Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av motoren min med turbo siden det virker som om mange har vært interessert i dette til denne bilen, men ingen som har gjennomført det. Så hvis noen er interessert...
Vedlegg
Mr2 MK3 Turbo
tojo skrev:Dette var saker.Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
janeriklarsen skrev:Det er vel ikke før en skal ha en 230-240+ HK at det trengs noe inne i motoren. Ett større problem er at girkassa ikke tåler så alt for mye.tojo skrev:Dette var saker.Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
celicat23 skrev:Trengs ikke bytte noe i motoren før du nærmer deg 270-300hk. Häss sitt turbokit yter mellom 220-270 whp avhengig av turbotrykk og turbo du velger. Det er mere turbotrykket du kjører som er avgjørende for når du må fikse innmaten også. Ser de kjører opp i mot 14 PSI på det meste, men det er litt forskjell på et drag og masse runder rundt på en bane. Girkasse skal ikke være noe problem, clutch derimot bør byttes når du passerer litt over 200whp. Skal du begynne å ta ut virkelig mye hester bør man ha kontroll på innsugstemp og blandingforhold, samt at man bør få noen til å virkelig fintune bilen. For de fleste vil et "safe" oppsett duge i massevis.janeriklarsen skrev:Det er vel ikke før en skal ha en 230-240+ HK at det trengs noe inne i motoren. Ett større problem er at girkassa ikke tåler så alt for mye.tojo skrev:Dette var saker.Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Men alt en trenger (inkludert ny innmat til girkassa) finner man på...
http://www.c2power.com/taxonomy/term/4?from=0
http://monkeywrenchracing.com/toyota.html