TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt smÃ¥lei visse BMW fanatikere..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#139220  av Mr2 Mk2

er bare en ting å si :roll:

BildeBilde******Mr2 i trafikken er den beste taktikken*******BildeBilde

så end of discussion,lets all be friends :lol:

#139223  av Zepticon

seini skrev:Til trådstarter og resten av gjengen:

Dere er dessverre ikke bedre enn noen av de andre i de bmw'forumene det siktes til. Der sitter bmw folka og rotter seg sammen, og det samme skjer her... Sorry...
Har ikke no med hvem som rotter seg sammen. Det var snakk om usanne fakta omkring ytelsene og trimmulighetene på MR2 kontra BMW.
Personlig er har jeg ikke noe i mot BMW og har heller ikke sakt et ont ord om dem. Det som de fleste her reagerer på er at de kansje mangelen på saklige og underbyggede argumenter, og at flere kansje har dårlige erfaringer med folk fra BMW miljøene nettopp på grunn av mangel på å kunne underbygge det dem mener med annet en at BMW er best.

Og hvem som er bedre eller ikke vises jo klart når vi ser på hvordan FireWalk faktisk prøver å argumentere saklig mot noen som bare VET de har rett. har prøvd dette selv og det er det hele tatt frustrerende at folk ikke kan godta at alt ikke er svart/hvit.

Og folk må klart kunne ha sine favoirittbiler, men selv om jeg kjører mazda så betyr ikke det at wankelmotoren er overlegen ALT, slik som noen BMW folk jeg har møtt mener om bilene deres.

#139225  av one

FireWalk skrev:
one skrev:komedien her er dette: skolegutter og andre unger eller ungemannfolk som prøver å overgå hverandre med BMW E30,gammel mr2,gammel celica
og alt annetgammelt søppel som ikke duger til en dritt. Drifte med en orginal MR2 eller en BMW 325 med STOR bakpotte hehehe patetisk. Har selv hatt BMW coupe(E21.E30 og E36)320I alle sammen. Det er en ting bmw coupe ikke er laget for(dette gjelder ikke M3) og det er svinkjøring.BMW er en autobahn bil. Like behagelig i 200 som i 60. At det er bare pakkiser som kjører bmw er også bare tull.
Flere nordmenn kjører dette merke.
Når det gjelder toyota så er det nesten det samme.
MR2 og celica uansett årsmodell er sportye biler, men der stopper det.
SPORTS bil vil noen kalle sin kjære MR2 som er påkostet masse med stereo,krommfelger og masse glassfiber,men det er FEIL.
Det hjelper lite om en gammel bil har fått ny lakk og ellers ser ut som ny innvendig.
Tror dere virkelig at en gammel toyota eller BMW kan brukes som en
værsting bil?? neineinei Uvitenhet kan koste mer enn penger.
Eh...

Nå var jo MR2 fra Toyotas side laget for å være en fullblods sportsbil. "A production racer". å si at den er sporty men at det stopper der blir jo litt feil. Mange BMWer er sporty, men de er ingen sportsbil.

Som Autofil Larsen selv sa det når MR2 ble testet i autofil: Dette er en fullblods sportsbil!

Ingen har vel heller påstått at MR2 eller Celica er noen SUPER bil på linje med Ferrari eller Lamborghini. Men ekte sportsbiler er det definitivt, til tross for at det er en gammel bil.

en MR2 med 2 seter, Midtmotor over drivhjulene, bra vektfordeling og forholdsvis lett vekt kombinert med et stivt understell og stor motor. Er ikke det selve oppskriften på en sportsbil da? Ferrari bruker jo samme "oppskriften" på de fleste av sine biler... Jeg vil iallefall Når som helst påstå at den er mer sportsbil enn en helt vanlig BMW familiebil.

Bmwer flest er bygget for Cruising og Comfort... ikke for å kjøre gris med på bane.

Her er et utrag fra http://www.mr2.com:

" With an experienced driver the '91 has
better rold holding capabilities. With its shorter arms, the car is
VERY responsive to all movements. It is ADVANTAGEOUS to have control
over the rear-end in or out. In corners the '91 holds MUCH, MUCH
harder than a comparably set up '93 suspension if IF you keep the gas
on. Let up once and the tail will wake you up and tap you on the
shoulder. My feelings with the '93 is that for the general public the
suspension changes were an improvement. SCCA drivers typically drive
the '91-92 models if they have a choice. I feel Toyota made the car to
fit the vision of a production racer. Realizing the general public
needs saftey built into their cars (because they aren't competent
enough drivers) Toyota made the suspension changes. "

Jeg er heller ikke enig i at vi nå er like gale som de sorte fårene blandt BMW folka. Vi sitter her nå og ler litt av påstander rettet mot bilene våre som åpenlyst er helt hinsides og direkte feil. Vi rotter oss ikke sammen MOT noen, vi bare ler kollektivt av de som begynte å mobbe oss i utgangspunktet. Vi går heller ikke ut på andre forum og plager BMW folk og rakker ned på dem kollektivt. Vi holder oss til vårt eget forum. Vi går ikke aktivt ut og mobber andre folk med andre merker slik BMW-fåret her har gjort.

Kjører selv en celica T-sport.Kunne selvsagt kjøpt en M3 E36 som går fortere enn toyota'n,MEN bmw er ikke en sporty bil på den måten celica'n er .
Autofil hehehehehehe,bra program ,men syns han tester alt for mange gørr kjedelige biler.

Klart toyota sier at mr2 er en sportsbil, dem skal jo selge bilen til unge folk .
Ikke ta deg nær av innlegget da, det er bare det at jeg stiller store krav til en bil som kan kalles for sportsbil.Høyfart,stabilitet i høy fart, kjøre egenskaper og skikkelig sammenskrudd. Utsøkt matrialvalg er jo en selvfølge i en skikkelig bil.Disse tingene gjør at sånne biler blir dyr og dermed har veldig få råd å kjøpe dem.
Med høy fart mener jeg 250+km\t.

Min riskoker toppet på 230km\t altså litt raskere enn ford mondeo.
Celica t-sport er en sprek og sporty bil ,ikke engang i nærheten av å være en sportsbil.

Men når alt kommer til alt ,så er det vel snakk om smak og behag.
Kjøp å kjør, angrer du så er det bare å selge ,sa larsen i autofil..
:roll:

#139226  av Th4 Ghost

gidder ikke å sitere, men de to siste postene av firewalk er bare geniale. kunne ikke sakt det bedre selv (nei, jeg kunne faktisk ikke det). og one: trur du må sjelvne forskjellen på en sportsbil og en sporty bil igjen. viss du mener at kunn de bilene som koster over 3 mill er sportsbiler..vell, du tar feil :)

#139236  av sleeper

one: virker som kun biler til 1mil++ er sportsbiler jo! er en lotur elise en sportsbil?? den topper jo ikke 250 engang! hva med super 7 da?? den gjør heller ikke 250! skal jeg fortsette???

har lest noen av innlegga dine nå, og for meg så virker du bare som en super furten fyr, som skal være uenig og et komplett rassehøl som ikke tåler at noen ikke er enige med deg!!!! (kan godt hende jeg tar feil...!??)

#139240  av Th4 Ghost

sleeper skrev:one: virker som kun biler til 1mil++ er sportsbiler jo! er en lotur elise en sportsbil?? den topper jo ikke 250 engang! hva med super 7 da?? den gjør heller ikke 250! skal jeg fortsette???

har lest noen av innlegga dine nå, og for meg så virker du bare som en super furten fyr, som skal være uenig og et komplett rassehøl som ikke tåler at noen ikke er enige med deg!!!! (kan godt hende jeg tar feil...!??)
calm man, calm. dette er et diskusjonsforum, det er til for å diskutere. og for å diskutere må man ha egne meninger :wink: (selv om jeg er helt enig:D) og dersom man er uenig i alt, så er det bare bra, for da får man laget en enormt lang tråd, også blir han som laget tråden kjempeglad fordi nettop hannes tråd er blitt så lang :D

#139244  av kake

Talentløs diskusjon.

One: Jeg tipper du verken aldri har kjørt på bane eller skiftet så mye som olje eller tennplugger på en bil før ?

Mod: Steng dette før ts-ogn blir det neste bilforumet eller vg.nett :roll:

#139250  av one

kake skrev:Talentløs diskusjon.

One: Jeg tipper du verken aldri kjørt på bane eller skiftet så mye som olje eller tennplugger på en bil før ?

Mod: Steng dette før ts-ogn blir det neste bilforumet eller vg.nett :roll:
La meg si det sånn at jeg kjører ikke til merkeverksted for å reparere bil eller sykkel , vis det er noe jeg kan gjøre selv.

Kan oppfattes som en arogant dritt,det vet jeg.
Syns det er rett og slett for patetisk med ungdommer
som tror dem er konger med en plastikk bil til 100 lapper.
Kl er snart 22 og senge tid, regner med at du skal tidlig opp imorgen og dra på skolen.
God natt lille venn.

#139256  av erling

Tid for å slutta før me blør i auga. Flott!

Og eg så håpte å sleppa å posta i denna mongistråden.