fikk disse prøvd på rudskogen.
min bil er en celica gt4 st185.
dekkene er i størelse 225/45-16 og tenkte jeg skulle sammenligne de med bridgestone s03 235/40-17:
jeg brukte disse r888 dekkene på vei til jobben.Det var våt asfalt 8 grader i lufta kl 0500
.
dekkene var da kliss nye og hadde god gripe-evne.Eneste gangene det glapp var hvis vanndamene var mere enn 1 cm dype og jeg bremset/ akselrerte samtidig.Skal da sies at disse dammene var lange.
på tørr asfalt følte jeg et bedre grep enn BS.
støy:
dekkene er roligere enn slitte BS men er forfulgte av en litt irriterende/kul
bielyd.
BANEKJØRING:
det er her dekkene helt klart kommer til rette.
Kan vel si at de satt en del bedre enn BS.men ikke så mye at det virkelig imponerer.
Men det som er imponerende er kontrollen man har,da tenker jeg på at de sier ifra på en forsiktig måte når grepet er slutt og at man kan power slide med dekkene og ha kontroll.Til motsetning så sitter BS nesten like godt men de overasker sjåføren med å slippe pluselig og sleggeaktig.
alt dette kan man sikkert venne seg til men det er mere gøy når man kan
"leke" og ha kontroll.
ps:har prøvd goodyear F1 de holdt 16 runder(rudskogen)KAN SAMMENLIGNES MED Å KJØRE PÅ 4 SMØRPAKKER
DE FØRSTE BS HOLDT OVER 300 RUNDER MERE ENN 5 BANEDAGER
+DAGLIG KJØRING IMELLOM.
SLITASJE:
ja de slites
pga kraftig understyring som blir verre jo mere jeg gir på så blir venstre forhjul mye slitt men hvis jeg legger om dekkene regner jeg glatt med å få til 2 treff til kankje 3.på dette treffet kjørte jeg kankje en 100 runder med gassen i bånn og rumpa ut.
hadde det faktisk jævelig gøy med å slenge bilen hjennom svingene.
denne testen er tatt med gjennomgående agressiv sjåfør med 2fastgt4 som drar det meste på banen.GT4 CS var til tider medsikklende pasasjer
som for det meste så ut av sidehvinduet for å få med seg hva vi raste forbi.
med andre ord så vil gummien vare mye lenger på en nesten orginal bil.
understyring:
disse dekkene understyrte noe mindre enn BS men dro seg inn igjen ganske mye fortere.
totalt sett er jeg fornøyd med dekkene.
betalte 5200 kr hoss shariff for å ta av gammel gummi og sette på ny r888 ikludert avbalansering.det er billi det.
min bil er en celica gt4 st185.
dekkene er i størelse 225/45-16 og tenkte jeg skulle sammenligne de med bridgestone s03 235/40-17:
jeg brukte disse r888 dekkene på vei til jobben.Det var våt asfalt 8 grader i lufta kl 0500

dekkene var da kliss nye og hadde god gripe-evne.Eneste gangene det glapp var hvis vanndamene var mere enn 1 cm dype og jeg bremset/ akselrerte samtidig.Skal da sies at disse dammene var lange.
på tørr asfalt følte jeg et bedre grep enn BS.
støy:
dekkene er roligere enn slitte BS men er forfulgte av en litt irriterende/kul
bielyd.
BANEKJØRING:
det er her dekkene helt klart kommer til rette.
Kan vel si at de satt en del bedre enn BS.men ikke så mye at det virkelig imponerer.
Men det som er imponerende er kontrollen man har,da tenker jeg på at de sier ifra på en forsiktig måte når grepet er slutt og at man kan power slide med dekkene og ha kontroll.Til motsetning så sitter BS nesten like godt men de overasker sjåføren med å slippe pluselig og sleggeaktig.
alt dette kan man sikkert venne seg til men det er mere gøy når man kan
"leke" og ha kontroll.
ps:har prøvd goodyear F1 de holdt 16 runder(rudskogen)KAN SAMMENLIGNES MED Å KJØRE PÅ 4 SMØRPAKKER
DE FØRSTE BS HOLDT OVER 300 RUNDER MERE ENN 5 BANEDAGER
+DAGLIG KJØRING IMELLOM.
SLITASJE:
ja de slites

pga kraftig understyring som blir verre jo mere jeg gir på så blir venstre forhjul mye slitt men hvis jeg legger om dekkene regner jeg glatt med å få til 2 treff til kankje 3.på dette treffet kjørte jeg kankje en 100 runder med gassen i bånn og rumpa ut.
hadde det faktisk jævelig gøy med å slenge bilen hjennom svingene.
denne testen er tatt med gjennomgående agressiv sjåfør med 2fastgt4 som drar det meste på banen.GT4 CS var til tider medsikklende pasasjer
som for det meste så ut av sidehvinduet for å få med seg hva vi raste forbi.

med andre ord så vil gummien vare mye lenger på en nesten orginal bil.
understyring:
disse dekkene understyrte noe mindre enn BS men dro seg inn igjen ganske mye fortere.
totalt sett er jeg fornøyd med dekkene.
betalte 5200 kr hoss shariff for å ta av gammel gummi og sette på ny r888 ikludert avbalansering.det er billi det.

gt4