TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken leverandør er best?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #160384  av FireFox

Må ha internett i den nye leiligheten, og driver å sjekker litt rundt på hva som er best.

Det virker som om Nextgentel leverer raskere internett til en lavere pris enn andre leverandører, men har hørt at det har vært litt dritt med dem.

Valget står mellom:

Telenor: 3000/350 til 419,- mnd
Nextgentel: 3500/600 til 398,- mnd
Tele2: 3000/360 til 389,- mnd
Bluecom: 3200/640 til 399,- mnd

Noen som har erfaring fra Nextgentel?
 #160386  av Andreazz

FireFox skrev:
Ja, umulig å komme igjenom til kundeservice..
Et lynnedslag her for litt siden tok knekken på strømforsyninga til routern min. Brukte mange sure teleskritt på å høre på "vente-musikk".. Til slutt ga jeg opp og ringte nummeret for å bestille nytt abonemang., da tok de telefonen med en gang!
Fyren ble litt sur, men satte meg direkte over til kundeservice :lol:
Men det positive var at de dekkte naturskader og ny strømforsyning kom på døra 2 dager etter :D
Jeg betaler også en 20-30kr ekstra pr måned fordi jeg ikke har fast-telefon. Gjelder det kanskje alle leverandørene?

#160389  av @lpher

Er på tredje året med NGT nå...nesten feilfritt :) De er litt "bob bob" på ventetid på kundeservicetelefon ja :D Men...come to think of it så er de ikke så mye værre en fks Telenor...

Men...det som jeg synes er tøffest med NGT er at jeg titt og ofte får mail om at de har justert opp linja mi...sist gang så justerte de NED prisen også! :D Så jeg bestilte liksågodt værsting ADSL 2+ linje deres jeg :D 20000/1200...for levering om ett par uker :D

Hadde Telenor tidligere (mest pga at jeg jobbet i ett telenor-relatert firma) og...de draaaaaaar ut med å sette opp hastigheten eller sette ned prisene for å møte konkurentene...og melker på denne måten kundene sine for unødvendig store summer...im never going back there ihvertfall :D

#160391  av Levin GT

BKK er en fin ting. 350,- i mnd betaler eg.
 #160392  av sindrejl

FireFox skrev:Må ha internett i den nye leiligheten, og driver å sjekker litt rundt på hva som er best.

Det virker som om Nextgentel leverer raskere internett til en lavere pris enn andre leverandører, men har hørt at det har vært litt dritt med dem.

Valget står mellom:

Telenor: 3000/350 til 419,- mnd
Nextgentel: 3500/600 til 398,- mnd
Tele2: 3000/360 til 389,- mnd
Bluecom: 3200/640 til 399,- mnd

Har prøvd både ngt, bluecom, tele2 og telehor :) Ville ha valgt NGT alle andre steder enn flatåstoppen i Trondheim :P Her hadde dem SKIKKELIG sucky internett.. men ellers i landet er dem klart best. stabile og fine

#160397  av ST182

@lpher skrev:Er på tredje året med NGT nå...nesten feilfritt :) De er litt "bob bob" på ventetid på kundeservicetelefon ja :D Men...come to think of it så er de ikke så mye værre en fks Telenor...

Men...det som jeg synes er tøffest med NGT er at jeg titt og ofte får mail om at de har justert opp linja mi...sist gang så justerte de NED prisen også! :D Så jeg bestilte liksågodt værsting ADSL 2+ linje deres jeg :D 20000/1200...for levering om ett par uker :D

Hadde Telenor tidligere (mest pga at jeg jobbet i ett telenor-relatert firma) og...de draaaaaaar ut med å sette opp hastigheten eller sette ned prisene for å møte konkurentene...og melker på denne måten kundene sine for unødvendig store summer...im never going back there ihvertfall :D

Samme her... Har hatt telenor linje siden adsl ble tilgjenglig, men nå har jeg bestilt meg adsl2+ fra NGT istedet. Ble faktisk billigere det enn å fortsette å betale på telenor linja... Bare 2 uker til nå, så er det over på 20000/1200 hehe. Ngt er ikke den eneste leverandøren som suger på kundeservice nei, det er stort sett samme regla hos de fleste nå om dagen. De svarer lynkjapt når du velger ny-bestilling og bruker evigheter når du skal ha tak i support`en.. Jeg jobber daglig mot både telenor, ventelo(bluecom og Catch), NGT, Firstmile, tele2 osv og jeg hører det samme fra kunder av alle selskap: lett å bestille men vanskelig å få tak i support`en :wink:

