MR2PÃ¥l skrev:
Hei Erling.+ alle andre.
Var å titta på en bakende i Danmark i uka 3s-gte.(Gadbjerg Motorimport). Det er sikkert den du har fått tilbud om. Jeg ble meget skuffet
. Bakenden(hvit) hadde gamle baklys og alt var bulka utenom motorluka. Bagasjeluka var blå. Sjekka opp hjernen med Hegre Bil og de sa at hjernen var fra slutten av 93 og opp til 99 da de ikke laga mer MR2. Litt underlig så var det heller ikke luftmengdemåler ved luftintaket på turboen. Han sa at det ikke var det på nyere turboutgaver bare luft temp. Stemmer dette???
Da jeg var der skrudde jeg av luftslangen til turboen og tykk olje og aent gugg var der. Ikke noe pent syn. De hadde en motor med girkasse og på den var turboen helt fin. Den var fra en 95 mod.
NÃ¥ vurderer jeg sterkt om jeg skal til England og til Fensport
. Blir sikkert dyrt , men verdt det håper jeg.
Hilsen MR2PÃ¥l. 
Det var gadbjerg ja. Det var jo svært billig, så eg hadde ikkje regna med at det var noe karosseri-deler som var særlig brukende, eg trenger jo egnetlig bare motor/drivverk/ECU..
Leste en plass at den siste typen ECU gir liten mulighet for inngrep, kunne ikkje erstattes av datasprut, osv. Tror man bare kunne bruke FCD og boostcontroler osv, ting som lurer den orginale ECU`n. Men den tempsensoren, den kan vel sammen med andre sensorer gi verdier til ECU`n som igjen kan finne ut massetettheten til lufta, og regne ut blandingen? Ikke vet eg, men det er jo det samma på N/A, ikkje luftmengde/massemåler før gasspjeldet, kun tempsensor.
Litt olje nede ved turbo`n, er ikkje det normalt, siden den er langt nede og veivhusventilasjonen går innpå? Hvis olja var tykk, er den vel gammel, og kan ha kommet litt etter litt (Ikke fra turbo`n).
Har ikke du turbosett på en NA motor? Virker det ikke som det skal? Hvordan få det godkjent uten å betale en haug i avgifter?
-Moderator-
1990 MR2 GTi
1993 MR2 RHD Hardtop banebilprosjekt
1995 Audi S6 4,2