TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjemmesnekra turbo:)

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #139443  av larsst185
 
var på treff her på sortland i høst og tok et bilde av en som har montert turbo på en gammel kadett med forgasser.sjekk den dumpen/wastegate :lol:
Vedlegg
Uten navn.jpg
Uten navn.jpg (83.44 kiB) Vist 142 ganger
Sist redigert av larsst185 den 26 okt 2005 17:30, redigert 1 gang totalt.

 #139448  av Andreazz
 
Fin historie, men skulle kanskje ha hatt med et bilde?
:lol:

 #139451  av sleeper
 
can`t see shit captain!!

 #139650  av larsst185
 
ehe :lol: sånn

 #139654  av Blueman
 
så knall ut det dær :P

 #139709  av sleeper
 
HVA F...????

 #139749  av kennethx
 
Lol....ka tenningsbankeprosjekt? Ingen intercooler etter turbo? hehe

 #139750  av larsst185
 
Eieren parkerte bilen på treffet å ble borte.så ikke mer til han.Men starta å gikk gjorde den. :)

 #139758  av Johnny_Bravo
 
drit bra da :) skulle ønske jeg kunne gjort slikt

 #139771  av GT4 CS
 
Hehe, ganske så vågalt det der :) Lurer på hvordan batteriet ser ut etter litt hardkjør :lol:

 #140594  av FireWalk
 
hehe.. klarer den motoren der å spoole opp den turboen i det hele tatt da? :P ser jo ut som en lastebilturbo :lol:

 #140608  av Andreazz
 
Har vert med på noe lignende selv, kanskje noe mer sofistikert da..
En kompis fikk tak i en KKK turbo fra en S2 og en manifoild som visstnok etter litt modifiseringer skulle passe på hans Merchedes 230E.
Vi fikk turbo på, med ekstren wastegate å greier, lagde nå trykk rør som sammens med en Volvo IC ble et komplett "yberladnungs kitt" for Mercha.
Disse bilene har Bosh mekanisk innsprøytnig og leverer til en hvis grad bensin nok for å kjøre litt overtrykk.
Det vi var mest spennt på var hvordan automaten som (med resten av bilen har godt 270000km) skulle takkle overtrykk.
Men ting funka bra det, selv på 0 bar i overtrykk gikk bilen mye bedre..
Prøvde et par ganger oppi 1bar, men heavy tenningsbank satte en stopper for det.. En kjapp sjekk med bredbåndslambda konstanterte at bilen gikk litt magert, rundt 16-17/1 i AFR.
Men han kjørte med et maks trykk på 0,5bar uten problemer i hele sommer!
Nå er motoren ute og blir bygget om og overhalt for å tåle turboen litt bedre..

Så man skal ikke se bort i fra at dette Kadett-prosjektet funker! Spørsmålet er vell om forgasseren takkler dette..?