TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kræsja MR2`n i natt :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #144660  av Fredrik

Kom kjørendes (se pil på bildet), plutselig løper det ei katte over veien og jeg prøver selvfølgelig å svinge unna.. Det som da skjer er at rompa får en sleng, jeg prøver og rette opp og kontra`n kommer.. Føyk rett mot en fortauskant, fikk ett lite løft og smalt rett inn i en betong-vegg (ca. 50 cm over bakken)..

Så nå blir det en telefon til forsikringsselskapet og få den på ett verksted for som fy..!
Det som jeg veit er skadet er støtfanger, forskjermer, alt av lykter foran, radiator, panser, forstillinga har fått seg en hard smell og selvfølgelig litt krølla karosseri der framme..

Er jævlig deppa akkurat nå... Har vært veldig forsiktig etter at kulda og snøen kom hit til Drammen, nettopp i frykt for å kjøre ut eller kræsje :(

PS: Kun mobil-bilder..
Vedlegg
beskrivelse
beskrivelse
kræsj.JPG (4.97 kiB) Vist 1710 ganger
DSC00016.JPG
DSC00016.JPG (116.82 kiB) Vist 792 ganger
DSC00015.JPG
DSC00015.JPG (109.17 kiB) Vist 788 ganger
DSC00013.JPG
DSC00013.JPG (156.24 kiB) Vist 793 ganger
DSC00009.JPG
DSC00009.JPG (218.01 kiB) Vist 790 ganger

#144661  av Fredrik

Ett til...
Vedlegg
DSC00017.JPG
DSC00017.JPG (122.89 kiB) Vist 795 ganger

#144662  av w-master

Kondolerer....jævlig trist syn!!

#144663  av Fantare

Kondolerer !! Dette var ikke no pent syn :(

#144664  av Master

Synd... tror du den er rammeskjev?

#144665  av FireWalk

Får håpe den ikke blir kondemnert! den så rimelig skjev ut i fronten der :? Ikke alltid det lønner seg å forsøke å svinge unna dyr i veibana, spesielt ikke på glatt føre med en bil med den karakteristikken som MR2en er kjent for.. :?

Får håpe det går bra og at det ikke er så ille som det ser ut som!

#144667  av mr.two

Når det bare er en katt så er det liten vits i prøve å avverge noe sammenstøt. I slik fart gir det lite skade, og katten hadde blitt drept i trafikken før eller siden alikevel. Kjipe saker

#144669  av angrykid

Er veldig lett å være etterpåklok og si ditt og datt om katter og div dyr, men jeg er nå enig med Fredrik i hans avgjørelse her, selv om det ble ei satan så dyr katte. :-|

Jeg har nå selv opplevd å tatt unnamanøver på fugler som står i veibanen. Men det er vel kanskje det at jeg ikke er kynisk nok.

#144671  av Fredrik

Bilen er nå levert til Toyota Drammen og de skulle mest sannsynlig se på den i løpet a dagen... Sjefen for karosseri avdelinga var absolutt ikke positiv.. :cry:

Det var ikke ekstremt glatt og hadde ikke høy fart, men jeg havna utafor de oppkjørte sporene og på snøen..

mr.two; Lett og si i ettertid.. Dessverre, så kan det ha kosta meg en bil jeg har brukt lang tid på å spare opp penger til, samt blitt veldig glad i.. :(

Master; Vanskelig å si.. Kan ikke se no på dørene (og de oppfører seg som normalt).. Flere som jobber på Viking mente på at det blei bil igjen.. Får nesten bare avvente dommen fra Toyota...

#144673  av MadMax

uff... :(
føl me deg.. det e et trasi syn..
håpa det går bra.. men det hva masse skade på den..
e ikke kommet over min enu, selv om den bi fikksa opp igjen..

#144674  av Fredrik

Blir den del skader når man fronter med en betong-vegg, ja :(

Noen som har ca. dele-priser?

#144679  av andre 1

Nei så utrolig kjedelig Fredrik,skjønner god unnamanøveren din jeg! Det er jo en spontanreaksjon at du svinger unna.Vi får bare krysse fingrene og håpe på at det ordner seg på en best mulig måte.

#144689  av TurboKnut

Synd - tror den nok blir kondemnert den der... :(

#144705  av mr.two

Fredrik skrev:Bilen er nå levert til Toyota Drammen og de skulle mest sannsynlig se på den i løpet a dagen... Sjefen for karosseri avdelinga var absolutt ikke positiv.. :cry:

Det var ikke ekstremt glatt og hadde ikke høy fart, men jeg havna utafor de oppkjørte sporene og på snøen..

mr.two; Lett og si i ettertid.. Dessverre, så kan det ha kosta meg en bil jeg har brukt lang tid på å spare opp penger til, samt blitt veldig glad i.. :(

Master; Vanskelig å si.. Kan ikke se no på dørene (og de oppfører seg som normalt).. Flere som jobber på Viking mente på at det blei bil igjen.. Får nesten bare avvente dommen fra Toyota...
Kjørte ned en katt for 2 uker siden, litt blod på ene stigtrinnet bare, men jeg skal inrømme at jeg så den litt sent da jeg drev å fikset håret. Jeg skjønner jo at du prøvde å svinge unna, er jo forsåvidt en naturlig reaksjon. Og du har da forsikring har du ikke, da får du jo en "ny" mr2 som du kan pusse og stelle med til sommeren kommer.

#144709  av FireWalk

Det er en naturlig reaksjon å svinge unna ja, iallefall blandt oss litt eldre og erfarne sjåfører. Blandt ferskingene så er den naturlige reaksjonen å hugge inn bremsene i slike situasjoner.

Han får nok igjen på forsikringen ja, men det er ikke bare bare å få seg ny MR2. Dette vet jeg fordi jeg fikk min forige MR2 kondemnert selv.

man får penger i handa og kan skaffe seg en ny bil JA. Men det veier jo ikke opp for all den tiden, alt arbeidet og all kjærligheten man har lagt ned i bilen sin. Alle de timene man har fikset den opp, skrudd på den, satt på styling, lakket opp, nytt interiør, stereoanlegg, nye felger, motor oppgraderinger, ny eksos osv osv.. Bilen blir liksom veldig personlig til slutt, den slutter å være en bil og blir en gjenstand av stor afeksjonsverdi for den personen som eier den. Da føles tap av bilen ekstra tungt, og kompensasjon i form av penger oppfattes plutselig ikke som kompensasjon i det hele tatt.. :?

Vet jo ikke hvor mye arbeid denne karen har lagt i bilen sin da, jeg snakker jo bare på generelt grunnlag. Men det var slik jeg følte det iallefall.

Så jeg håper det ordner seg! og at ikke skadene er så ille som de ser ut.