Mine er faringer med:
Fotoboks:
Med gamlebilen ble jeg tatt i 91 km/t i fotoboks på E6 mellom halden og Sarpsborg (fartsgrense 80, boksene tar først ved 90), speedometeret viste 101, og jeg vet at feilmarginen var nøyaktig 10 km/t på denne bilen, Her ble det ikke trukket fra noe, men boksene tar jo ikke før en god del over fartsgrensen da.
Gjennomsnittsmåling:
Kom ut fra en småvei (over Minneåsen) og kom ut på en ca "vanlig" vei (mot Minnesund), skulle videre på E6 mot Hamar.
Uansett, jeg kommer ut fra småveien og aksellererer rimelig hurtig opp til 85-90 (nei, det var ikke med vectraen, da hadde det vært begrenset hvor "rimelig hurtig" jeg hadde aksellerert), legger inn 5. gir og reduserer farten fort til 80. Ligger i 80 i en kilometer eller 2, så ser jeg et 60 skilt, og jeg bremser ned, akkurat i det øyeblikket blinker det blått i speilet.
Jeg har (tydeligvis) kjørt forbi et 60 skilt tidligere, og blitt gjennomsnittsmålt til 78 km/t over 850 meter.
4900,- i bot og 2 prikker!
Speedometeret har ca 5 km/t feilmargin ved denne hastigheten (tror jeg, har bare målt på sommerdekk, dette var vinterdekk).
Ser ikke ut som om det ble trukket fra noe særlig her heller for meg.
Laser/Radar har jeg ingen erfaringer med.
Vet at det jeg har kommet med her er rimelig unøyaktig, men det er iallefall mine erfaringer på området

- Mazda 6 2,2 DE Sport -11
- Toyota Auris 2.0 D-4D -07
x Toyota Corolla GT-i -89 - Solgt