TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kræsja i dag :( Hva mÃ¥ jeg gjøre etterpÃ¥?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#138431  av chris

Zepticon skrev: Stor vinge? Nippontuning? Aleksander? regnr. xx xx205?
Skjedde i går da :cry:
jepp, jepp, jepp, og aner ikke.

Small world gitt. Nesten litt til å le av. Men trist for din del da :(

#138438  av Zepticon

Var liksom litt feil måte å bli kjent med toyotafolka her nede da :oops:

#138458  av elsatani

Har da hørt eksempler på folk som mista lappen pga brutt vikeplikt og krasj. Mulig det er andre omstendigheter ute å gikk også da, bla prøvetid på lappen etc... Ikke for å skremme deg, men regner med siden du ikke har nevt noe enda så slipper du vel det ;)

#138464  av chris

elsatani skrev:Har da hørt eksempler på folk som mista lappen pga brutt vikeplikt og krasj.
er nok som oftest litt mer ekstreme tilfeller det ja.. kanskje idiotkjøring i forveien bekreftet av vitner etc.. :)

#138466  av olemm

elsatani skrev:Har da hørt eksempler på folk som mista lappen pga brutt vikeplikt og krasj. Mulig det er andre omstendigheter ute å gikk også da, bla prøvetid på lappen etc... Ikke for å skremme deg, men regner med siden du ikke har nevt noe enda så slipper du vel det ;)
Jeg brøyt vikeplikten min heftig med en sierra som jeg hadde i vinter, kjørte rett i en vento, Skader på bilen hennes for 46000,- Jeg har prøvetid på lappen, og jeg har ikke hørt noe etter det, hverken bot eller noe :lol:

Tror nok dette er i ekstreme tilfeller ja..

#138470  av Zepticon

chris skrev:
elsatani skrev:Har da hørt eksempler på folk som mista lappen pga brutt vikeplikt og krasj.
er nok som oftest litt mer ekstreme tilfeller det ja.. kanskje idiotkjøring i forveien bekreftet av vitner etc.. :)
Litt i ettertid så har jeg da litt problemer med å forsto hvordan jeg klarte å bæsje på leggen så kraftig... er ikke vant til to felt i en retning... :oops:
Dermed tenkte jeg at "oi... han skal inn her og så kjørte jeg..." :oops: :oops:
Meeeeen så var det en til i det andre feltet... :?

#138474  av elsatani

Nei enkelt skal det ikke være, men så lenge ikke folk tar skade fysisk/psykisk så går det jo bra ;) Kipern å få skade på bil og pengebeholdning da selvfølgelig... Og bonus...

Nei jeg vet ikke mere om omstedighetene enn det man leser i avisen, men mener det var ivertfall ett par eksempler om folk som mistet lappen i Tromsø i sommer. Men for alt man vet kunne det jo bare være sånn at de fikk den tilbake etter 3 uker, eller hvordan standardrutinen kan være..

#138510  av ina

jeg har et litt likt ting som har skjedd... og lurer på noe... jeg fikk en bulk i panseret av en fyr... hans fei.. vi skreiv skade mld osv, og bulken ble takstert til 6000 eller no.. den bulken driter jeg egentlig i men kan trenge penga til å fixe litt annet på bilen.. han har ansvars-forsikring... greit nok at han mister bonus, men må ikke han betale bare en egenandel?? han driver å maser på meg om at han kan fixe det panseret selv, og en lakkerer som lakerer panseret... sikkert fordi det blir mye billigere for han, men kan egentlig egenandelen være så dyr? eller må han faktisk betale den taksten som ble satt på skaden?? litt nyskjerrig på det...

#138513  av ina

det er vel egenandel for han som lagde bulken? eller no lignende...

#138570  av cs2451

ina skrev:jeg har et litt likt ting som har skjedd... og lurer på noe... jeg fikk en bulk i panseret av en fyr... hans fei.. vi skreiv skade mld osv, og bulken ble takstert til 6000 eller no.. den bulken driter jeg egentlig i men kan trenge penga til å fixe litt annet på bilen.. han har ansvars-forsikring... greit nok at han mister bonus, men må ikke han betale bare en egenandel?? han driver å maser på meg om at han kan fixe det panseret selv, og en lakkerer som lakerer panseret... sikkert fordi det blir mye billigere for han, men kan egentlig egenandelen være så dyr? eller må han faktisk betale den taksten som ble satt på skaden?? litt nyskjerrig på det...
Han vil sikkert ikke tape bonus for så lite. Og kanskje han kjenner en som tar det svart for mye mindre penger.

#138932  av KK-ma70

Zepticon skrev: Litt i ettertid så har jeg da litt problemer med å forsto hvordan jeg klarte å bæsje på leggen så kraftig... er ikke vant til to felt i en retning... :oops:
Dermed tenkte jeg at "oi... han skal inn her og så kjørte jeg..." :oops: :oops:
Meeeeen så var det en til i det andre feltet... :?

Hehe... måtte le litt når Chris sa det var du som kræsjet med brutter`n:)
Synd at din bil ble ødelagt, men kan ikke si det samme om hans... Bilen hans blir mest sansynlig skrapet nå, skadene er mere verdt en bilen.... ikke at det skulle så mye til da..........
Makan til stygg bil... Har liksom aldri turt å ta bilde av den, redd for å ødelegge kameraet :D
Litt synd for Aleks da, han hadde tatt ut alt interiøret i min gamle GLI og erstattet det i sin XLI. Til og med tatt de elektriske vinduene i min og flyttet over... Brukte noen timer på det...

NÃ¥ sier han at neste bil blir en Audi 80 stasjonsvign TD. Masse styling og senking.
Motor har havarert en gang pga regrem, så bygd opp igjen. Nå nylig raste turbo. Bilen har gått over 300.000km. Og prisen..... Hold dere fast.... 80.000kr :roll: .... Og da sier han at han får den billig pga at det er en kompis som eier den...
tror aldri jeg har brukt så mye stygt språk på en gang før da han fortalte det :roll:

Ingen hær som har en slegge til å banke litt vett inn i skallen hans? Snakker om type STOR :twisted:

#138973  av Zepticon

Hehe...
Men nå har jeg muligens en unskyldning for å fixe opp mazdaen slik at den er strøken værtfall, siden den uansett må lakkes her og der.

Lite stemningsbilde :cry: :cry:
Bilde

#139071  av Zepticon

Dere Trondheimsfolk 8) ;
Hvilket verksted burde jeg satse på om jeg vil ha lakket hele bilen i samme slengen. Helst både billig og bra? :lol:
Tenker da på pussing, bulkoppretting, og lakering av det som er til overs når vi har fiksa skadene etter kræsjet?