TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sikkerhetsmargin ved mÃ¥ling

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #167037  av Skylar

Hvor mye trekker de fra på målingen din når de tar deg?

Hadde vært greit hvis noen VISSTE dette..

Takk

#167047  av bullit

Har hørt at de trekker fra 3 km, ved laser... fikk smertelig erfare det for noen dager siden selv. Ble 4900 kr. fattigere her om dagen i en fiesta 1.1 liter(102 i 80-sona) :oops: sinnsykt irriterende og unødvendig fra min side :evil:

#167049  av sleeper

bullit skrev:Har hørt at de trekker fra 3 km, ved laser... fikk smertelig erfare det for noen dager siden selv. Ble 4900 kr. fattigere her om dagen i en fiesta 1.1 liter(102 i 80-sona) :oops: sinnsykt irriterende og unødvendig fra min side :evil:

hehe... er vel noe sånt du får for og selge narkotika eller stjele en bil det jo! :wink: :roll:

#167057  av chris

sleeper skrev:
bullit skrev:Har hørt at de trekker fra 3 km, ved laser... fikk smertelig erfare det for noen dager siden selv. Ble 4900 kr. fattigere her om dagen i en fiesta 1.1 liter(102 i 80-sona) :oops: sinnsykt irriterende og unødvendig fra min side :evil:

hehe... er vel noe sånt du får for og selge narkotika eller stjele en bil det jo! :wink: :roll:
Jepp, og mindre straff om du banker noen tilfeldig forbipasserende på gata :roll:

#167062  av sleeper

chris skrev:
sleeper skrev:

Jepp, og mindre straff om du banker noen tilfeldig forbipasserende på gata :roll:

nei, da får du ingen straff. for purken gidder ikke bruke tid på og ta de selv om de vet hvem det var! :wink:

#167069  av celicat23

sleeper skrev:
chris skrev:
sleeper skrev:

nei, da får du ingen straff. for purken gidder ikke bruke tid på og ta de selv om de vet hvem det var! :wink:
Hvis du banker noen på gata, men så stikker av i en bil med store felger - DA kommer de og tar deg. For å mase om felgene..

#167078  av lasse

celicat23 skrev:
sleeper skrev:
chris skrev: Jepp, og mindre straff om du banker noen tilfeldig forbipasserende på gata :roll:

Hvis du banker noen på gata, men så stikker av i en bil med store felger - DA kommer de og tar deg. For å mase om felgene..

Hehe, riktig...

Har hørt 15% jeg da...

#167109  av GT4 CS

Håper dette var i nedoverbakke, for har også en slik bil, (kona sin) Og den er ikke lett og få opp i slike høye hastigheter.

#167140  av FireWalk

Grunnen til at så mange bankranere blir tatt her i landet er jo fordi de gjør den store tabben å bruke en FLUKTBIL etter ranet.. :roll:

Du kan komme unna med nesten hva som helst, men når 90% av ressusene til purken befinner seg på og ved veien så skjønner jo alle at VEIEN er ikke stedet å gjøre noe kriminelt på. Men alle andre steder er relativt sikkert ;)

Men fra spøk til revolver:

jeg ble også tatt i en fiesta.. må være noe med de fiestaene tror jeg! kanskje det er formen på bilen som på en eller annen måte manipulerer laserstrålene?.. :P min var riktig nok en 1,4 med 71 sløve ponnier under panseret. :D Som gt4 cs sier, man skal ha bra med medvind for å klare og få bot i en slik bil.. :P

#167160  av sleeper

kansje grunnen til at folk får bot med en fiesta er at de er LIVREDDE for og slippe gassen! for da kommer de aldrid opp i hastighet igjen! (eller opp neste bakke!) :roll:

#167186  av kake

Intenting tror jeg ? Ble tatt med laser i firmabil for en måneds tid siden, 76 i 60'en. Han kunne iallefall ikke trekke fra noe. 4200,- fattigere og 2 prikker. De er helt vanvittig høye de nye bøtesatsene, det står jo ikke i stil til hva du egentlig gjør. Verste er jo at det er penger rett til staten, av penger jeg allerede har betalt moms av. Ser du disse pengeinnkreverne i gul vest langs veien en gang, så varsle iallefall alle som kommer imot med et blink eller to!

#167205  av Dalan

kake skrev:De er helt vanvittig høye de nye bøtesatsene, det står jo ikke i stil til hva du egentlig gjør.
Det er helt riktig, en jeg kjenner ble snittmålt til 122km/t i 90-sone på motorsykkel her om dagen og fikk 7800,-(!!) i bot og to prikker :shock:
Det er helt spinnvilt

#167213  av dca

skulle nesten kverka en purk i protest...selv om det ikke er direkte demmers sin skyld... de slår av 3kmt tror jeg...var no sånt de snakket om da de tok meg med laser..

#167221  av hybris

Det er enten 3km eller 3%, husker ikke hvilket. 15% er det hvertfall ikke.

De fleste speedometer viser derimot oppmot 10% for lavt, så til sammen vil man kunne få en "rabatt" på 10-15% i forhold til speedometerfart, men ikke i forhold til reell fart.