TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • reff:TOYO R888 GATESLICKS

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #105996  av 2fastgt4
 
fikk disse prøvd på rudskogen.
min bil er en celica gt4 st185.

dekkene er i størelse 225/45-16 og tenkte jeg skulle sammenligne de med bridgestone s03 235/40-17:

jeg brukte disse r888 dekkene på vei til jobben.Det var våt asfalt 8 grader i lufta kl 0500 :( .
dekkene var da kliss nye og hadde god gripe-evne.Eneste gangene det glapp var hvis vanndamene var mere enn 1 cm dype og jeg bremset/ akselrerte samtidig.Skal da sies at disse dammene var lange.
på tørr asfalt følte jeg et bedre grep enn BS.

støy:

dekkene er roligere enn slitte BS men er forfulgte av en litt irriterende/kul
bielyd.

BANEKJØRING:

det er her dekkene helt klart kommer til rette.
Kan vel si at de satt en del bedre enn BS.men ikke så mye at det virkelig imponerer.
Men det som er imponerende er kontrollen man har,da tenker jeg på at de sier ifra på en forsiktig måte når grepet er slutt og at man kan power slide med dekkene og ha kontroll.Til motsetning så sitter BS nesten like godt men de overasker sjåføren med å slippe pluselig og sleggeaktig.
alt dette kan man sikkert venne seg til men det er mere gøy når man kan
"leke" og ha kontroll.

ps:har prøvd goodyear F1 de holdt 16 runder(rudskogen)KAN SAMMENLIGNES MED Å KJØRE PÅ 4 SMØRPAKKER
DE FØRSTE BS HOLDT OVER 300 RUNDER MERE ENN 5 BANEDAGER
+DAGLIG KJØRING IMELLOM.

SLITASJE:

ja de slites :roll:
pga kraftig understyring som blir verre jo mere jeg gir på så blir venstre forhjul mye slitt men hvis jeg legger om dekkene regner jeg glatt med å få til 2 treff til kankje 3.på dette treffet kjørte jeg kankje en 100 runder med gassen i bånn og rumpa ut.
hadde det faktisk jævelig gøy med å slenge bilen hjennom svingene.

denne testen er tatt med gjennomgående agressiv sjåfør med 2fastgt4 som drar det meste på banen.GT4 CS var til tider medsikklende pasasjer
som for det meste så ut av sidehvinduet for å få med seg hva vi raste forbi. :lol:

med andre ord så vil gummien vare mye lenger på en nesten orginal bil.

understyring:

disse dekkene understyrte noe mindre enn BS men dro seg inn igjen ganske mye fortere.

totalt sett er jeg fornøyd med dekkene.

betalte 5200 kr hoss shariff for å ta av gammel gummi og sette på ny r888 ikludert avbalansering.det er billi det. :D

 #106014  av Speeder
 
Dette høres bra ut!
Jeg har også skaffet disse dekkene til sommerens banedager.

 #106616  av Morten
 
Moro å høre! Det er jo samme dekkene so står på Rolla'n nå det. Merket det var bedre grep rett fram, men har egentlig bare kjørt Lillegul siden jeg kjøpte de dekka.. Gleder meg til å teste de på Reve.

 #106629  av GT4 CS
 
medsikklende kartleser er det rette ordet ja, ble støl i kjeften av og glise, og har enda en lei bismak av ørevoks i munnen. Om du blir kvitt understyringa så kommer den til og bli en syk dreper utpå banen, knuser egoet til mange fler da :)
Merket da jeg satt på at dekka virkelig har potensiale, men levetiden med 2fastgt4 bak rattet er jo kort, gutten kjører jo som han har styggen sjæl i ryggen, glemte og fortelle han at styggen sjæl satt på som medsikklende kartleser :lol:

 #107123  av kaimagne
 
Var innom Sharif i dag for å høre på priser, og fikk med følgende prisliste, rangert etter pris:

195/55-15 - 795
205/50-15 - 795
205/40-17 - 995
205/55-16 - 1195
225/50-16 - 1195
225/45-16 - 1250
225/45-17 - 1295
235/40-17 - 1295
235/45-17 - 1495
255/40-17 - 1495
225/40-18 - 1750

Gjett hvilke dekk jeg må ha, siden jeg har 18"... Jada, de dyreste... :(

 #107125  av GT_rider
 
kaimagne skrev:Gjett hvilke dekk jeg må ha, siden jeg har 18"... Jada, de dyreste... :(
Koster å være kar 8)

 #107129  av Speeder
 
kaimagne skrev:Var innom Sharif i dag for å høre på priser, og fikk med følgende prisliste, rangert etter pris:

195/55-15 - 795
205/50-15 - 795
205/40-17 - 995
205/55-16 - 1195
225/50-16 - 1195
225/45-16 - 1250
225/45-17 - 1295
235/40-17 - 1295
235/45-17 - 1495
255/40-17 - 1495
225/40-18 - 1750

Gjett hvilke dekk jeg må ha, siden jeg har 18"... Jada, de dyreste... :(
Hva med å ha ett sett med banehjul da? har i allefall jeg i år, har du ikke orginalfelger i 16" da? sparer jo 2 lapper på ett sett med dekk.


Jeg gav 600,- for mine 205\50-15, så litt prutningsmon bør det være på ett sett av disse...

 #174830  av kennethx
 
Hvordan ligger prisene ann i år? Har intrykk av at toyo har skrudd prisen litt opp?

 #174833  av Speeder
 
kennethx skrev:Hvordan ligger prisene ann i år? Har intrykk av at toyo har skrudd prisen litt opp?
Jeg fikk en pris på rett under 4 lapper for alle. Dette er da 205\50-15.

Jeg må rette meg selv fra i fjor, jeg kjøpte da R881, en utgått modell.

 #174834  av Larsen
 
Kan selv skrive under på at disse dekkene er helt rå.
Jeg testet dem først forige helg. Støyen var overaskende, ikke høyere enn vinterdekkene mine, men som med all lavprofil så sporer de ganske bra.

Det som virkelig overasket med disse dekkene var hvor godt de satt. Prøvde meg først litt rundt noen rundkjøring for å få den til å skli litt men fant til slutt ut at gikk litt for fort til at det var forsvarlig. Prøvde å spoole, men det gikk heller ikke og til slutt se hvor fort det bremset ned... Første gangen jeg bremser ned så vil ikke hjula blokkere før jeg var ned i 20 kmt. Så jeg prøver en gang til men det endte med at det kom en lukt av sveising fra bremseskivene. Så terninkast 6 fra meg :D

 #174883  av kennethx
 
Dekkene er bra de, kjørte på de i fjor, men synes de er blitt en del dyrere i år. 205/40-17