TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dyrere biler for de som liker sporty biler med litt motor?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#157385  av spkstrp

la oss danne det amerikanske parti... Null skatt og null helse :roll:
men men,. Synes det er dyrt nok å kjøpe "sportslige" biler jeg...

#157395  av cameleon

I dag er jo mer eller mindre alt en sportslig bil. I alle fall i følge reklamene. Denne sportslige stasjonsvogna, sportslig sedan osv osv. Blir vel generelt skyhøye priser på alt da kan jeg tenke meg :P
Sist redigert av cameleon den 21 feb 2006 13:25, redigert 1 gang totalt.

#157397  av spkstrp

cameleon skrev:I dag er jo mer eller mindre alt en sportslig bil. I alle fall i følge reklamene. Denne sportslige stasjonsvokna, sportslig sedan osv osv. Blir vel generelt skyhøye priser på alt da kan jeg tenke meg :P
hihi godt poeng :lol: det hadde nok halvorsen likt!

#157398  av CelicaTurbo

cameleon skrev:I dag er jo mer eller mindre alt en sportslig bil. I alle fall i følge reklamene. Denne sportslige stasjonsvogna, sportslig sedan osv osv. Blir vel generelt skyhøye priser på alt da kan jeg tenke meg :P
Suzuki markedsfører jo alle sine høye biler som "Sport", og med det mener de at det er en bil med god fremkommelighet, høy bakkeklaring og god plass til fritidsutstyret ditt :D Nei "sport" betyr ikke lenger hva det gjorde før, men ingen kan kalle en Suzuki Liana for en "sportsbil" i det minste :D Andre produsenter markedsfører sine biler som "sport" bare de har litt lavere understell og sportsseter :lol:

#157403  av cameleon

CelicaTurbo skrev:
cameleon skrev:I dag er jo mer eller mindre alt en sportslig bil. I alle fall i følge reklamene. Denne sportslige stasjonsvogna, sportslig sedan osv osv. Blir vel generelt skyhøye priser på alt da kan jeg tenke meg :P
Suzuki markedsfører jo alle sine høye biler som "Sport", og med det mener de at det er en bil med god fremkommelighet, høy bakkeklaring og god plass til fritidsutstyret ditt :D Nei "sport" betyr ikke lenger hva det gjorde før, men ingen kan kalle en Suzuki Liana for en "sportsbil" i det minste :D Andre produsenter markedsfører sine biler som "sport" bare de har litt lavere understell og sportsseter :lol:
Hehe, sant sant :D

Ordet sport har i likhet med ordet regime, blitt temmelig populært å bruke. Vi hører jo til stadig at de bruker ordene IT regime, Jurist regime ved gjentatte anledninger. Et regime er jo ikke det folk flest relaterer til data og juss :P
Jeg er jo på utkikke etter leilighet for tiden, og kom da over en leilighet der de hadde brukt ord som "elegant og sportslig inventar!".... Er jo helt på trynet spør du meg. MEN, jeg skal ikke se bort ifra at en leilighet kan være sportslig....det forutsetter da selvfølgelig at du åpner dørene ved hjelp av et momoratt, slenger deg ned på dassen der skåla er et bøttesete, snapper på deg 6-punkts selene i tilfellet "Trykket" blir for stort, og så flusher ned ved hjelp av ei momokule som er på toppen av toalettet :wink:

DA kan man godt kalle en leilighet sportslig. Men ellers glem det. Om det henger et bilde med becham iført bar overkropp på veggen og samtlige flagg fra alle foppallagene i verden henger på veggen, så er det fortsatt ikke "sportslig".

Mvh, Cameleon fra Toyotaregimet.

#157792  av 2000celica

I følge artikkel på http://www.dinside.no/php/art.php?id=292716 kan det være fare for at effekt og volumavgiften i engangsavgiften blir fjernet, og erstattet med en ren CO2 avgift. Dess mindre CO2 utslipp dess billigere. Det betyr at motorsterke biler med ny teknologi ikke vil bli like hardt straffet som i dag. Jeg er nå i tvil om dette da, men omleggingen skjer fra neste år..... :wink: