TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt smÃ¥lei visse BMW fanatikere..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#139118  av jumbo

De aller fleste bilentuasiaster lider jo litt av dette... at man blir glad i sin egen bil og dermed holder sitt eget merke over alt annet.

Rent kvalitetsmessig, har jeg vel følelsen av at toyota og bmw kommer nogenlunde likt ut, begge er i den riktige enden av skalaen hvertfall.

Når det gjelder ytelse og kjøreegenskaper, hører man mye rart. Men ja, var utrolig mye feil info i den tråden. Artig at han sier at man skal slite med mer enn 220, når motoren min er levert med 245 originalt lol

Når det gjelder kjøreegenskaper ellers, slår det vel også begge veier.... det er MR2er som kjører i ring rundt enkelte bmw'er og vise versa. Ting er sjelden svart hvitt, ei heller i dette tilfellet, men å si at en MR2 har elendig vektfordeling og elendige svingegenskaper blir jo bare for dumt.

Den beste kommentaren jeg noen gang har sett, var en bmw fanatiker som mente MR2 så kjedelig ut, sammenlignet med hans egen 3-serie. Synes DET er litt fantasisk, når han faktisk sammenligner en bil som virkelig skiller seg ut i trafikken, mot en helt ordinær, standard sedan

#139122  av sleeper

er det ikke bare og utfordre han til noen runder på skogen da?? så kan vi se! med all sansynlighet så ville han bare spinne hele tia og aldri fått noe fart.
trur ikke han hadde vært så høy i hatten etterpå!

eller så får du be han om og prøve og henge på meg til sommeren, så skal han få se hvor utrimbar denne turbomotoren er! :D

#139123  av FireWalk

Ja jeg syntes det blir for barnslig av en fyr godt oppi 20 åra å sitte å si slike ting. Vanligvis hadde jeg ikke brydd meg, men når det er flere hundre personer som sitter og leser det han skriver og som faktisk kan komme i skade for å TRO på det han sier, da føler jeg meg tvunget til å svare på tiltale. Skal ikke ha noe av at alle går rundt og tror MR2 er noen drittbil pga noen feilaktige uttalelser fra en BMW fanatiker.

Noe av det latterligste var jo det med vektfordelingen, at MR2 har midtmotor bake, og derfor blir den veldig ustabil...... <- EEEEEEH?????....... og at Markus sin bil går elendig, og at alle kjørte fra han? Da tror jeg som ADHD skriver at de må ha sett en annen bil.. finnes sikkert flere Kamelonfargede MR2er her i landet..

Og at dysene holder til kun 220 hk samt at de kjører duty cycle på 95% orginalt??? Hallo i luka... det er jo 440 dyser som står på.. søkte litt ang duty cycle, men fant ikke noe. Men så høyt som 95% kan det da umulig være!

Syntes det blir litt latterlig med de BMW folka som har en familiebil med 173 hk.. så putter de på en turbo og VIPS så sier de til folk at de har 500 hk.... sports filter og effekt anlegg = 580 hk...

Skulle likt å sett dyno papirer på enkelte av de bmwene altså..

En kompis av meg som har hjulpet meg å sette sammen MR2 motoren min nå har selv en Trimmet BMW. den er dyno testet til 291 hk. Og jeg konfronterte han med påstandene fra han fyren med 325ti... Da lo han godt og sa at jeg sikkert kom til å knekke han selv om bilen min var helt orginal.. for han har jo kjørt både min bil og sin egen, og mener på at min går bedre enn sin egen bil med 291 hk.
Og med tanke på alle de modifikasjonene jeg skal ha på innen sommeren?

burde jo komme meg over 300 hk da vel?

Noe av det siste jeg sa før tråden ble slettet var: Vi får ta å kjøre om kapp i sommer. Så får vi en avklaring på dette en gang for alle.

Håper jeg virkelig KNUSER han sånn at han får psykiske problemer etterpå. Er så møkklei all drittslengingen om MR2 nå. Eneste måten å få de til å holde kjeft på er nok å vise dem hva bilen faktisk er god for.

Jumbo: riktig det du sier at man gjerne favoriserer sitt eget bilmerke. Det gjør vi vel alle. Jeg inrømmer gjerne at jeg LIKER toyota. Men det betyr ikke at jeg missliker andre merker. Jeg kunne gjerne hatt en BMW jeg, eller en VOLVO eller et hvilket som helst annet merke! Jeg tror det meste er like bra. Vinterbilen min er jo faktisk en Ford.

Det jeg syntes er så merkelig er at det er ALLTID disse BMW folka som skiller seg negativt ut i slike sammenhenger. Har dette noe som henger igjen fra tyskland, nazisme og stigmatisering og gjøre? Det kan jo nesten virke slik.. For hver bidige gang du kommer i snakk med en som eier en BMW så er BMW så overlegent alt annet og det er ikke måte på. Alt annet er noe dritt! Ferrari er jo bare noe plastikk dritt i forhold old til BMW som er ekte saker! osv osv.. Ser aldri at VOLVO folka holder på slik f.eks.

SKal ikke si at ALLE med BMW er slik, for det er jo helt feil. Men det finnes en del fanatikere der ute, og de er overrepresentert blandt BMW eiere...

#139126  av sleeper

sytes faktisk vw\audi folka er hakker værre en bmw folka!
De er helt umulige!
orker rett og slett ikke og prate bil med de lenger, bare snakker om noe annet når jeg møter de!

#139129  av Mr2Nyter'n;p

Men uansett... Det viktigste er ikke hva andre synes/tror om bilen din.

Det er hva du føler hver gang du er så heldig at du får kjøre en tur.. Hver gang du tar en sving litt kjappere enn vanlig.. Hver gang det er kaldt, du føler deg skikkelig svikta av verden og bilen starter på første.. Hver gang du drar'n opp mot rødstreken og verden er fortid - bak deg.

Mmh..

Får tårer i tittehullene nå.

#139131  av sleeper

Mr2Nyter'n;p skrev:Men uansett... Det viktigste er ikke hva andre synes/tror om bilen din.

Det er hva du føler hver gang du er så heldig at du får kjøre en tur.. Hver gang du tar en sving litt kjappere enn vanlig.. Hver gang det er kaldt, du føler deg skikkelig svikta av verden og bilen starter på første.. Hver gang du drar'n opp mot rødstreken og verden er fortid - bak deg.

Mmh..

litt kunstnerisk av deg i dag eller?

#139133  av Master

FireWalk: de originale 440cc dysene på gen2. 3s-gte holder til ca 275 rwhp så at de kjører på 95% er vel ikke akkurat riktig som han der idioten skriver... 550cc dysene holder til godt over 300 rwhp.

Med de modifikasjonene dine bør du nok klare over 300rwhp ;)

Når det gjelder disse bmw og vw/audi folka så kan vi vel være enige i at det er mange store tall ute og går når det gjelder hvor mye HK de har klart å hale ut av motorene sine. Hører stadig om de som forteller at de har montert effektanlegg og luftfilter og bare det gjør vel 100 hk ekstra! :P Må bare ta det de sier med en klype salt. Le av dem. Og heller kjør i fra dem!! :twisted:

Men det værste er jo at ryktet sprer seg når de drar rundt og skryter av hvor mye de har i effekt. "Har dere sett den audien med 450hk i byen??" en 1,8t... jaja, morsomt å ta den gang på gang med min stakkarslige 15 år gamle standarde 204hp 3s-gte ;)
Sist redigert av Master den 24 okt 2005 12:57, redigert 1 gang totalt.

#139135  av Mr2Nyter'n;p

sleeper skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Men uansett... Det viktigste er ikke hva andre synes/tror om bilen din.

Mmh..

litt kunstnerisk av deg i dag eller?
Hehe.. Tenker vi sier generelt gal kombinert med overtrøtthet.. :D

#139136  av FireWalk

Mmh..

aner jeg en liten kunstner-spire her nå? hehe.. Joda, sant nok det! Det viktigste er hva man selv syntes :) Men det legger jo en liten demper på gleden om man føler at alle kikker på deg og peker og ler når du kommer kjørende..

Men det er fånyttes å argumentere med slike folk som det der, så istedet får vi vise dem at Toyota faktisk er like bra som BMW! :wink:

#139137  av FireWalk

Master skrev:FireWalk: de originale 440cc dysene på gen2. 3s-gte holder til ca 275 rwhp så at de kjører på 95% er vel ikke akkurat riktig som han der idioten skriver... 550cc dysene holder til godt over 300 rwhp.

