Har vert med på noe lignende selv, kanskje noe mer sofistikert da..
En kompis fikk tak i en KKK turbo fra en S2 og en manifoild som visstnok etter litt modifiseringer skulle passe på hans Merchedes 230E.
Vi fikk turbo på, med ekstren wastegate å greier, lagde nå trykk rør som sammens med en Volvo IC ble et komplett "yberladnungs kitt" for Mercha.
Disse bilene har Bosh mekanisk innsprøytnig og leverer til en hvis grad bensin nok for å kjøre litt overtrykk.
Det vi var mest spennt på var hvordan automaten som (med resten av bilen har godt 270000km) skulle takkle overtrykk.
Men ting funka bra det, selv på 0 bar i overtrykk gikk bilen mye bedre..
Prøvde et par ganger oppi 1bar, men heavy tenningsbank satte en stopper for det.. En kjapp sjekk med bredbåndslambda konstanterte at bilen gikk litt magert, rundt 16-17/1 i AFR.
Men han kjørte med et maks trykk på 0,5bar uten problemer i hele sommer!
Nå er motoren ute og blir bygget om og overhalt for å tåle turboen litt bedre..
Så man skal ikke se bort i fra at dette Kadett-prosjektet funker! Spørsmålet er vell om forgasseren takkler dette..?
