. det beste er at de er sånn ca tamme ..ergo de tror du er leder fugelen eller noe og "lyster" deg.

skaff deg en sånn falk ,tren den opp til å drepe fugler rundt bilen og vips problemet er løst. :D :D intill DEN driter på bilen din. eller bare skaff deg sånn blått plast trekk over bilen bin. koster en 50 lapp..

foresten jeg traff en så liten fugl før motor bytte. den treff skiltplata og rikosjerte opp over bilen min og landa på forntruta til rutebussen bak meg. buss-sjaføren blinka ikke en gang før han satte på vindus-viskern og smørte den stakkars lille j¤velen utover den digre frontruta.

måtte le litt da :lol:

#189987  av Rafleklakk

Mye dobbeltmoral her på forumet, liker ikke det jeg ser.

Ikke snakk om "personangrep" når du er hakket værre selv, ikke si du lar være å senke deg ned på en annens nivå når du allerede er under det. Slett gjerne posten min, fikk ut det jeg hadde å si.

:wink: