TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan kan noen fÃ¥ relativt store avatarer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #153973  av cameleon

mr.two skrev:mens jeg må nøye meg med 96x96 og maks 12kb....
Det er fordi vi på forumet ikke synes du fortjener større :mrgreen:
Neida hehe :lol:
Har lurt på det samme selv :)

#153997  av Larsen

Fordi avatarer tatt fra nettsider (med url) ikke forandre størelser.
 #154015  av mr.two

cameleon skrev:
mr.two skrev:mens jeg må nøye meg med 96x96 og maks 12kb....
Det er fordi vi på forumet ikke synes du fortjener større :mrgreen:
Neida hehe :lol:
Har lurt på det samme selv :)
Jasså, har jeg ikke vært snill gutt ? :(
Larsen skrev:Fordi avatarer tatt fra nettsider (med url) ikke forandre størelser.
Nå har jeg forsøkt med URL, men jeg får fremdelses beskjed om at filen må være på under 12kb.

#154020  av CelicaTurbo

alle må nøye seg med 96x96 for å ta hensyn til designet og holde tekstbildet godt organisert istedenfor at tekstfeltet skal bli meget smalt pga at enkelte ønsker brede avatarer, mens 12kb er satt som en begrensning med tanke på modembrukere som også ønsker å lese dette forumet iblant. 12Kb holder plenty til et så lite bilde med mindre det er snakk om en animgif og animasjoner er ikke spesiellt heldig uansett. Min avatar er 3.6Kb og det er under en tredjedel av grensen uten at det er kvalitetsmessig synlig at filen er så liten..

#154038  av GT4 CS

Hvordan får man til de bildene under da? Slik som f.eks søte gutten sindrejl har. Glemmer aldri hans og min romanse i mo i rana hehe

#154075  av CelicaTurbo

bilder i signaturen må legges på annen server og linkes til i IMG-tagger på samme vis som man kan gjøre med bilder når man skriver poster (og ikke bruker vedleggs-funksjonaliteten). Om noen dukker opp med alt for store signaturer fjerner jeg dem, det blir en synsing der og da for jeg har ingen mulighet til å sette opp regler på slikt ;)
 #154077  av cameleon

mr.two skrev:Jasså, har jeg ikke vært snill gutt ? :(
hehe. joda :D

#154079  av TheStig

har med hvor godt du vedlikeholder bilen din rett og slett.. Vil ikke ha store bilder av sjittne og sjabbye biler... ta et hint

#154155  av mr.two

TheStig skrev:har med hvor godt du vedlikeholder bilen din rett og slett.. Vil ikke ha store bilder av sjittne og sjabbye biler... ta et hint
Hint om at hva ? Bilen min er skitten og sjabby ? Nå ville jeg ha en gif animasjon i avataren min, og ikke et bilde av bilen min, som er langt fra møkkete, og absolutt ikke sjabby.

#154194  av celicat23

mr.two skrev:
TheStig skrev:har med hvor godt du vedlikeholder bilen din rett og slett.. Vil ikke ha store bilder av sjittne og sjabbye biler... ta et hint
Hint om at hva ? Bilen min er skitten og sjabby ? Nå ville jeg ha en gif animasjon i avataren min, og ikke et bilde av bilen min, som er langt fra møkkete, og absolutt ikke sjabby.
Ikke bry deg for mye om han, han har konstant PMS. Kort og dårlig forklart hvordan jeg fikk GIF animasjonen jeg har i avataren min:

1. Jeg lagret gif fila på http://www.photobucket.com kontoen min.
( http://photobucket.com/albums/v398/markryder/deler/ )

(hvis du lurer litt på han med sau'en og dildo'en, så er det audi/vw trimmer dahlback og en fyr, som ble photoshoppet for en tråd på ett annet forum :))

Det er flere tjenester som dette, som du kan lagre bilder osv på (imageshack osv osv). Er fornøyd med photobucket. De har en bra gratis tjeneste, og det koster veldig lite å oppgradere hvis du vil.

2. Gikk inn på "PROFIL" (se øverst på forum siden, der står det ALBUM, HJELP, SØK, MEDLEMSLISTE osv).

Når du har trykket på "profil" så gå helt nederst på siden som kommer opp. Der har du noen valg om hvordan du vil legge inn bilde i profilen din ("last opp en avatar fra din pc" osv)

Der la jeg inn linken til GIF animasjonen i feltet bak "Link til en avatar på en annen nettside:"
(Som i dette tilfellet ble "http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... animal.gif")

3. Trykk OK, sjekk nye avataren din, og vent å se om du får huden full av kjeft fra en moderator eller ikke ;-)

#154203  av mr.two

celicat23 skrev:
mr.two skrev:
Ikke bry deg for mye om han, han har konstant PMS. Kort og dårlig forklart hvordan jeg fikk GIF animasjonen jeg har i avataren min:

1. Jeg lagret gif fila på http://www.photobucket.com kontoen min.
( http://photobucket.com/albums/v398/markryder/deler/ )

(hvis du lurer litt på han med sau'en og dildo'en, så er det audi/vw trimmer dahlback og en fyr, som ble photoshoppet for en tråd på ett annet forum :))

Det er flere tjenester som dette, som du kan lagre bilder osv på (imageshack osv osv). Er fornøyd med photobucket. De har en bra gratis tjeneste, og det koster veldig lite å oppgradere hvis du vil.

