TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gi en lyd om du vet om en mr2 mk1 til salgs..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#17273  av MRQuoc

ET MUST !!!!!!!! og du har vel bedre tid enn meg også ... :roll:

#17294  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:du får holde oss orientert.. tilbudet høres bra ut da så lenge bilen er i flott stand.. siden har jobber på verksted så kan du vel be om å få den heiset opp og sett under den også? :)
Hehe klart det,kjøper ikke en bil uten å ha sjekket under :roll: (no offense qvakk)...Men regner med at den er flott under også siden han karen er GANSKE så pirkete :wink:

#18069  av Amund

det er jo bare 26 timers kjøring hver vei.. :wink: :roll:

#18071  av Mr2 Mk2

Amund skrev:det er jo bare 26 timers kjøring hver vei.. :wink: :roll:
:shock: Ikke mer?trodde det var 27 jeg men om det bare er 26 så tror jeg at jeg tar en svipptur imorra :wink:

Hehe nei men den så grei ut syns jeg,og skulle nok fått prisen litt ned ja var jo ikke el-vinduer og litt rust på frontskjerm..Men alle er jo så forbannet langt unna...
Jaja håper alle har i bakhodet at jeg er på jakt :D

#18076  av Amund

god tur i så fall! hehe :wink:

Jeg er på jakt jeg også, har sendt en døss med mailer, og venter på svar..
Slik at jeg vet hvilke deler jeg trenger, og hva det kommer til å koste.. :wink:

#18080  av Mr2 Mk2

Hørte nettop med gamlingen om han husket hva vi måtte ut med for en baskjerm men han husker jo knapt sitt eget navn så :wink:
Fikk forresten Solberg jakka og t-skjorten idag,var ikke den jeg bestilte fikk en fleece istedenfor men var helt ok den også billigere også :wink:

#19395  av Mr2 Mk2

Kofikk idag en sms fra en kar i stavanger som hadde en mr2 han skulle selge for 30.k...Snakket litt med ham og fikk ham til å sende mail m/bilde...

Slik bilen ser ut liker jeg veldig godt,det var nor rust på bakre hjulbue men det var stort sett det...Får se om pappsen blir med å se på den,det er tross alt et stykke fra Bergen til stavanger..

Legger ved mailen jeg fikk..
heisann!
har desverre bare ett bilde av bilen, så det ligger med.

men som sagt, fjørene fremme må skiftes og det samme gjelder viftereimen (men den har jeg kjøpt).
bilen ble eu-ok denne sommeren og bremseskivene bak ble skiftet. I juli fikk jeg ny clutch og bilen ble gjennpmspylet. bilen er i god stand, det eneste problemet, borsett fra hyle- lyden når bilen starter (viftereimen), er dette med fjørene.. men selv om du ikke skulle ha råd til å kjøpe nye fjører med en gang, er bilen helt kjørbar. jeg snakket med en kompis som jobber på bilhuset toyota, og han antok at fjørene ville koste ca 1500,-

hva mer er det egentlig å si.. bilen ble kjøpt av søskenbarnet mitt for snart 2 år siden. Den sto inni garasjen t.o.m sommertider i år da jeg fikk lappen. inni bilen er stort sett alt originalt, borsett fra ett par brytere som er lagt opp. Disse bryterne styrer blant annet neonlys, mini-spot light++ som blir med bilen under rask avgjørelse. hvis det blir tatt en rask avgjørelse fra deres side, skal du også få med to høytalere (i dørene) og en mp3 spiller!! (slik bilen står med andre ord..)

men bilen har gått sine 230.000km, men den sviver som en klokke!!!!! det er tross alt en toyota!!!=)

den er så å si identisk med den bilen som vises på det bilde som representerer ditt "innslag" i motorbørsen (eller hvor det var jeg så annonsen din). Bilen er utstyrt med takluke.
det kan vel sikkert være til sin plass å fortelle at jeg har fått et bud på 27.000,- av en kunde der jeg jobber på kvelds tid, men hvis du nå skulle bestemme deg fort for et kjøp, skal du få bilen for 28.000,- da hat du antagentligvis råd til fjørene og før budsjettet overtrer de 30.00...

mvh øyvind pedersen
Vedlegg
jan øyvind.JPG
jan øyvind.JPG (20.14 kiB) Vist 1089 ganger

#19398  av MRQuoc

Det er samme grønnfarge på øverste del , som jeg har over hele bilen min ;)

#19399  av mk1 black limited

Den der ser jo ihvertfall bra ut, men det ser ut som om det står dekk med litt for høy profil på den?

