TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Da stÃ¥r Porschen parkert!!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #182566  av supratt
 
Da sa Porschen takk for seg :cry:

Girboksen tok kvelden idag på Lierskogen selvsagt når jeg var på en liten 50 mils tur fra Trondheim. :wink:

Etter all sannsynlighet så vil det komme seg på minst 5 og ja en null for mye bak det femtallet å fikse det.

Ble faktisk byttet girboks og motor i 2000 og motoren og girboksen har kun rullet ca.70000km.

Alle servicer er utført hos Autozentrum som er norges eneste offesielle Porscheforhander og det er kun 10000km siden det ble tatt hovedservice på bilen.

Allikevel så tar girboksen kvelden? Hæl*?%#" drittbil, og jeg har vel fått bekreftet at selv om Porsche er den tyske bilen som er mest driftsikker så er den milevis ifra Toyota pg Lexus sin kvalitet. :lol:

For å sette ting litt i perspektiv så vil jeg si at jeg har en -82 modell Supra med ca. 250000km på telleren og fortsatt med samme girboks og motor. Jeg har STØGGKJØRT den bilen i snart 10 år og ja, den begynner å bli litt treg å putte i tredjegir, men den funker fortatt.

På dette tyske MAKWERKE så er det ingen form for forvarsel, det bare tar kvelden etter 70000km og man kan spørre seg om tyske bilprodusenter handler metall og komponenter hos IKEA eller NILLE kanskje? Ikke vet jeg, men jeg vet at min skepsiss mot tysk er ennå en gang bekreftet.

Jeg skal prate med Verkstedsmesteren på AutoZentrum imorgen, og kommer med en update da.

KEEP ON DRIVING YOUR TOYOTAS, I HAVE HAD ENOUGH OF OTHER SHIT

 #182572  av memo
 
du får slutte å kjøpe fattigmanns porsche og spare opp til skikkelig heller :wink:

 #182599  av Pgus
 
Stovner - porsche, var det ikke det MR2 MK1 ble kalt da den var ny... 8)
 #182600  av arctic_celi
 
supratt skrev:På dette tyske MAKWERKE så er det ingen form for forvarsel, det bare tar kvelden etter 70000km og man kan spørre seg om tyske bilprodusenter handler metall og komponenter hos IKEA eller NILLE kanskje?
Uff da!
(har faktisk sett en del på finn.no på Boxster... der var det også en del av bilene som har byttet motor) Så du er nok ikke den eneste.
Lager Porsche så dårlig kvalitet altså?

Nei... da kan jeg vel bare stryke Boxster fra lista av potensielle morro biler jeg har lyst til å kjøpe.

 #182631  av chris
 
memo skrev:du får slutte å kjøpe fattigmanns porsche og spare opp til skikkelig heller :wink:
Kan ikke helt se for meg at dyrere Porscher er mer driftssikker enn "folkevarianten".

 #182632  av chris
 
Kjipt det der Frank! Håper du får noe fornuftig utav Autozentrum..

 #182638  av memo
 
chris skrev:
memo skrev:du får slutte å kjøpe fattigmanns porsche og spare opp til skikkelig heller :wink:
Kan ikke helt se for meg at dyrere Porscher er mer driftssikker enn "folkevarianten".
neida, men hva du ser for deg og hva som er virkeligheten er jo ikke nødvendigvis samme sak :P

 #182670  av Anders gullstein
 
Pgus skrev:Stovner - porsche, var det ikke det MR2 MK1 ble kalt da den var ny... 8)
Av alle dem som ikke hadde råd til den :wink:

 #182693  av CelicaGT
 
Biler er vel stort sett samma dritten alt. Er vel ganske vanlig med motorhavari på Toyota også :?

 #182703  av cameleon
 
så og si alle biler som har mye hester, er biler med mye mer problemer enn sånne a-b biler. nå har jo ikke boxsteren så mye at det gjør noe, men generelt. ting går til hælvette. men da er det bare å fikse det.

Uansett. Nedtur med bilen da frank. Men er da bare å fikse det :D

 #182715  av chris
 
cameleon skrev:så og si alle biler som har mye hester, er biler med mye mer problemer enn sånne a-b biler. nå har jo ikke boxsteren så mye at det gjør noe, men generelt. ting går til hælvette. men da er det bare å fikse det.

Uansett. Nedtur med bilen da frank. Men er da bare å fikse det :D
Problemet er at det er ikke "bare å fikse" når det koster plenty med pæææng..
Er vel bare en risiko man må ta om man vil ha litt gøyal bil.

 #182734  av supratt
 
Nå tror jeg noen her inne på forumet bør lære litt og tilegne seg litt bilkunnskaper før de begynner å kalle div. biler for ditt og datt.

NÃ¥ har det seg faktisk slik at en 986, Boxster og bl.a en 996, 911 har bortimot 70% samme komponenter og deler.

Og den største grunnen til at noen inbesile og sjalu 911 eiere har slengt med leppa angående Boxster og kalt den for div. ting har sammenheng med at de blir frakjørt på bane av ferske og normale sjåfører som har brukt halvparten så mye penger på sin Boxster, mens de stakkarene måtte blø med nesten det dobbelte for sin 911.

