TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da har bilnorge.no vært ute Ã¥ lekt seg med MR2...igjen.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#17709  av chris

Synes de skulle tatt en sånn test av mk2 jeg ;)

#17713  av Mr2 Mk2

"185/55-R15 i front og 215/45-R16 bak gjør at MR2 ligger klistret på veien og storkoser seg på svingete veier."

So true men har den 15" fremme og 16" bak?,news for meg..

"På våt asfalt er det fort gjort at bakhjulene slipper hvis du er litt brutal på gassen"

Det vet vel vi alle :wink:

"Til MR2s sportslige egenskaper hører også begrenset plass til bagasje."

Hvor tar de det fra? :roll:

Leste også at den har en 6-trinns manuell kasse,noe jeg ikke ante fra før.. :D

#17731  av MRQuoc

Jostein skrev:
Leste også at den har en 6-trinns manuell kasse,noe jeg ikke ante fra før.. :D
faktisk også "Sekvensuel"l 6-trinns , på rattet hvis du ikke liker å slippe rattet så ofte

#17740  av Mr2 Mk2

til bare 20.000 ekstra,hehe...Men det er jo gromt da,men hvor nødvendig det er på den og hvor bra dte passer er en annen sak..

#17788  av chris

Det girsystemet på rattet blir slakta av bilkjennere, spesielt om man skal kjøre litt hardt. Eneste bilene det funker på, er WRC-biler og Formel1.. og de girkassene koster litt mer enn 20 høvdinger... Blant annet Ferrari 360 har blitt slakta pga den gir-greia der.

#17838  av jan-erik

Fra 2003 modellen har den 15" foran og 16" bak. Jeg kjører med 225/40x16 bak, og det skal veldig veldig veldig mye til før det slipper, men når det slipper, ja da er det ikke mye å gjøre enn å prøve og begrense skadene.

Regner også med at såpass smale dekk foran gjør at den vil understyre litt mer, og bli lettere å kjøre. Samme skjedde forøvrig på 2. gen. Lotus Elise.

Ellers ville jeg holdt meg langt unna sekvensiell kasse på denne, blir mye tregere i aksen, men kanskje mer artig å kjøre i svinger.

Ellers så er det i 2003 nye frontlykter, baklykter, andre luftinntak til motor, frontfanger med spredere og annen innsats i midten av bakfanger. Luftinntak og fangere er likt det man kunne få som styling sett fra TTE.

#17854  av chris

jan-erik skrev:Fra 2003 modellen har den 15" foran og 16" bak. Jeg kjører med 225/40x16 bak, og det skal veldig veldig veldig mye til før det slipper, men når det slipper, ja da er det ikke mye å gjøre enn å prøve og begrense skadene.
Hvilket også gjelder mk1 og mk2 :D
Men at det var forskjellig størrelse på felgene på mk3, det var nytt for meg ja.
jan-erik skrev: Ellers ville jeg holdt meg langt unna sekvensiell kasse på denne, blir mye tregere i aksen, men kanskje mer artig å kjøre i svinger.
Jeg tror også jeg ville holdt meg unna sekvensiell kasse.. egentlig uansett bil.. :)

#17856  av @lpher

jan-erik skrev:
Ellers så er det i 2003 nye frontlykter, baklykter, andre luftinntak til motor, frontfanger med spredere og annen innsats i midten av bakfanger. Luftinntak og fangere er likt det man kunne få som styling sett fra TTE.
Er det noen av disse endringene du kunne tenkt deg å hatt på din bil da?

@lpher

#17988  av jan-erik

@lpher skrev:
jan-erik skrev:
Er det noen av disse endringene du kunne tenkt deg å hatt på din bil da?

@lpher
Vel, nye frontlykter hadde vært greit, samt bakfanger innsatsen. Baklyktene liker jeg ikke, og frontfangeren for kjedelig om jeg først skal bytte. Men 6. trinns manuell kasse kunne vært noe :-). Har lyst på noe som ikke veldig mange andre har, har vel nesten allerede bestemt meg hva jeg skal ha, må bare se om jeg skal ta meg råd til det.