#160445  av chris

Trikset når man skal ringe NGT's kundeservice er å velge "salg" i menyen.. da får man svar med en gang :P

#160472  av doffy

chris skrev:Trikset når man skal ringe NGT's kundeservice er å velge "salg" i menyen.. da får man svar med en gang :P

Hmm, i wonder why.. :P

Jeg har telenor, de har forbedret seg MYE og er ifølge min mening best på kundeservice i forhold til hva jeg har hørt om andre leverandører..
Men nå er vi vel på utkikk etter stabilt nett ikke kakling på telefon. ;)

#163440  av @lpher

HUBBA HUBBA! :D 20000/1200 fra NGT er tingen! :D

Fikk akkurat kobla opp ny-rutern...og fikk forwarda ett par porter etc..."as you do" :D ...så nå er det happy-days her ihvertfall :D

#163451  av sleeper

kan noen forklare meg hva vitsen med raskere en 1mbit nettverk er??
hva bruker dere så rask linje til? laster dere ned så sinnsykt mye hele tia?
har 1mb selv og trenger egentlig ikke noe raskere en det...
(skjønner at dette blir som og sitte og spørre hva man skal med en data som er raskere en 1ghz, men bare lurer...)
har spurt mange andre om det og svaret jeg som regel får er: kjekt og ha....

#163453  av doffy

sleeper skrev:kan noen forklare meg hva vitsen med raskere en 1mbit nettverk er??
(skjønner at dette blir som og sitte og spørre hva man skal med en data som er raskere en 1ghz, men bare lurer...)
Jeg har 2mb linje, har absolutt ikke behov for mer, man skal jo tross alt finne noen som man kan laste ned fra i den farten man har og, eneste er at man kan laste ned flere ting samtidig uten at farten blir begrenset

#163466  av MinuX

Jeg hadde NGT i ca 10 mnd, ble dritt lei av å bli frakoblet ofte. Dette skjedde mest om natten. Sånn ca mellom hvert 15. minutt til hver time. Mista connection til dem server, Modemet resatte seg osv.
Ringte dem og sendte medlinger til dem vis dems nett, men det hjalp ikke.
Derfor gikk jeg over til Bluecom. Jeg hadde bluecom før jeg flyttet til der jeg bor nå. Jeg har ikke opplevd at linja mi har vært nede en gang. MYE mer stabilt enn NGT. Personlig kommer jeg aldri til å bestille NGT. Skal holde meg til Bluecom.

#163467  av sindrejl

sleeper skrev:kan noen forklare meg hva vitsen med raskere en 1mbit nettverk er??
fordi vi synes at 1mbit er sykt tregt.. maks 100kbps ca.. jeg har 4-5mbit (litt usikker på hastigheten) og laster da altså ned en film 4 ganger raskere enn 1mbit.. samt at man KAN faktisk gjøre flere ting samtidig.. surfe mens man laster ned en film eller lignende.

En ting som er svært viktig med adsl er at det ikke er full duplex.. det vil si at laster ned noe, så bruker du også da av "opplastning"s hastigheten din. Lite opplastningshastighet = TREGT NETT!

1mbit er sucky og ubrukelig til noe mer enn å surfe med.

#163468  av Rolfis

Fordi man har 4mbit så betyr ikke det nødvendigvis at det går 4 ganger raskere enn 1mbit. Går uansett ikke raskere enn det svakeste(seneste) leddet i kjeden.. Har 2mbit via kabeltv selv, og syns det er raskt nok til mitt bruk.

#163470  av Rolfis

Når det gjelder adsl og at den ikke har (full) duplex er vel feil. All xDSL er duplex, dvs at de kan sende og motta samtidig. ADSL er derimot asymetrisk, dvs at den har en lavere opplastingshatighet enn hva en får ned - feks 2mbit ned og 1mbit opp (2048/1024) 8)