En annen ting som snodig nok alt for få bl.a 911 eiere ikke er klar over er at de har ikke kjørt sin såkalte ekte Porsche om det ikke hadde vært for 986 Boxster. Det var ett grep Porsche tidlig på nittitalet innså at de måtte gjøre, og det var å lansere en bil som kostet noe mindre enn 911,ene og ved hjelp av å bruke mye av de allerede utviklede delene de hadde fikk de forholdsvis lave utviklingskostnader på Boxsteren.

Deres plan var selvsagt at de skulle berge Porsche ut av den økonomiske situasjonen de var i, de hadde tilårskommende modeller i sitt bilprogram og meget sviktende salg og redningen kunne da være Boxster, en bil de kunne selge vesentlig flere av grunnet en mer "folkelig" pris og samtidlig på en måte relansere en nymotens Spyder. (les: Spyder, en bil de vant mye asfaltracing med på sekstitalet.)

Nå vil jeg også legge til at samtlige motorbytter på Boxster har blitt gjort kostnadsfritt for eierene og at Porsche i disse tilfellene har strukket seg langt for å tilfredstille sine kunder.

Jeg vil også si at jeg idag fikk pratet med Rune Janson hos Autozentrum Sport AS på økern i Oslo og vil si at det er LENGE siden jeg har fått slik ordentlig og kundeorientert service. Servicen var upåklagelig i alle ledd der og jeg følte virkelig at de tok meg som kunde på alvor.

For å si det sånn så har utrolig mange bilfirmaer MYE å lære, og jeg vil si at jeg legger veldig fort merke til servicen rundt omkring trolig på grunn av at jeg selv jobber i ett serviceyrke og har med kunder å gjøre selv i min jobb.


Så vær så snill og kom med litt mer konstruktive og ordentlige innlegg med ett snev av bilkunnskap neste gang. :wink:

 #182750  av cameleon
 
supratt skrev:Nå tror jeg noen her inne på forumet bør lære litt og tilegne seg litt bilkunnskaper før de begynner å kalle div. biler for ditt og datt.

NÃ¥ har det seg faktisk slik at en 986, Boxster og bl.a en 996, 911 har bortimot 70% samme komponenter og deler.

Og den største grunnen til at noen inbesile og sjalu 911 eiere har slengt med leppa angående Boxster og kalt den for div. ting har sammenheng med at de blir frakjørt på bane av ferske og normale sjåfører som har brukt halvparten så mye penger på sin Boxster, mens de stakkarene måtte blø med nesten det dobbelte for sin 911.

En annen ting som snodig nok alt for få bl.a 911 eiere ikke er klar over er at de har ikke kjørt sin såkalte ekte Porsche om det ikke hadde vært for 986 Boxster. Det var ett grep Porsche tidlig på nittitalet innså at de måtte gjøre, og det var å lansere en bil som kostet noe mindre enn 911,ene og ved hjelp av å bruke mye av de allerede utviklede delene de hadde fikk de forholdsvis lave utviklingskostnader på Boxsteren.

Deres plan var selvsagt at de skulle berge Porsche ut av den økonomiske situasjonen de var i, de hadde tilårskommende modeller i sitt bilprogram og meget sviktende salg og redningen kunne da være Boxster, en bil de kunne selge vesentlig flere av grunnet en mer "folkelig" pris og samtidlig på en måte relansere en nymotens Spyder. (les: Spyder, en bil de vant mye asfaltracing med på sekstitalet.)

Nå vil jeg også legge til at samtlige motorbytter på Boxster har blitt gjort kostnadsfritt for eierene og at Porsche i disse tilfellene har strukket seg langt for å tilfredstille sine kunder.

Jeg vil også si at jeg idag fikk pratet med Rune Janson hos Autozentrum Sport AS på økern i Oslo og vil si at det er LENGE siden jeg har fått slik ordentlig og kundeorientert service. Servicen var upåklagelig i alle ledd der og jeg følte virkelig at de tok meg som kunde på alvor.

For å si det sånn så har utrolig mange bilfirmaer MYE å lære, og jeg vil si at jeg legger veldig fort merke til servicen rundt omkring trolig på grunn av at jeg selv jobber i ett serviceyrke og har med kunder å gjøre selv i min jobb.


Så vær så snill og kom med litt mer konstruktive og ordentlige innlegg med ett snev av bilkunnskap neste gang. :wink:
Omsider. Og du vet hva jeg snakker om :wink: :D

 #182769  av chris
 
Var jo ikke nødvendig å fyre seg så opp da, Frank ;)

 #182776  av kennethx
 
supratt skrev: NÃ¥ har det seg faktisk slik at en 986, Boxster og bl.a en 996, 911 har bortimot 70% samme komponenter og deler.
Tydeligvis inngår ikke girkasse i disse 70%'ene da :lol: :lol: :lol: :lol:

Kunne ikke dy meg å fleipe litt :wink: