TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøpe motor i Danmark.

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1293  av MR2PÃ¥l
 
:?
Hei Erling.+ alle andre.

Var å titta på en bakende i Danmark i uka 3s-gte.(Gadbjerg Motorimport). Det er sikkert den du har fått tilbud om. Jeg ble meget skuffet :( . Bakenden(hvit) hadde gamle baklys og alt var bulka utenom motorluka. Bagasjeluka var blå. Sjekka opp hjernen med Hegre Bil og de sa at hjernen var fra slutten av 93 og opp til 99 da de ikke laga mer MR2. Litt underlig så var det heller ikke luftmengdemåler ved luftintaket på turboen. Han sa at det ikke var det på nyere turboutgaver bare luft temp. Stemmer dette???

Da jeg var der skrudde jeg av luftslangen til turboen og tykk olje og aent gugg var der. Ikke noe pent syn. De hadde en motor med girkasse og på den var turboen helt fin. Den var fra en 95 mod.

Nå vurderer jeg sterkt om jeg skal til England og til Fensport :wink: . Blir sikkert dyrt , men verdt det håper jeg.

Hilsen MR2PÃ¥l. 8)
 #1294  av erling
 
MR2PÃ¥l skrev::?
Hei Erling.+ alle andre.

Var å titta på en bakende i Danmark i uka 3s-gte.(Gadbjerg Motorimport). Det er sikkert den du har fått tilbud om. Jeg ble meget skuffet :( . Bakenden(hvit) hadde gamle baklys og alt var bulka utenom motorluka. Bagasjeluka var blå. Sjekka opp hjernen med Hegre Bil og de sa at hjernen var fra slutten av 93 og opp til 99 da de ikke laga mer MR2. Litt underlig så var det heller ikke luftmengdemåler ved luftintaket på turboen. Han sa at det ikke var det på nyere turboutgaver bare luft temp. Stemmer dette???

Da jeg var der skrudde jeg av luftslangen til turboen og tykk olje og aent gugg var der. Ikke noe pent syn. De hadde en motor med girkasse og på den var turboen helt fin. Den var fra en 95 mod.

Nå vurderer jeg sterkt om jeg skal til England og til Fensport :wink: . Blir sikkert dyrt , men verdt det håper jeg.

Hilsen MR2PÃ¥l. 8)
Det var gadbjerg ja. Det var jo svært billig, så eg hadde ikkje regna med at det var noe karosseri-deler som var særlig brukende, eg trenger jo egnetlig bare motor/drivverk/ECU..

Leste en plass at den siste typen ECU gir liten mulighet for inngrep, kunne ikkje erstattes av datasprut, osv. Tror man bare kunne bruke FCD og boostcontroler osv, ting som lurer den orginale ECU`n. Men den tempsensoren, den kan vel sammen med andre sensorer gi verdier til ECU`n som igjen kan finne ut massetettheten til lufta, og regne ut blandingen? Ikke vet eg, men det er jo det samma på N/A, ikkje luftmengde/massemåler før gasspjeldet, kun tempsensor.

Litt olje nede ved turbo`n, er ikkje det normalt, siden den er langt nede og veivhusventilasjonen går innpå? Hvis olja var tykk, er den vel gammel, og kan ha kommet litt etter litt (Ikke fra turbo`n).

Har ikke du turbosett på en NA motor? Virker det ikke som det skal? Hvordan få det godkjent uten å betale en haug i avgifter?

 #1296  av MR2PÃ¥l
 
:)
Jo jeg har turbo kit på , men motoren er ikke bygget for det. Motoren synger på siste verset og jeg vil ikke legge ut penger på den motoren.

Jeg tok inn bilen fra Tyskland og da var turboen montert i 1997. Bilen var godkjent med TUV papir på turbokitet. I vognkortet står det at bilen har 174 KW ca 230 hk. Så da blir det ikke så dyrt å få de extra hestene. Du kan jo bytte motor og ikke gi beskjed hvis du tør.

MR2PÃ¥l.

 #1299  av erling
 
Tror ikkje eg tør det, litt værre å vri seg unna siden det står 115 kw i mitt vognkort. Kan tenke meg hvis eg skulle bli tatt, blir det kanskje opptil 100 000 i avgifter inkludert straffeavgift. Litt stor sjanse å ta når man er student...

Men hadde eg vært deg hadde eg ikkje sagt et kvekk til noen ved motorbytte, din er jo godkjent med turbo. Med boostcontroller kan du lure dem lenge... :D

 #1304  av mk1 black limited
 
MR2PÃ¥l skrev::)
Jo jeg har turbo kit på , men motoren er ikke bygget for det. Motoren synger på siste verset og jeg vil ikke legge ut penger på den motoren.

Jeg tok inn bilen fra Tyskland og da var turboen montert i 1997. Bilen var godkjent med TUV papir på turbokitet. I vognkortet står det at bilen har 174 KW ca 230 hk. Så da blir det ikke så dyrt å få de extra hestene. Du kan jo bytte motor og ikke gi beskjed hvis du tør.

MR2PÃ¥l.
Kan du fortelle litt mer om dette kit'et? Hvem har laget det f.eks? Dette er på en standard 3S-GE, ikke sant?

 #1326  av MR2PÃ¥l
 
:P Det er en 3S-GE ja med en liten garett turbo T-25. Litt for liten til en to-liter men det går greit. De som har montert dette i Tyskland heter bare Turbo Motors. Intercooleren er en orginal til MR2 Turbo. Det er også en map fueler med to extra dyser som spøyter inn bensin når turboen begynner å lade. Vurderer nå å fikse motoren som jeg har.

HÃ¥per det var litt informasjon. :)

MR2PÃ¥l.

 #1327  av Christian
 
Mr2Pål : Har du mulighet til å ringe meg på 95792215?
Jeg ska til Gadbjerg i mårra, så det haster litt :)

 #1336  av CelicaTurbo
 
93 og nyere 3S-GTE har ikke luftmassemåler, det stemmer.. en av grunnene til at denne motoren er attraktiv det amerikanske mr2-folket :) mener det er en map-sensor i den..