Da sa Porschen takk for seg
Girboksen tok kvelden idag på Lierskogen selvsagt når jeg var på en liten 50 mils tur fra Trondheim.
Etter all sannsynlighet så vil det komme seg på minst 5 og ja en null for mye bak det femtallet å fikse det.
Ble faktisk byttet girboks og motor i 2000 og motoren og girboksen har kun rullet ca.70000km.
Alle servicer er utført hos Autozentrum som er norges eneste offesielle Porscheforhander og det er kun 10000km siden det ble tatt hovedservice på bilen.
Allikevel så tar girboksen kvelden? Hæl*?%#" drittbil, og jeg har vel fått bekreftet at selv om Porsche er den tyske bilen som er mest driftsikker så er den milevis ifra Toyota pg Lexus sin kvalitet.
For å sette ting litt i perspektiv så vil jeg si at jeg har en -82 modell Supra med ca. 250000km på telleren og fortsatt med samme girboks og motor. Jeg har STØGGKJØRT den bilen i snart 10 år og ja, den begynner å bli litt treg å putte i tredjegir, men den funker fortatt.
På dette tyske MAKWERKE så er det ingen form for forvarsel, det bare tar kvelden etter 70000km og man kan spørre seg om tyske bilprodusenter handler metall og komponenter hos IKEA eller NILLE kanskje? Ikke vet jeg, men jeg vet at min skepsiss mot tysk er ennå en gang bekreftet.
Jeg skal prate med Verkstedsmesteren på AutoZentrum imorgen, og kommer med en update da.
KEEP ON DRIVING YOUR TOYOTAS, I HAVE HAD ENOUGH OF OTHER SHIT

Girboksen tok kvelden idag på Lierskogen selvsagt når jeg var på en liten 50 mils tur fra Trondheim.

Etter all sannsynlighet så vil det komme seg på minst 5 og ja en null for mye bak det femtallet å fikse det.
Ble faktisk byttet girboks og motor i 2000 og motoren og girboksen har kun rullet ca.70000km.
Alle servicer er utført hos Autozentrum som er norges eneste offesielle Porscheforhander og det er kun 10000km siden det ble tatt hovedservice på bilen.
Allikevel så tar girboksen kvelden? Hæl*?%#" drittbil, og jeg har vel fått bekreftet at selv om Porsche er den tyske bilen som er mest driftsikker så er den milevis ifra Toyota pg Lexus sin kvalitet.

For å sette ting litt i perspektiv så vil jeg si at jeg har en -82 modell Supra med ca. 250000km på telleren og fortsatt med samme girboks og motor. Jeg har STØGGKJØRT den bilen i snart 10 år og ja, den begynner å bli litt treg å putte i tredjegir, men den funker fortatt.
På dette tyske MAKWERKE så er det ingen form for forvarsel, det bare tar kvelden etter 70000km og man kan spørre seg om tyske bilprodusenter handler metall og komponenter hos IKEA eller NILLE kanskje? Ikke vet jeg, men jeg vet at min skepsiss mot tysk er ennå en gang bekreftet.
Jeg skal prate med Verkstedsmesteren på AutoZentrum imorgen, og kommer med en update da.
KEEP ON DRIVING YOUR TOYOTAS, I HAVE HAD ENOUGH OF OTHER SHIT
-99 Lexus GS300 x
-98 Porsche Boxster S Ruf x
-04 RX8 x
-69 Crown RS
-82 The SafranSupra
-83 Metallic Hvit Supra
-96 NSX-Targa,Wings West x
-01 GS430,min første V8 x
-09 Abarth 500 Essesse
-98 Porsche Boxster S Ruf x
-04 RX8 x
-69 Crown RS
-82 The SafranSupra
-83 Metallic Hvit Supra
-96 NSX-Targa,Wings West x
-01 GS430,min første V8 x
-09 Abarth 500 Essesse
