TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sivil purk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#16035  av MR2turbo

Christian skrev:Hadde en guffen opplevelse i går, havna bak en Audi som lå i ca 80, lå vel endel over selv så jeg tok ham fort igjen.
Han slakker av og prøver å blinke meg forbi rett før en sving, så jeg blir liggende bak å vente.
Mens jeg venter ser jeg nøyere på bilen, 2 stk STORE potter, senket, sota ruter og ligger i 70 i 80 sone og strak vei :roll:
Ringer en kamerat, sjekker skiltnummeret og jada, det er sivilbilen til en ny betjent i området ...
Han lå i 70 forran meg i nesten 2mil, garantert kun for å provosere meg til å kjøre forbi! :evil:
Det der er f#¤@ så sleip av dem!! De har ikke lov til å oppforde deg til å gjøre noe uforsvarlig/ ulovlig, men de prøver seg uansett...
Tror at man skulle vært flinkere til, skriftlig, å rapportere om sånne forhold til politiet, så måtte de etterhvert foretatt seg noe når det kom nok klager. Offisielt er det jo i strid med deres mål, men tror nok sånn uoffisiellt at det er godtatt blandt tjenestemennene.. :evil:
Min mormor ble utsatt for det samme en gang..! kom innpå en siv.bil bakfra, ble blinket forbi, og målt i det hun passerte ham til 128 i 90'n.. ble stoppet, og tok stokken sin og gikk bak til politibilen.. :twisted:
Men hun presenterte han for at han hadde gjort noe strengt ulovlig ved å oppfordre henne til å kjøre forbi, så han svarte med at hun fikk ta det som en advarsel..!

#16051  av erling

En kamerat opplevde å bli pressa bakfra av en sivil. Da begynner det å bli drøyt.. :roll: De la seg heelt oppi hekken på han, på ekte "egge-til-kappkjøring"-stil.. Tragisk.. Han så ikke at det var snut først etter en stund heller, så heldig for han at han ikke beit på.

#16054  av MR2turbo

han skulle bare hamret inn bremsa!! he he så hadde de fått seg en fin og passende overaskelse ;)

#16056  av erling

Absolutt.. Hadde ihvertfall jeg gjort med den drittbilen han hadde. :mrgreen:

#16064  av CelicaTurbo

har også blitt presset av sivilbil.. litt eldre mørk volvo og det hadde vært fort gjort for meg å gasse litt for han irriterte meg grenseløst der bak, jeg forstod først at det var en sivilbil da han skrudde på blålysene og raste inn i tunellen jeg var på vei inn mot og før jeg var kommet frem kom det en uniformert bil og blokkerte tunnellen (Fløyfjellstunellen, stengt pga ett eller annet i 10 minutter). Hadde det ikke vært for at noe skjedde i den tunellen hadde den sivilbilen trolig stoppet meg og gitt meg bot for å kjøre i 60 i 50-sonen pga at pressingen hans førte til at jeg akselererte til 60 ca 50m før det ble 60-sone :?
 #16085  av funkes

sindrejl skrev:Her i trøndelag går det sølvgråe Imprezaer til sivilbiler.. dem har iallefall ingen problemer med å ta igjen råkjørere :)
De har en Impreza WRX med litt småfiks ja...Ikke mer enn det. hehe :)
En sølvgrå VF45 registret en med to bøttelykter foran. Og recaro stoler :)
Men den V70'en med måleutstyr er skumlere, for "alle" vet om imprezaen.
En sølvgrå VF45 registrert Volvo V70 med sota ruter bak og på sidene bak.
 #16086  av funkes

@lpher skrev:
sindrejl skrev:Her i trøndelag går det sølvgråe Imprezaer til sivilbiler.. dem har iallefall ingen problemer med å ta igjen råkjørere :)
tja...må være når de ikke ligger på taket i grøfta sånn som i fjor det da? ;-)

@lpher
Og det kostet "oss" (de som har betalt bøter til riskokeren) 300 000kr.