2. Gikk inn på "PROFIL" (se øverst på forum siden, der står det ALBUM, HJELP, SØK, MEDLEMSLISTE osv).

Når du har trykket på "profil" så gå helt nederst på siden som kommer opp. Der har du noen valg om hvordan du vil legge inn bilde i profilen din ("last opp en avatar fra din pc" osv)

Der la jeg inn linken til GIF animasjonen i feltet bak "Link til en avatar på en annen nettside:"
(Som i dette tilfellet ble "http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... animal.gif")

3. Trykk OK, sjekk nye avataren din, og vent å se om du får huden full av kjeft fra en moderator eller ikke ;-)
Thx buddy. Det gjorde susen !

#154235  av CelicaTurbo

og nettopp de to animgiffene som har kommet i denne diskusjonen gjør at denne diskusjonssiden tar 45 sekunder lengre å laste for de med modem enn hva som strengt talt trengs, det er rett og slett en mangedobling av nødvendig nedlastingstid for disse medlemmene, et par folk til med slike avatarer og kanskje noen vedlegg så tar det fort mange minutter for enkelte å vise en diskusjonsside på forumet. Det er ikke slik jeg ønsker at dette forumet skal oppleves for forumets brukere og det er fremdeles slik at det er mange som ikke har bredbånd her til lands. At noen velger å omgå de begrensningene som er satt er ikke alltid så lett å gjøre noe med som admin men jeg kan velge å selv fjerne medlemmers avatarer om bruken blir for drøy.. det er ihvertfall sikkert at det ikke er spesiellt heldig at enkelte reduserer forumopplevelsen for andre bare pga at de synes at noe er tøfft.

#154241  av Master

De som fortsatt har modem, kan jo slå av funksjonen "Spill av animasjoner på websidene" eller noe sånt i nettleseren sin hvis de ikke allerede har gjort det.. ?

Går du på hvilken som helst nettside i dag vg, dagbladet, itavisen osv osv så er det mangedoblet så mye dritt enn her inne som skal lastes ned av annonser, reklamefilmsnutter osv - noen med lyd til og med.

Så en 96x96 liten gifanimasjon må da kunne tåles... bare min mening :)

#154247  av mr.two

CelicaTurbo skrev:og nettopp de to animgiffene som har kommet i denne diskusjonen gjør at denne diskusjonssiden tar 45 sekunder lengre å laste for de med modem enn hva som strengt talt trengs, det er rett og slett en mangedobling av nødvendig nedlastingstid for disse medlemmene, et par folk til med slike avatarer og kanskje noen vedlegg så tar det fort mange minutter for enkelte å vise en diskusjonsside på forumet. Det er ikke slik jeg ønsker at dette forumet skal oppleves for forumets brukere og det er fremdeles slik at det er mange som ikke har bredbånd her til lands. At noen velger å omgå de begrensningene som er satt er ikke alltid så lett å gjøre noe med som admin men jeg kan velge å selv fjerne medlemmers avatarer om bruken blir for drøy.. det er ihvertfall sikkert at det ikke er spesiellt heldig at enkelte reduserer forumopplevelsen for andre bare pga at de synes at noe er tøfft.
Er da vel ikke bare avatarer som bidrar til å gi modembrukeren en "redusert forumopplevelse" ? Hva med signaturer ? Er vel strengt tatt ingen kb begrensning der, og det er vel det som er problemet, at man ikke klarer å flytte data fort nok. Nå har ikke jeg de store kunnskapene om akkuratt dette, men virker som fornuftig synsing.
Hva som reduserer forumopplevelsen til hver enkelt kan da være mangt mer enn et par avatarer. De fleste som bruker flere forum enn ts er, eller bør, være vant med gif avatarer og store signaturer.
Som Master påpeker har de fleste sider idag en ganske heavy layout som fører til treg lasting for de av oss som ikke har bredbåndstilgang. Jeg vil påstå at de med modem vil oppleve lastingen av en ts post, inneholdende gif avatarer, signaturer og vedlegg, som relativt raskt sammenlignet med f.eks vg.no slik Master nevner.
Om du velger å fjerne disse "ulovlige" avatarene er opp til deg som admin/moderator, men jeg mener det vil være inkonsekvent å bare fjerne avatarer hvis man først skal sette et eksemplel, da det ikke kun er avatarene alene som fører til treg lasting.