Det som er skummelt med slike forum som dette er at vi blir "kjent" med hverandre i tråder og poster. Med kjent i gåseøyne så mener jeg at vi vet hvem vi er på forumet her, men når vi møter hverandre på treff, så er ansiktene helt ukjente...
Etterhvert som man poster flere og flere tråder og diskuterer opp og ned og att og fram, så blir man varm i trøya og føler seg sikker på det meste. Så skryter vi litt, og kanskje drar en liten spansk en, - og tenker som om vi står ved siden av bilen og skryter til en ukjent beundrer på et treff.
Men sånn er det ikke, - vi kunne like gjerne stått fram i Dagsrevyen på NRK og fortalt hele Norge at "jeg har ettermontert turbomotor og har dobbelt så mange hester som det egentlig skulle ha vært..."
For - alle har tilgang til disse opplysningene som vi legger ut på nettet.
Når akkurat DU leser denne sentningen her, så er det sikkert 3-4 andre som gjør det samtidig, og det kan like gjerne være tollvesnet eller BT.
Jeg averterte en bil en gang på nettet, det var en Nissan Figaro som jeg ikke hadde kjøpt, - bilen stod i Japan og jeg tenkte at dersom jeg får napp på den, så drar jeg den hjem til Norge. En uke senere var jeg og momset inn en bil hos Tollvesnet, og da spurte karen bak disken om jeg hadde solgt den "rare"? Jeg ble helt

og spurte hvilken bil han mente, for jeg hadde ikke flere biler enn den jeg stod med hos tollen akkurat da.
-Jo, den japanske... (Figaro'en).
Så at det jobber folk hos BT og Tollvesnet som både er bilinteressert og kanskje snoker litt det er helt klart. Og hvor er det vel enklest å finne "bevis"? Jo akkurat, - her på skjermen.
At Mazda-karen muligens er offer for sin egen dumhet ved å oppgi feile data ved registrering er heller ikke enestående. Jeg vet om flere biler som akkurat dette er gjort med, - det har jo NRK belyst i et Brennpunkt program også. Det har jo også blitt suspendert BT-folk fra stillingene sine etter at fusk ved registrering har blitt oppdaget. I Fredrikstad er det nå så vanskelig å få godkjent biler at om man hoster litt når man er der så går ikke bilen gjennom kontroll.... (nesten da).