Med de modifikasjonene dine bør du nok klare over 300rwhp ;)

Når det gjelder disse bmw og vw/audi folka så kan vi vel være enige i at det er mange store tall ute og går når det gjelder hvor mye HK de har klart å hale ut av motorene sine. Hører stadig om de som forteller at de har montert effektanlegg og luftfilter og bare det gjør vel 100 hk ekstra! :P Må bare ta det de sier med en klype salt. Le av dem. Og heller kjør i fra dem!! :twisted:

Men det værste er jo at ryktet sprer seg når de drar rundt og skryter av hvor mye de har i effekt. "Har dere sett den audien med 450hk i byen??" en 1,8t... jaja, morsomt å ta den gang på gang med min stakkarslige 15 år gamle standarde 204hp 3s-gte ;)

Ja håper på litt over 300 hk.. Hadde vært morsomt å bare kjøre ifra han på en slik måte at det ser ut som om han står stille i forhold :P Da tenker jeg det hadde blitt stille engang for alle! :P

Jeg vet om en som har en BMW der han satte på eksos og luftfilter... og vips så hadde han 80 hk ekstra... han skrøt på seg "chip" også, men det hadde han faktisk ikke..

Det disse folka gjør er som regel å sette på et eksos anlegg som får bilen til å høres ut som om den har 1000 hk når der i realiteten bare er 100.. :P

#139138  av Mr2Nyter'n;p

Svært godt poeng, Firewalk.. Det beste i mine øyne mot denne skiten må være å gi faen.. Bare nyte Mr2 og suse rundt og leve livets glade dager.. Ser du tilfeldigvis en av de SUPERbimmerne en dag, la dem tøffe seg og tro du følger på.. Så gir du bare faen og cruiser videre.. En annen dag har du det jo selvfølgelig travelt og blåser forbi såpass fort at du kun blir et fjernt minne i bmwmannens hode.

#139141  av TurboKnut

:lol:
Jeg har blitt lykkelig eier av to like BMW'er jeg også - "og det ække no vanlig BMW :lol: ".

Bilene er kjøpt med tanke på å bli kjørt forderva på bane.
Så får vi se om tyskerbrakka holder da....

Men fin lyd er det i dem - åkke som.... (hadde ikke råd til effektpotte, så jeg stakk spettet inn i eksospotta og rørte rundt. Flott lyd og ca 40 hk mer :lol: )
Vedlegg
204_0409.JPG
204_0409.JPG (52.54 kiB) Vist 127 ganger
204_0408.JPG
204_0408.JPG (63.73 kiB) Vist 130 ganger
Sist redigert av TurboKnut den 24 okt 2005 15:33, redigert 6 ganger totalt.

#139150  av Zepticon

FireWalk skrev:Det disse folka gjør er som regel å sette på et eksos anlegg som får bilen til å høres ut som om den har 1000 hk når der i realiteten bare er 100.. :P
Noe galt i det da :lol:
Å skryte på seg hester er jo bare dumt... Er jo sjåføren som avgjør.
Og er man ikke mann(eller kvinne 8)) nokk for å kjøre MR2, så lusker man jo bare bort å kjøper en bimmer som kjører seg selv=D
 #139156  av Mr2 Mk2

FireWalk skrev:- Prøv å drifte med en MR2... BMW er konger på drifting! Det viser jo bare hvor elendig MR2ene er bygd opp når man ikke kan drifte med dem engang..
Ohh nooo...Bare gi opp vi har tapt,mr2 er ikke god å drifte med....Og det beviser jo som ALLE vet at det er en dårlig bil,eller for å sitere "dårlig bygd" BildeBildeBildeBildeBilde
 #139157  av Th4 Ghost

Jostein skrev:
FireWalk skrev:- Prøv å drifte med en MR2... BMW er konger på drifting! Det viser jo bare hvor elendig MR2ene er bygd opp når man ikke kan drifte med dem engang..
Ohh nooo...Bare gi opp vi har tapt,mr2 er ikke god å drifte med....Og det beviser jo som ALLE vet at det er en dårlig bil,eller for å sitere "dårlig bygd" BildeBildeBildeBildeBilde
geniale smileys. ca sånn som de 3 første så jeg ut etter å ha lest halvparten av postene hær :D