TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Mk3 turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #135135  av janeriklarsen
 
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av motoren min med turbo siden det virker som om mange har vært interessert i dette til denne bilen, men ingen som har gjennomført det. Så hvis noen er interessert...
Vedlegg
100-0014_IMG.JPG
100-0014_IMG.JPG (165.79 kiB) Vist 216 ganger
100-0053_IMG_2.JPG
100-0053_IMG_2.JPG (39.55 kiB) Vist 216 ganger
100-0011_IMG.JPG
100-0011_IMG.JPG (39.67 kiB) Vist 217 ganger
100-0005_IMG.JPG
100-0005_IMG.JPG (29.74 kiB) Vist 215 ganger
100-0004_IMG.JPG
100-0004_IMG.JPG (164.66 kiB) Vist 218 ganger

 #135136  av lexusmann
 
Jah....så jo helt greit ut, det!!! :D
200 hester burde fungere bra i en mk3, vil jeg tro.... :wink:
Grattis!!!

 #135139  av janeriklarsen
 
Hehe... Det funker bra det ja. Er strålende fornøyd jeg ihvertfall. Kommer med fra A til B, bare litt fortere enn før. :D

 #135140  av tojo
 
Dette var saker. :D Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)

 #135142  av janeriklarsen
 
tojo skrev:Dette var saker. :D Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.

 #135149  av celicat23
 
janeriklarsen skrev:
tojo skrev:Dette var saker. :D Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.
Det er vel ikke før en skal ha en 230-240+ HK at det trengs noe inne i motoren. Ett større problem er at girkassa ikke tåler så alt for mye.

Men alt en trenger (inkludert ny innmat til girkassa) finner man på...
http://www.c2power.com/taxonomy/term/4?from=0
http://monkeywrenchracing.com/toyota.html

 #135151  av janeriklarsen
 
Etter det jeg vet så må man nok bytte ut en del hvis man skal ha 230+ hk.

 #135252  av jan-erik
 
celicat23 skrev:
janeriklarsen skrev:
tojo skrev:Dette var saker. :D Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.
Det er vel ikke før en skal ha en 230-240+ HK at det trengs noe inne i motoren. Ett større problem er at girkassa ikke tåler så alt for mye.

Men alt en trenger (inkludert ny innmat til girkassa) finner man på...
http://www.c2power.com/taxonomy/term/4?from=0
http://monkeywrenchracing.com/toyota.html
Trengs ikke bytte noe i motoren før du nærmer deg 270-300hk. Häss sitt turbokit yter mellom 220-270 whp avhengig av turbotrykk og turbo du velger. Det er mere turbotrykket du kjører som er avgjørende for når du må fikse innmaten også. Ser de kjører opp i mot 14 PSI på det meste, men det er litt forskjell på et drag og masse runder rundt på en bane. Girkasse skal ikke være noe problem, clutch derimot bør byttes når du passerer litt over 200whp. Skal du begynne å ta ut virkelig mye hester bør man ha kontroll på innsugstemp og blandingforhold, samt at man bør få noen til å virkelig fintune bilen. For de fleste vil et "safe" oppsett duge i massevis.

C2 og Häss bruker samme turbo, og har ellers et ganske likt oppsett. Monkeywrench har god erfaring, da de har blåst noen motorer, og mener å ha lest at de med annen innmat henter ut 400hk av 1ZZ motoren. Vil tro siste alternativt er mildt sagt dyrt.

 #135299  av janeriklarsen
 
Takk. Kjør på, skaff deg et du og. ANBEFALES!!!