Uansett - den fortjener nok en nærmere titt. :-D

#19417  av Mr2 Mk2

mk1 black limited skrev:Den der ser jo ihvertfall bra ut, men det ser ut som om det står dekk med litt for høy profil på den?
Uansett - den fortjener nok en nærmere titt. :-D
Jepps...Når du sier det så ser jeg at dekk profilen nok er litt høy :? 195/60-70....Men det er ikke det som bekymrer meg mest akkurat :D

#22628  av Mr2 Mk2

Trodde nå at den siste Mr2 en fra stavanger var solgt,siden selger ikke svarte på mail eller sms...
Men idag fikk jeg svar,den er ikke solgt...
Jeg sendte en mail og sa at jeg var interisert fortsatt,men visst det var noe han ikke hadde fortalt ville jeg at han skulle si fra nå så jeg slapp å ta en bomtur helt til Stavanger...I denne Mailen fremstår bilen ikke like bra som på den forrige som dere leser over her...Visst dere leser begge mailene ser dere at i den første han han unlatt å fortelle om noen viktige detaljer..
Mailen:hei Jostein!

Jeg forstår helt din uro, og håper at denne mailen vil betrygge deg på din mulige tur ned til Stavanger!

Jeg er ikke sikker på hva jeg har sagt til deg tidligere, men bilen har litt rust på venstre (bakre) hjulbue.
Ellers er det litt rust på skjørtet fremme (spoiler).
Også LITT riper i lakk (ikke mye), etter naboens katt...
Fjørene fremme er knekkt, må skiftes, men tror ikke dette er store reperasjonen..
Lager i dynamo er kansje defekt, eller er det viftereim som er def. (hyler under oppsatart)
men jeg har kjøp ny viftereim, men den er ikke montert..

skiftet clutchen denne høsten pga trøbbel med 1.giret, så hvis det skulle oppstå noen problemer med dette igjen, skulle jeg tro det var mulig å kontakte ditt lokale toyota verksted ( ble reparert på merke-verksted--toyota) og da ikke måtte betale den store summen for å få dette fikset..men giren har vært fin siden! (men bare i tilfelle)..

det er også en liten (!!!!) bulk, hørres fælt ut men det er ikke det=), på bare fanger.
Pga dette er jeg villig til å gå ned til 25.000 .- kan ikke gå lavere.. men det er da et godt kjøp!!!!!!!!
Dette er ALT jeg har lagt merke til!!!!

håper det ikke skremte deg for mye, og håper du forsatt vil ta turen ned til Stavanger!!!

Her kan dere se at det er ny informasjon som har dukket opp...
Trenger råd,om det er Lager i dynamoen som er gåent vil dette være dyrt??Og generelt sett hva tror dere om dette?bilde ser dere over i den andre posten,altså samme bilen det er snakk om..Begynner å bli rastløs nå og det haster..
Vedlegg
jan øyvind2.jpg
jan øyvind2.jpg (8.1 kiB) Vist 1054 ganger

#22634  av chris

Synes bilen virker veldig bra jeg, og pen. Og selger VIRKER seriøs (but then again, det har enkelte brent seg på før..)

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt den turen til Stavanger ;)

-edit-
husk naf-test

#22635  av Mr2 Mk2

chris skrev:Synes bilen virker veldig bra jeg, og pen. Og selger VIRKER seriøs (but then again, det har enkelte brent seg på før..)
Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt den turen til Stavanger ;)
-edit-
husk naf-test
Ja han VIRKER veldig ok,sendte nettop en ny mail.Får vel Share den også da...

hei igjen Jostein!

det jeg kan gjøre er å få en kompis, som har digital kamera, til å ta bilder av rust (hjulbuern) samt bulk+++ å sende det til deg, så du slipper en bomtur!!! jeg har ikke tid i morgen men det kan bli aktuelt på tirsdag!!!

Dette tilbød han seg å ordne uten at jeg spurte engang...men siden han først skulle ta bilder,bad jeg ham ta bilder av interiøret også...
Men hva med Dynamo lager?dyrt?

Tror ikke jeg kommer til å ta naf test på denne...

#22636  av chris

Spørsmålet er om det faktisk er dynamolageret, eller bare viftereima som uler litt :) Hva det evt vil koste har jeg ingen formening om.

Bra han tok initiativet til å ta bilder selv, virker som han er ganske opptatt av at du ikke skal få bomtur :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15