TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 VS Porsche Boxster & Ferrari 348

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#137652  av kake

Det du egentlig vil ha er annerledes pedalfølelse. Størrelsen på bremsene trenger ikke ha noe å si for hvordan pedalen føles ut :) Du har ikke bruk for større bremser om de ikke fader eller du har temperaturproblemer. Det eneste du gjør da er å legge på bilen ekstra unødvendig uavfjæret vekt. Pedalfølelsen kan tunes ved å forandre på hovedsylinder, pedallengde, dødgang osv. Tviler ikke på at bremsene på boxster er toppers, men mr2'en bør stoppe fortere, siden den veier mindre.

Sammenlignet forøvrig litt specs for morro skyld på mk2 / '97 boxster, de er ganske så like. Akselavstanden er 2400mm(mr2) mot 2416mm, sporvidde foran er 1450mm(mr2) mot 1455mm, sporvidde bak er 1471mm(mr2) mot 1509mm. Originalt så står jo mr2'en med hjula under bilen, så det er ikke så rart :) Boxster er 7,9cm bredere (1778mm), mens mr2'en er 5cm lavere (1250mm). Begge har McPherson oppheng foran og bak. Standard dekkdim boxster er Foran 6,5J x 17, 205/40 ZR 17. Bak 8J x 17, 235/50 ZR 17. Roughly det samme som de fleste mr2'er bruker. Fant ikke noe info om vektfordelinga til boxstern, men jeg tipper den er rimelig lik også. Boxstern har større bremser, 4 punkts kalippere foran og bak samt 292mm/298mm skiver mot mr2'ens 276mm/280mm (93+).

Leste litt om folk som hadde prøvd begge bilene på mr2oc, utifra det virker det som girkassa er bedre på mr2, og interiøret er mer påkostet :) Porsche har vel aldri vært noe berømt for sistnevnte...

#137669  av cameleon

Flott at du fant tak i slik info :D

Kan godt hende jeg jeg mangler litt faguttrykk når det kommer til det med pedaler og bremser og slik :lol: , men du skjønner i det minste hvor jeg vil hen :wink:
Nå har jeg ikke peiling på vektfordelinga på en boxster kontra en mr2, men vil også tro at det muligens er mye av det samme med tanke på motorplassering osv. Da jeg satt på bilen til markus så var jo den helt overlegen med de bremsene der. Var sånn at jeg lurte på om vi ikke holdt litt for stor hastighet noen ganger hehe. Men hans stoppa jo fortere enn fy :D

Komfortmessig så skal jeg vel ikke begynne å sammenligne da. Jeg kjører jo med bøtteseter i bilen min, så hvor komfy det er kan jo diskuteres. men med tanke på plassering av girspake, ratt, pedaler, så er mr2'en i mine øyne mye bedre enn boxsteren. Alt er der det skal være. Boxster har et temmelig najs interiør også synes jeg da, men det er jo opp til enkeltindividet og vurdere :)

#137691  av Erlend

Jeg hadde enten tatt den helt ut med MR2en, kjøpt meg noe annet moro ved siden av, eller kjøpt en litt eldre 911 :) Boxster er kjipeste Porschen altså... huff. Ser ikke to ganger på en Boxster, men på en fin 911 derimot!
Ferrari er utelukket.

#137699  av cameleon

Jeg klarer bare ikke å fatte og begripe hva dere ser i de gamle porschene fra 60, 70 og 80 tallet :lol: Stort styggere designe enn det skal man seriøst lete lenge etter ass. Interiøret er stygt som fy, når man kjører så skrangler det helt ekstremt og girstanga dirrer som en dildo på aveie.

Onkelen min hadde en 86 911 en gang. en bil med mer feil enn det skal man lete lenge etter ass. var det ikke det ene var det det andre. de ser jo ut som en boble på steroider.

Nei takke meg til 993 996 og resten oppover. kun de porschene som gjelder i mine øyne. DER har man kvalitet.

Hadde jeg fått valget mellom en 80 model 911 og en bmw 316 compact, hadde jeg men god samvittighet valgt den stygge firkanta bmw'en :lol:

Altså sjekk forskjellen her da? HALLOOO. :lol: :lol:
Vedlegg
911-2.jpg
911-2.jpg (17.78 kiB) Vist 294 ganger
911.jpg
911.jpg (18.18 kiB) Vist 294 ganger
boxster.jpg
boxster.jpg (19.62 kiB) Vist 294 ganger

#137714  av Andreazz

I dette tilfellet er man ikke ute etter kvalitet eller komfort.. Her handler det om sjarm og biler med sjel!

#137716  av cameleon

Andreazz skrev:I dette tilfellet er man ikke ute etter kvalitet eller komfort.. Her handler det om sjarm og biler med sjel!
Altså når man er 20 så velger man ikke å gå på date med ei 80år gammel dame med innhalator og pusteaparat. man velger noe nyere :lol:

#137720  av sindrejl

kim, når du snakker om bremser på mr2, så må du huske at din mr2 har MYE mindre bremser enn 92+ modellene har.. er sinnsykt stor forskjell der.

#137727  av cameleon

sindrejl skrev:kim, når du snakker om bremser på mr2, så må du huske at din mr2 har MYE mindre bremser enn 92+ modellene har.. er sinnsykt stor forskjell der.
ja jeg skrev jo det også :wink:

#137757  av sindrejl

cameleon skrev:
sindrejl skrev:kim, når du snakker om bremser på mr2, så må du huske at din mr2 har MYE mindre bremser enn 92+ modellene har.. er sinnsykt stor forskjell der.
ja jeg skrev jo det også :wink:
du skriver så mye du! :D Fåkke lest over alt vettu ;)