#18017  av @lpher

jan-erik skrev: Har lyst på noe som ikke veldig mange andre har, har vel nesten allerede bestemt meg hva jeg skal ha, må bare se om jeg skal ta meg råd til det.
Go on...tell us what it is....så kan vi hjelpe å bestemme deg om du skal ta deg råd til det eller ikke! ;-)

@lpher

#18041  av jan-erik

@lpher skrev:
jan-erik skrev: Har lyst på noe som ikke veldig mange andre har, har vel nesten allerede bestemt meg hva jeg skal ha, må bare se om jeg skal ta meg råd til det.
Go on...tell us what it is....så kan vi hjelpe å bestemme deg om du skal ta deg råd til det eller ikke! ;-)

@lpher
Hehe, hadde egentlig tenkt å holde det hemmelig litt til, men er vel ikke noen fare for at noen MK3 skal rappe ideene mine, er jo ikke mange av dem her på forumet.

Har tenkt på Trial Try Force front og sideskjørt. Bakfangeren og karbonvingen dems likte jeg ikke helt, i tillegg er det også et lite kostnadsspørsmål. Trenger en liten leppe nederst på fangeren bak, men har ikke funnet noen enda. I tillegg tenker jeg å sette på en spoiler bak, men vet ikke helt hvilken enda.
Vedlegg
Trial MR2 back yellow.jpg
Trial MR2 back yellow.jpg (20.03 kiB) Vist 1410 ganger
Trial MR2 front yellow.jpg
Trial MR2 front yellow.jpg (24.34 kiB) Vist 1410 ganger
Trial MR2 silver front.jpg
Trial MR2 silver front.jpg (27.6 kiB) Vist 1410 ganger
Trial MR2 side silver.jpg
Trial MR2 side silver.jpg (45.07 kiB) Vist 1410 ganger
Tøft styling kit.jpg
Tøft styling kit.jpg (26.72 kiB) Vist 1410 ganger

#18048  av Mr2 Mk2

Denne var jo snadder,eneste jeg ikke likte var vingen men dæven den var kul da..Hva må du ut med for et slikt kit da?
Vedlegg
trial_mr2_side_silver.jpg
trial_mr2_side_silver.jpg (45.07 kiB) Vist 1407 ganger

#18062  av jan-erik

Eh, har ikke regnet helt enda. Liten pause. Jo: Ca. 490£ for frontfanger, 350£ for sideskjørt, 490£ for bakfanger og 830£ for karbonvinge. Altså ikke spesielt billig. I tillegg kommer norsk mva og frakt.

For front og sidekjørt blir det 840£, dvs 9700,- + mva, ca. 12.000 + frakt + lakkering.

Vet ikke hvor lenge jeg skal ha bilen, kunne tenkt meg noe med turbo, eller iallfall noe som gikk litt bedre. FÃ¥r jo aldri igjen pengene man legger i styling. Derfor litt valgets kvaler :-).

Har jo i tillegg en bakvinge fra TRD som jeg liker, men den er litt for dyr. Ca. 880$ +mva og frakt. Den er fra TRD VM180 kit-et, som heller ikke er så verst, men tror det er litt dyrere og vanskeligere å få tak i.
Vedlegg
TRD VM180 side.jpg
TRD VM180 side.jpg (24.01 kiB) Vist 1403 ganger
TRD VM180 front-side.jpg
TRD VM180 front-side.jpg (24.06 kiB) Vist 1403 ganger
TRD VM180 bakvinge.jpg
TRD VM180 bakvinge.jpg (24.15 kiB) Vist 1403 ganger

#18067  av Mr2 Mk2

jan-erik skrev:, eller iallfall noe som gikk litt bedre. FÃ¥r jo aldri igjen pengene man legger i styling. Derfor litt valgets kvaler :-).
Så sant så sant...Men i gjengjeld så får du jo noe helt egent da,tviler på det finnes noen Mr2 mk3 som er noe videre styla/modda i Norge..Og bilen blir jo bare så utrolig mye grommere med litt skikkelig styling da...

Jeg er ikke så redd for at jeg ikke får igjen pengene jeg legger ut i mk1,for jeg har ingen planer om å selge..Venter heller til jeg får råd til en fin 2 bil,og får ha mk1 til leking..Det svarer seg jo ikke å selge den bilen visst jeg har lagt ut veldig men peng,får jo kanskje 20-30 igjen avhenger av hvor lenge den skulle bli beholdt...
Håper du kjøper et skikkelig fett styling kit jeg! :D