TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 VS Porsche Boxster & Ferrari 348

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#137081  av grimfer

For så mye penger å bruke skamløst og ufornuftig, hadde jeg gjort følgende ut fra alternativene:

Kjøpt en original MR2 turbo, en 3-4 motorer og en haug turboer, samt et par komplette forskjellige understellsoppsett.

Så hadde jeg fått bilen trimma og tuna til noe gikk voldsomt i stykker. Noen ganger.

Resten av pengene hadde jeg satt inn på bot-kontoen. Den hadde nok blitt flittig brukt.

#137155  av Grøndis

Jeg hadde trimma mr2`n min uten tvil. Gitt den en STOR turbo 8)

#137166  av Andreazz

Jeg liker ikke boxter, mangler liksom litt av Porsche "feelingen" synes jeg. En porsche skal være luftavkjølt, ha motoren bak bakhjula og skal bråke på sin spesielle måte, eneste positive med boxter er at det vistnok er den mest driftsikkre porschen.. Ville nok heller godt for en eldre 911 Turbo, den som er basert på det "orginale" 911 karoseriet. Noe alla denne (993 er det vell?), med GT2 styling og en kvass turbo motor 8)
Vedlegg
GT2_front.jpg
GT2_front.jpg (73.69 kiB) Vist 243 ganger

#137171  av erling

Selvfølgelig 1000-ganger bedre med en eldre 911 turbo...

her er en fin boxter:

Bilde

#137175  av Dalan

Andreazz skrev:Jeg liker ikke boxter, mangler liksom litt av Porsche "feelingen" synes jeg. En porsche skal være luftavkjølt, ha motoren bak bakhjula og skal bråke på sin spesielle måte, eneste positive med boxter er at det vistnok er den mest driftsikkre porschen.. Ville nok heller godt for en eldre 911 Turbo, den som er basert på det "orginale" 911 karoseriet. Noe alla denne (993 er det vell?), med GT2 styling og en kvass turbo motor 8)
Enig med du! :)

Her var det en "helt grei" en
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=875480

#137176  av Andreazz

Dalan skrev:
Andreazz skrev:Jeg liker ikke boxter, mangler liksom litt av Porsche "feelingen" synes jeg. En porsche skal være luftavkjølt, ha motoren bak bakhjula og skal bråke på sin spesielle måte, eneste positive med boxter er at det vistnok er den mest driftsikkre porschen.. Ville nok heller godt for en eldre 911 Turbo, den som er basert på det "orginale" 911 karoseriet. Noe alla denne (993 er det vell?), med GT2 styling og en kvass turbo motor 8)

Litt offtopic, men sjekk eierens besrivelse av bilen.. :lol:

#137193  av lasse

Fortsatt litt offtopic, men hvorfor har han en turbo, ombygd til GT2, og carrera innstegslister?

Og angående tråden her så hadde jeg som mange andre her fiksa opp MR2en, ikke så mye utvendig, en pen farge og gromme hjul, og bare pøst på med gromt understell, bremser og motor...
Boxter har jeg aldri likt, er noe galt med rumpa på den, og "ekte" porscher er jo luftavkjølt (siste var 993).
Og ferrarien hadde sikkert vært dritkul å ha, men det er jo digg å slippe service hver dag da...
Hørt om biler med fullt bremsebytte og clutch bytte ved 30000km...

#137207  av sindrejl

kjøp supra eller nsx jeg ;P

#137209  av cameleon

Andreazz skrev:
Dalan skrev:

Litt offtopic, men sjekk eierens besrivelse av bilen.. :lol:
Pene kvinnelige telefonselgere blir oppsøkt og mannlige sk...!!!! :lol: :lol:

#137254  av @lpher

cameleon skrev: samt at 348 og mr2 turbo har blitt sammenlignet i blader :)
Jeg regner ikke med det vare en direkte sammenligning? :D

#137256  av chris

jsun skrev:Jeg ville nok tenkt litt på noe slikt jeg :wink:
http://www.mobile.de/SIDgzbGEDwatxkpjoq ... 83885406&¨

Denne har man jo faktisk råd til og!!!
Inn til landet for under 300'

Litt off topic dette og men.....
Bare synd girkassa er så rævva på de.. Men den nyeste Lotus Esprit V8 Twinturbo hadde ikke vært vondt å ha på gårdsplassen.. skjønt, frykter for at det er der den hadde blitt stående mesteparten av tiden.. med motorlokket åpent. :P

#137270  av Th4 Ghost

sindrejl skrev:kjøp supra eller nsx jeg ;P
oh yeah..

#137283  av cameleon

@lpher skrev:
cameleon skrev: samt at 348 og mr2 turbo har blitt sammenlignet i blader :)
Jeg regner ikke med det vare en direkte sammenligning? :D
Hehe, nei langt ifra :)
Det var en god del andre biler med også, alt fra mye mer dagligdagse biler til de litt mer ekstreme.
Men av alle de bilene så kom mr2 turbo og 348 nermest hverandre med tanke på rundetider, looks, hvor fort de akset i de forskjellige girene. Så sånn helt totalt sett, så var de faktisk ganske like. Den største forskjellen var vel prisen :)
Men blant folkene så kom Ferrarien helt klart best ut. Den største ulempen med 348'en var girkassa. Som var den dårligste av alle bilene som var i testen. Men alikevel, så var det en ferrari og ikke en toyota hehe.