TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En fin liten liste over japser!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#135621  av celicat23

Celica t-sport 0-100km/t 7.40
mr2 vvt-i 0-100km/t 7.49

Det hørtes veldig feil ut.

#135627  av cameleon

Er nok en del feil der ja.

F.eks:

MR2 2.0 GTi 16v 1993
Toppfart: 218,700.

Jeg har hatt mer enn det selv, og det er en 90mod.
:P MEN, kan jo hende at det er oppgitt i eksakt fart da. Nåla viser jo litt andre tall enn hva man kjører i realiteten.

#135727  av Kebab gud

celicat23 skrev:Celica t-sport 0-100km/t 7.40
mr2 vvt-i 0-100km/t 7.49

er nok riktig det ..
husk at t-sporten har en DEL mer hester...

#135729  av celicat23

Kebab gud skrev:
mr2 vvt-i 0-100km/t 7.49

er nok riktig det ..
Det jeg mente var at det høres feil ut at mr2'n skal være nesten like rask som t-sport'en.

#135752  av sindrejl

celicat23 skrev:
Kebab gud skrev:
mr2 vvt-i 0-100km/t 7.49

er nok riktig det ..
Det jeg mente var at det høres feil ut at mr2'n skal være nesten like rask som t-sport'en.
og at mr2'en er en del kilo lettere ;) tror det meste av infoen der er nok ganske rett.. tar jeg ikke feil er det fabrikktall som er skrevet der.

#135768  av Speeder

Sindrejl: Første linje på den siden sier att tallene er hentet fra ett italiensk motorblad :wink:

Mr2'n er nok også endel kjappere de første meterne, med tanke på feste.

#135774  av spkstrp

om den listen er korrekt eller ikke vil jeg ikke forholde meg til :D men det er jo greit å huske at vekt teller mye mer enn hk ;) noen som husker formelen ? dobbel vekt = x antall mere hk ?

#135779  av sindrejl

Speeder skrev:Sindrejl: Første linje på den siden sier att tallene er hentet fra ett italiensk motorblad :wink:

Mr2'n er nok også endel kjappere de første meterne, med tanke på feste.
*ta en kjartan "whatever"*

#135783  av celicat23

spkstrp skrev:om den listen er korrekt eller ikke vil jeg ikke forholde meg til :D men det er jo greit å huske at vekt teller mye mer enn hk ;) noen som husker formelen ? dobbel vekt = x antall mere hk ?
Celica'n min står med egenvekt på 1100kg. T-sport'en er vel ikke så mye tyngre, og mr2'n kan vel ikke være SÅ mye lettere heller?

#135787  av karl234

den celica t-sporten går jævlig bra den :D sliter ikke noe særlig med feste, eneste er når ventilene løfter seg på 6000o/m at man merker at det glipper et lite sekund, ellers er det bare bånn gass fra første meter. prøvde den med standard 16" felger... kunne selv tenkt meg en sånn, men prisen; 389000 :(

#135808  av celicat23

karl234 skrev:den celica t-sporten går jævlig bra den :D sliter ikke noe særlig med feste, eneste er når ventilene løfter seg på 6000o/m at man merker at det glipper et lite sekund, ellers er det bare bånn gass fra første meter. prøvde den med standard 16" felger... kunne selv tenkt meg en sånn, men prisen; 389000 :(
Har vært brukte å få for 100.000kr mindre. Men, såklart: fortsatt mye penger.

#135825  av spkstrp

celicat23 skrev:
spkstrp skrev:om den listen er korrekt eller ikke vil jeg ikke forholde meg til :D men det er jo greit å huske at vekt teller mye mer enn hk ;) noen som husker formelen ? dobbel vekt = x antall mere hk ?
Celica'n min står med egenvekt på 1100kg. T-sport'en er vel ikke så mye tyngre, og mr2'n kan vel ikke være SÅ mye lettere heller?
Nei som sagt :D uttaler meg ikke om det.. vil nok tro at forskjellen er større under ideelle forhold.. men det kan jo hende det har vært ulike forhold i testingen ? :)

#135886  av kaimagne

mr2 vvt-i 0-100km/t 7.49

Tja... Jeg prøvde drag mot janerik på Dagalitreffet i sommer, og det var ingen storsuksess for min del. Nå skal det sies at han fikk en knallstart, og jeg ikke fikk opp turtallet under selve starten, men likevel.

Dere må tenke på at T-Sporten er omtrent like sprek som VVTI-utgaven opp til 6200 rpm... Den får jo en del hester ekstra med et rykk på 6200 rpms...
Men prøv rullende start, f.eks. aks fra 50-130. Da tipper jeg T-Sporten holder de fleste Toyota'er, bortsett fra Supra TT da. Og hvis vi slenger inn et element som kjøring på bane i tillegg, så sliter nok de fleste andre Toyota'er med å henge på. Originale da, selvsagt... ;)

#135887  av kaimagne

celicat23 skrev:
Egenvekt T-Sport: 1140 kg.
Egenvekt MR2 MK3: 990/1005 alt etter hvilken girkasse man har (M/T, SM/T)