#16149  av MR2turbo

Her i Sandnes/Stavanger har de en blå og en sølv Impreza WRX, og så har de en mørk grå V70 stasjonsvogn med kamera :roll: mener å huske at jeg satt og så på film i den en gang.. så ble jeg fotgjenger etterpå... :oops: men kun en uke igjen nå da :)

I tilegg finner du oversikt over de fleste sivile politibilene i området på:
http://www.shellsangels.net under "sivilpoliti"

Om man laster ned og installerer "Den orginale scannernytt" (hentet fra http://www.scannernytt.net) finnes oversikt over observerte politibiler fra hele landet, sortert etter sted.. ;) pluss masse frekvens-info for politi-scanner :)

#16212  av Christian

Takk takk, går å lurer på om jeg skal kjøpe meg en radio og evnt. en varsler av et slag...om man unngår ei bot er det jo inntjent og om den redder lappen er det genialt :)

#16220  av Amund

har en scanner i bilen, og den fungerer fint, men nå for tida bruker purken mest mobil, og andre nettverk... Men en del går jo fremdeles den gamle veien.. :roll:

får jo inn brann, ambulanse og taxi også. kan vere litt artigt til tider!.. :wink: og nyttigt, blir ofte sagt noe om veisperringer/ulykker lenge før det kommer på vanlig radio, dermed sjangs til å unngå kø.. 8)

#16221  av funkes

Amund skrev:har en scanner i bilen, og den fungerer fint, men nå for tida bruker purken mest mobil, og andre nettverk... Men en del går jo fremdeles den gamle veien.. :roll:

får jo inn brann, ambulanse og taxi også. kan vere litt artigt til tider!.. :wink: og nyttigt, blir ofte sagt noe om veisperringer/ulykker lenge før det kommer på vanlig radio, dermed sjangs til å unngå kø.. 8)
Men de bruker jo ikke å varsle om kontroller i hele tatt over radio.

#16224  av Amund

nei, men det er veldigt mistenkeligt når det er MYE snakk om nummer, bil og farter på radioen.. ikke sant? :wink:

husker enda en av de første dagene jeg hadde den. Politiet hadde stoppet en bil. en bmw 325 et eller annet, og sjekket opp eier og sertifikat på muhammed et-eller-annet, med andre ord, et skikkelig kebab navn, i en kebab sjappe.. :lol:

#16268  av MR2turbo

Jo det kan være til tider ganske artig å sitte og følge med på politi-scanneren.. :)
Men det er vanskelig å oppdage kontroller med den.. da er den andre innretningen i bilen bedre.. varsleren som står midt i frontruta ;)

#16362  av chris

I Trondheim har jeg observert en haug med forskjellige sivilbiler, den jeg husker best er Mondeoen med KZ registrering.. 43439 tror jeg det var. Hvit sådan. Ellers har jeg sett Volvo 240, Volvo 360, Impreza, Mercedeser i ulike varianter, Volvo V70, Peugeoter i ulike varianter, Toyota HiAce, osv osv osv osv.. lista er laaaaang..

#16385  av @lpher

chris skrev:I Trondheim har jeg observert en haug med forskjellige sivilbiler, den jeg husker best er Mondeoen med KZ registrering.. 43439 tror jeg det var. Hvit sådan. Ellers har jeg sett Volvo 240, Volvo 360, Impreza, Mercedeser i ulike varianter, Volvo V70, Peugeoter i ulike varianter, Toyota HiAce, osv osv osv osv.. lista er laaaaang..

Var en fyr innom å ville ha seg ny glassantenne her om dagen....ble med ut for å se hvilken type som passet best...woah! ...'du har ihvertfall nok antenner' sier jeg....'joa, det er sivilbil' sier han ;-)

Holdt på å glapp utav meg at jeg måtte notere meg det/passe meg for ham...men jeg klarte å holde det inne ;-)

Oldemor-hvit Nissan Primera med 3 antenner totalt...bak, og på taket.

@lpher