en video fra Drift Bible, hensikten er å vise hvordan drifte en kraftig overstyrende bil med en MR2 Turbo som eksempel. Det interessante her er at føreren først viser hvordan man ikke skal gjøre det og dette er også interessant for det viser hvorfor man bør holde hodet kaldt om rompen begynner å skli, og videoen viser viser hvordan rompen kommer ved brems i sving eller manglende motorpådrag i sving:
http://videos.streetfire.net/search/mr2 ... 9F4327.htm
Merk at i fronten på bilen er det er rødt lys, på websiden står det en kommentar at poster tror dette er håndbrekket, det er feil, lyset viser når bremsen blir brukt. I tillegg er det to linjegrafer nederst til venstre, den ene viser bremsekraft og den andre viser motorpådrag. Følg med på dem.
På første forsøk bremser fører inn men slipper deretter bilen og lar den trille svingen uten brems eller pådrag med det resultatet at rompen slenger ut uten kontroll. Neste forsøk går han får kjapt inn i bremser alt for langt inn i svingen, som fører til det samme. I videre kjøring kan man se hvordan han gjør unna bremsingen før svingen og deretter bruke gassen å sette rompen gjennom svingen og holde bedre kontroll over denne. Slik bør MR2 kjøres, om man bremser i sving er man omtrent garantert sleng og man bør jammen håpe at man klarer å stoppe bilen før grøften, med motorpådrag som flytter bilens vekt til bakhjulene vil man beholde bedre kontroll og styre i hvor stor grad ræven går ut, men det krever god kontroll og god kunnskap til bilen, og ikke minst krever det at den økende farten ut av svingen ikke får deg i enda værre trøbbel
Litt synd med musikken som er lagt på klippet, i orginalen beskriver føreren hva han gjør.
http://videos.streetfire.net/search/mr2 ... 9F4327.htm
Merk at i fronten på bilen er det er rødt lys, på websiden står det en kommentar at poster tror dette er håndbrekket, det er feil, lyset viser når bremsen blir brukt. I tillegg er det to linjegrafer nederst til venstre, den ene viser bremsekraft og den andre viser motorpådrag. Følg med på dem.
På første forsøk bremser fører inn men slipper deretter bilen og lar den trille svingen uten brems eller pådrag med det resultatet at rompen slenger ut uten kontroll. Neste forsøk går han får kjapt inn i bremser alt for langt inn i svingen, som fører til det samme. I videre kjøring kan man se hvordan han gjør unna bremsingen før svingen og deretter bruke gassen å sette rompen gjennom svingen og holde bedre kontroll over denne. Slik bør MR2 kjøres, om man bremser i sving er man omtrent garantert sleng og man bør jammen håpe at man klarer å stoppe bilen før grøften, med motorpådrag som flytter bilens vekt til bakhjulene vil man beholde bedre kontroll og styre i hvor stor grad ræven går ut, men det krever god kontroll og god kunnskap til bilen, og ikke minst krever det at den økende farten ut av svingen ikke får deg i enda værre trøbbel

Litt synd med musikken som er lagt på klippet, i orginalen beskriver føreren hva han gjør.
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet