TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken leverandør er best?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#163474  av @lpher

sleeper skrev:kan noen forklare meg hva vitsen med raskere en 1mbit nettverk er??
hva bruker dere så rask linje til? laster dere ned så sinnsykt mye hele tia?
har 1mb selv og trenger egentlig ikke noe raskere en det...
(skjønner at dette blir som og sitte og spørre hva man skal med en data som er raskere en 1ghz, men bare lurer...)
har spurt mange andre om det og svaret jeg som regel får er: kjekt og ha....
Eller hva med...."hva skal du med mer enn 90hk da" :mrgreen:

Trenger ikke laste ned MYE...poenget er vel at man får det man skal ha...NÅR man skal ha det...og ikke 3 timer etter at man ville ha det :D

#163475  av @lpher

doffy skrev: eneste er at man kan laste ned flere ting samtidig uten at farten blir begrenset
Eh? :..kan du si "Bit Torrent"? :D

#163488  av cameleon

Skikkelig SUCKY opplegg ja.... :mrgreen:

#163508  av sindrejl

Rolfis skrev:Fordi man har 4mbit så betyr ikke det nødvendigvis at det går 4 ganger raskere enn 1mbit. Går uansett ikke raskere enn det svakeste(seneste) leddet i kjeden.. Har 2mbit via kabeltv selv, og syns det er raskt nok til mitt bruk.
la oss si det sånn da.. vet hastighetene er annerledes, men om man laster ned med 100kpbs.. og øker til 400.. er ikke det å få det ned 4 ganger raskere? :) jo defintivt.. har ingen svake ledd når jeg laster ned.. får aldri under makshastigheten fra ftp eller newsgroups..

#163510  av sindrejl

Rolfis skrev:Når det gjelder adsl og at den ikke har (full) duplex er vel feil. All xDSL er duplex, dvs at de kan sende og motta samtidig. ADSL er derimot asymetrisk, dvs at den har en lavere opplastingshatighet enn hva en får ned - feks 2mbit ned og 1mbit opp (2048/1024) 8)
hvor står det at adsl er full duplex ? :) adsl er asymetrisk duplex.. full duplex betyr samme hastighet opp som ned samma f hva du styrer med.like mye info går begge veier.

Asymetrisk betyr ikke bare at du får lavere opp enn ned.. det betyr også at du ikke får den faktiske hastigheten, om du bruker 2048 ned, får du ikke 1024 opp samtidig..
Sist redigert av sindrejl den 28 mar 2006 10:42, redigert 1 gang totalt.

#163511  av sindrejl

cameleon skrev:Skikkelig SUCKY opplegg ja.... :mrgreen:
mrrr

#163515  av sleeper

hm... da må jeg nesten få mer en jeg bet for jeg da..!?!? jeg har 1mbit fra telenor og laster ned med 175kb....

#163517  av sindrejl

sleeper skrev:kan noen forklare meg hva vitsen med raskere en 1mbit nettverk er??
hva bruker dere så rask linje til? laster dere ned så sinnsykt mye hele tia?
har 1mb selv og trenger egentlig ikke noe raskere en det...
(skjønner at dette blir som og sitte og spørre hva man skal med en data som er raskere en 1ghz, men bare lurer...)
har spurt mange andre om det og svaret jeg som regel får er: kjekt og ha....
har et litt godt eksempel på bruken av linja mi, lasta ned et spill inatt, 4.7gb på 2.7timer.. hadde tatt relativt mye lenger tid på 1mbit linje :) er ikke ofte jeg laster ned spill, samt et par filmer i uka.. men når man først gjør det er det så digg å slippe all ventinga :P

#163519  av sindrejl

sleeper skrev:hm... da må jeg nesten få mer en jeg bet for jeg da..!?!? jeg har 1mbit fra telenor og laster ned med 175kb....
derfor jeg også skrev at "vet det ikke er korrekte hastigheter", men er ganske forskjellig fra linje til linje hva du faktisk får.. laster vel ned med maks 470 selv..