... 2-3 år er ikke mye for en som har kjørt en stund men det er da mye for en som er fersk på lappen.. jeg tror de fleste 20-åringer har kommet seg over det værste og er ganske så fornuftige i trafikken, det er nok værst med de som nettopp har blitt 18 med lappen og er en av de få i venneflokken som har bil og skal virkelig vise hvor heldige de er..

Uansett tror jeg at en 20-åring gjerne kan være mer fornuftig enn enn 30-åring.
I sommer traff jeg faktisk en fyr på 28 år som ventet på sin nyinnkjøpte BMW 323 og han fortalte stolt om at han hadde kjørt i 220 over fjellet i sin eks bil (granada mener jeg, porta topp og økt turtallsperre), og at han hadde fått sleng på bilen i utgangen av en tunell.. da hadde fyren aldri kjørt der før og han var stolt av det han fortalte.. for ikke å glemme at når han var ute å prøvekjørte BMW'en sin så kjørte han fra politiet i 120 sonen på E6, da hadde han også hold over 200km/t. Han spurte meg også om jeg ikke hadde testet toppfarten på celicaen min får det må jeg jo gjøre med en slik bil og det har jeg ærlig talt ikke. Det er ikke veier for det noen steder her til lands med unntak av et par km E6 samt den nye motorveien rundt Drammen, og jeg risker virkelig ikke å treffe purk i 200+ km/t. Jeg kjørte MR2'en min i 205km/t på autobahn på en ferietur og i slike hastigheter skal det lite til før det skjer gale ting og det tar laaang tid å bremse ned en bil fra slike hastigheter. Må man nødbremse pga at noen bytter felt har man et fantastisk stort problem uansett hvor rett frem E6 er..
men jeg skulle gjerne fått testet den toppfarten da for det hadde nok vært gøy