dca skrev:en kompis av meg som har rx7...sa det var den nyere utgaven motor så den tålte å bli kjørt på vinterstid!? ligger noe i dette eller?aner ikke, men 92+ tåler godt vinterkjøring og sånnt dem.. bare slites mer om man kjører dem litt hardt på kald motor.. ryker ganske fort da .. så lurt å varme motoren godt før man mater på
må vel også være en grunn til at ikke flere velger denne typen motor selv om man trenger lavt volum for å yte mer!?
stroems skrev:kan henn det si litt om sjaføren siden alt du har går sunt!Først kan du ta deg et norskkurs og lære rettskrivning, For det andre, du har ingen anelse om hvordan Sindre har kjørt. Celicaen røyk fordi det var egenkomponerte motordeler (mekket sammen av tidligere eier),og stakkaren har jo knapt fått starta motoren før ting begynte å si takk og farvel. For det tredje kan du roe ned språkbruken din litt og skrive innlegg på normal måte.
(da bør du ikke kjøp rx7!)
stroems skrev:kan henn det si litt om sjaføren siden alt du har går sunt!hvis du leser hele postene mine så trenger jeg faktisk ikke svare på dette... for der stod det også at dette har med forrige eiere som kjøre bilene hardt og jevlig og på høyt trykk. Toyota bilen er holdbare, men poenget mitt er at ALT kommer an på vedlikehold.. og det er jo FANTASTISK merkelig at de som skrur wankel proft i norge sier det samme som meg
(da bør du ikke kjøp rx7!)
TurboKnut skrev: Vet også at de var svært vriene om vinteren, for å få de til å tenne var det mange som skvettet en liten skvett bensin (og frostvæske har jeg hørt) i forgasseren for å få komp - pluss at det var vanskelig med å få forvarming nok på lufta slik at ikke forgasseren iset.haha kjenner en gammel mekaniker som mekka mye på mazda biler når rx2'ene kom.. han nevnte AKKURAT det samme eksempelet
cameleon skrev:Jeg tror du kommer til å bli storfornøyd med rx7'en jeg sindrebilen står i oslo for overhaling av motor as we speak.. derfor jeg ikke har bilder. ellers er den stortsett org inntill jeg får henda på'nMen som du sikkert er klar over selv, så kommer det nok til å bli litt skruing på deg uansett
Biler med mye hester er jo strengt tatt mye hobbybiler da
Slik jeg ser det ( såfremt motoren er relativt orginal med kun noen få enkle mods) så tror jeg du kommer til å få en temmelig kjørbar bil. Men skal du begynne å montere turbokit osv, så havner du nok sammen med de som bor på verksted hehe
Og kjenner jeg deg rett, så er du ikke akkurat gjerrig på å spandere på bilene dine gaver
![]()
Men har du noen papirer på biln din? servicer som er gjort osv? For da kan du jo se hva som er gjort og ikke gjort. Finne ut hva som kanskje er på tide å skiftes i god tid før grensa at det skal ryke er der
sindrejl skrev:Du blir nok ganske fornøyd med rx7, titta litt på den når jeg skulle ha bil oxo, men seff gikk jeg for toyota. Men uansett den 1,3 literen er jo helt rå, og skruinga er jo en del av sjarmen, så ikke bry deg om det de sier! Før jeg kjøpte celicaen (den er jo høyretsyrt) fikk jeg høre av alla at det var jævlig osv, men jeg spurte de om de hadde prøvd det og det hadde de ikke. så folk bør ikke utale seg før de vet FAKTA! Så STÅ på!cameleon skrev:Jeg tror du kommer til å bli storfornøyd med rx7'en jeg sindrebilen står i oslo for overhaling av motor as we speak.. derfor jeg ikke har bilder. ellers er den stortsett org inntill jeg får henda på'nMen som du sikkert er klar over selv, så kommer det nok til å bli litt skruing på deg uansett
Biler med mye hester er jo strengt tatt mye hobbybiler da
Slik jeg ser det ( såfremt motoren er relativt orginal med kun noen få enkle mods) så tror jeg du kommer til å få en temmelig kjørbar bil. Men skal du begynne å montere turbokit osv, så havner du nok sammen med de som bor på verksted hehe
Og kjenner jeg deg rett, så er du ikke akkurat gjerrig på å spandere på bilene dine gaver
![]()
Men har du noen papirer på biln din? servicer som er gjort osv? For da kan du jo se hva som er gjort og ikke gjort. Finne ut hva som kanskje er på tide å skiftes i god tid før grensa at det skal ryke er dersåklart så forventer jeg skruuing.. gjelder egentlig alle litt sportslige biler
angående gaver ja.. hmm.. det første jeg tenker på er veilside styling kanskje og apexi datasprut med bc kit