TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 VS Porsche Boxster & Ferrari 348

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #136928  av cameleon

Ok. La oss si at man plutselig fikk en million på konto. Man eier da per i dag en retlativt orginal MR2 mk2. Man elsker bilen sin, men har også to andre i siktet. En 98 porsche boxster 2,7 og en 91 ferrari 348. ferrarien ligger rundt 100k mer i pris enn boxsteren.

Hva hadde dere gjort? solgt mr2en, kjøpt porsche eller ferrari? Eller dradd mr2'en ut i det hinnsides med trimming styling, lakkering osv..?

EDIT: For og mot argumenter viktig :wink:

#136930  av bose

Ferrari er fine biler det. men er dyrt å kjøpe og dyrt å eie! dyre deler som må byttes ofte.........

#136932  av erling

Ferrari har dyre servicer og dårlig kvalitet. (bytte reg.reim=60 000.-)

Porschen har svinbra kvalitet, men sikkert også hissig på servicepris.

Toyotaen må du skyte før den gir seg :D

#136943  av TheStig

herregud, mr2 foran porsche er jo selvmord.. har man råd blir det selvsagt porsche.. og med en mill på bok er ikke boxster noe big deal å eie

#136959  av mr.two

Hadde ikke kjøpt boxster hvertfall..fattigmanns porsche ( kjempebra argument..). Ikke 348 eller..man ser at de er gamle..du får en fin 355 til under millionen og de er da mye bedre enn den gamle 348'en. Å stasje mr2'en er jo et interessant alternativ, men med 1 mill har du jo muligheten til å forme bilen akkuratt slik du vil ha den, noe unikt..355 eller mr2, drit i Porschen..er ikke verdt å ha før de koster 1 mill +

#136960  av Blueman

jeg har tenkt den tanken flere ganger å jeg hadde brukt 700k på mr2en :D

#136962  av Th4 Ghost

hadde jo vært tøft å "dradd mr2'en ut i det hinnsides med trimming styling, lakkering osv.." også da :D hadde man jo i det minste fått en bil som folk flest ikke har..

#136971  av cameleon

Nå har jeg kjørt alle de tre nevnte bilene. Etter min mening, så havner en orginal mr2 langt nede på lista sammenlignet med kjøreegenskapene til en boxster og i alle fall ferrarien. Mange mener at boxster er fattigmannsporsche. t.o.m pappa synes det. Men alt tatt i betraktning når man skal sammenligne en boxster med en orginal mr2, så synes jeg personlig at det er drit kjedelig å kjøre en mr2 etter en kjøretur i en boxster. :wink: Om man legger 348'en inn blant disse så blir mr2'en en lada i forhold, og porschen en helt ok bil.
Men så var det dette med vedlikehold, priser osv.
Om man tar utgangspunktet i prisen av en boxster og trekker i fra de 110-120k som en mr2 i bra stand koster i dag, så sitter man igjen med ca 200k. og da er spørsmålet om hvordan en mr2 ville ha blitt både når det gjelder kjøreegenskaper, look, samt holdbarhet :wink:

#136978  av chris

Steike satan det er mange biler jeg skulle valgt fremfor Porsche eller Ferrari hvis jeg hadde hatt såpass med penger. Mest sannsynlig hadde jeg kommet til å beholdt MR2'en til "leketøy" og kjøpt meg ett eller annet artig ved siden av :D

Dessuten.. Boxter er jo en kjedelig bil da..(utseendemessig altså). kanskje den kjedeligste av de nye Porschene.. hadde heller skaffet meg en brukt 911 hvis jeg først skulle hatt en porsche :)

"Om man legger 348'en inn blant disse så blir mr2'en en lada i forhold".. du mangler turboen ;)

#136981  av mr.two

Ellers kan du jo alltids investere pengene i noe som faktisk gir avkastning, istedenfor bil som ofte ender med tap :wink: Bruk 200k på mr2'en din og ring Acta..( haha dårlig spøk..)

#136984  av @lpher

chris skrev: hadde heller skaffet meg en brukt 911 hvis jeg først skulle hatt en porsche :)
Bingo :)

#137010  av andre 1

Haddde nok å godt for en 911 !! mann får meget pene 911 for 300-400t .ta en tlf in til autoni på østlandet å hør med de der ,har vært med en kompis å hentet en 911 turbo der og de virket veldig seriøse .. ellers så har du jo også autotuning som driver med porshe. boxteren ville jeg aldri hatt tviler på at det er en bil som holder seg særlig bra i pris ...

#137035  av cameleon

Mye gode svar her :) Men ikke missforstå meg nå da. Jeg har ikke noen million på konto, og tviler på at det kommer til å bli det på temmelig lenge også :wink:
Men synes det var litt moro å sammenligne bilene i og med at boxster og mr2 har tidligere blitt sammenlignet i blad, samt at 348 og mr2 turbo har blitt sammenlignet i blader :)

OM jeg hadde hatt en mill på konto hadde jeg nok lagt en liten 100tusen i bilen på turbo og nye felger, og resten på røyk, damer og sprit...neida hehe.. :wink: De hadde nok blitt investert :wink:

men fortsatt kom med for og mot argumenter. moro å lese :)

#137036  av cameleon

chris skrev:Steike satan det er mange biler jeg skulle valgt fremfor Porsche eller Ferrari hvis jeg hadde hatt såpass med penger. Mest sannsynlig hadde jeg kommet til å beholdt MR2'en til "leketøy" og kjøpt meg ett eller annet artig ved siden av :D

Dessuten.. Boxter er jo en kjedelig bil da..(utseendemessig altså). kanskje den kjedeligste av de nye Porschene.. hadde heller skaffet meg en brukt 911 hvis jeg først skulle hatt en porsche :)

"Om man legger 348'en inn blant disse så blir mr2'en en lada i forhold".. du mangler turboen ;)
Personlig synes jeg boxsteren er rålekker jeg hehe. moro å kjøre er den også :wink:

og JA JEG VET AT DU HAR TURBO OG IKKE JEG :mrgreen:
Men hva skal jeg med turbo når mine nå kanskje 160 småhissige hingster har "afterkick"

#137048  av PÃ¥l

MR2 turbo tunet til noe helt vilt, det er det jeg ville valgt. Drømmebilen framfor noen for min del... når jeg ser en Diablo f eks, tenker jeg, steike for en rå bil! men flyr det en MR2 i lav høyde forbi meg, vekker dette følelser som ingen andre biler har klart å vekke hittil. MR2 forever!