TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• norsk rettssikkerhet JADA

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#130078  av grimfer

Vitneforklaring er bevis i rettssystemet.

Et svært troverdig vitne, en litt enkel person som mistenkt, jeg tror nok vi her er godt utpå "utenfor rimelig tvil", ja...

#130083  av FireWalk

Uansett.. Jumbo har helt rett i at det ikke finnes snev av rettsikkerhet her i landet. Blir du brutalt slått ned på gata så er det ikke vits i å annmelde det engang. Slike saker blir ikke prioritert. Og om det skulle bli rettsak så kan bare motparten nekte, også taper du fordi de er uskyldig intil det motsatte er bevist.

I trafikken er det motsatt, der er du skyldig intil det motsatte er bevist (iallefall i praksis).

Om det er idtt ord mot en politimann i retten så er politimannens ord 100 ganger mer verd... så om han var ute etter å ta deg pga personlig konflikt eller noe så hadde du åket inn pga hans falske vitneutsagn. Helt sikkert.

Jeg har 0 tilit til det norske rettsystemet lenger. Det er rett og slett blodig urettferdig. Man blir brutalt overfalt og slått helseløs og kvestet for livet, og de skyldige går fri.. uten så mye som en bot.. Men om du kjører på rødt lys eller kjører 30 km/t for fort, da åker du i fengsel, blir flådd økonomisk i form av enorme bøter og er du så uheldig at du er yrkes sjåfør eller lignende så mister du levebrødet også.

Moralen: Det er mer kriminelt å byte en liten trafikk regel enn å slå ned et annet menneske med balltre.

Ligger du 10-20 over fartsgrensen er du en hardbarket kriminell.. et utskydd... da hører du ikke hjemme i samfunnet! du er ikke lenger en del av samfunnet.. du er en kriminell! Men så lenge du ikke gjør noe i trafikken kan du gjøre hva du vil. Slå ned folk, ran gamle damer, voldta jenter og stjel som en ravn. Det er da 90% sjans for at du går fri, og om du skulle være så uheldig å havne inn under de 10% som blir tatt så får du noen hundrelapper i bot.. eller i værste fall samfunnstjeneste.

Men for all del, hva du enn gjør: IKKE bryt trafikk reglene! det er som å banne i kirken. Men forøvrig kan du gjøre hva du vil.

#130103  av BrennaRacing

Det er helt sinnsykt at de gutta får så mild straff for det der...De skulle først blitt skamslått så skulle de ha blitt putta inn i 21 år alle sammen...Skjønner ikke folk som greier å gjøre no sånt....

Sitat fra avisen:
Rusvik greide å kjempe seg tilbake til livet etter å ha ligget fire måneder i koma etter en trafikkulykke han ble utsatt for for flere år siden. Nå er han ikke bare blitt 100 prosent invalid, han er kanskje overinvalid, over 100 prosent invalid. Rusvik kunne like gjerne ha mistet livet etter den volden han ble utsatt for. De tok ikke livet av ham, men de tok livet fra ham...

#130113  av FireWalk

kort sagt: livet hans er helt ødelagt takket være de idiotene... når de ødelegger noen andres liv fortjener de å få sitt eget liv ødelagt som straff.. minimum 21 års fengsel. Jeg mener det der er like ille som drap! om ikke værre! tenk på familien til fyren som må bruke all sin tid på å pleie han og ta vare på han siden han er invalid.. det blir jo en voldsom belastning for dem... og fyren selv kan jo ikke leve et normalt liv.. må være et helvete... som å være fengslet i sin egen kropp....

De folka som gjør sånt burde fått den elektriske stolen... men bare slik at de ble grillet til de ble 100% ufør.. så kunne man skrudd av strømmen rett før de dør, og latt de få leve videre som invalide sengevetere...

Det hadde vært en rettferdig straff..

Når man ikke får strenge straffer for slik vold så er det ingenting som skremmer folk fra å gjøre det heller....

Man får fort strengere straff for å bryte trafikk regler.. da er det noe som er allvorlig galt med samfunet!

#130114  av lexusmann

Her er det noen som trenger en solid dose rundjuling, ja... :evil:

#130115  av FireWalk

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289594

"de tok ikke livet av kjetil, de tok livet FRA han"

AKKURAT hva jeg og mener. ARGH.. jeg blir så forbanna.. fristende å samle en gjeng og stikke å skambanke disse jævlene når de slipper ut om ikke så lenge... Men da hadde jeg sunket ned på deres nivå, og det gjør jeg ikke...

synd at rettsystemet ikke behandler folk rettferdig. Det er mer kriminelt å bryte trafikk reglene enn å "ta livet fra folk" slik som i dette tilfellet...

synd og trist.. men sant... :(

#130208  av jumbo

FireWalk skrev:Om det er idtt ord mot en politimann i retten så er politimannens ord 100 ganger mer verd... så om han var ute etter å ta deg pga personlig konflikt eller noe så hadde du åket inn pga hans falske vitneutsagn. Helt sikkert.
Det er akkurat dette som frustrerer meg... Jeg er oppvokst i ei relativ liten bygd hvor alle kjenner alle, inkludert lensmannen, og husker plenty av personlige gnisninger mellom enkeltpersoner og lensmann-politibetjenter, forårsaket av alt fra familiemotsetninger, damer, fyll etc etc. Uansett, så lenge systemet automatisk setter en politimanns ord over en sivilists', er rettsikkerheten den store taperen.

Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg ser heller at 100 skyldige går fri (uansett hva det er snakk om) enn at noen kan bli dømt bare fordi en tilfeldig politimann finner det for godt å påstå ting.

Dette er selvsagt satt på spissen, men det er desverre nødvendig.

#130246  av angrykid

Er litt morro å lese enkeltes innlegg på dette forumet fra tid til annen. Særlig firewalk's sine :) Pga det står det samme i dem alle. hehe.

Jeg kan skjønne at man mister lit til rettsystemet om man blir sviktet selv, og man leser om det i avisene fra dag til dag, så blir man jo litt betenkt.

Det er ikke så ille å bryte en trafikkregel som enkelte vil ha det til. Det er ikke en gudsgitt gave at alle skal ha sertifikatet. Greit nok, prisen for å bryte en trafikklov er vel kanskje noe i høyeste laget, men de virkelige taperne i denne diskusjonen er de som såvidt tjener til livets opphold, og på en uheldig dag, opplever å bli stoppet i en kontroll. For dem er 7800,- jææææææævli mye penger, mens for min del, så ville jeg spurt om vedkommede tar kort.. Bare for å sette ting på spissen litt.. og da ender vi opp med følgende påstand: Det er de rike som tjener mest på å kjøre fort i trafikken, med sine sikre og raske biler, pga dem trenger ikke bry seg med bøter, da dem har råd å betale dem.

Og da, mine kjære venner, ender vi opp på lønnsnivået i landet.. noe som jeg ikke orker å gå inn på akkurat nå, men som en liten kuriositet, så tjener en ufaglært, uskolert djævel som meg rundt 300 000 i året, hvorpå min mor, som har jobbet i sitt fag i 20 år,og tatt x antall med kurs, tjener 280 000. Det ringer vel ikke noen bjelle hos enkelte?

#130267  av sindrejl

angrykid skrev:Er litt morro å lese enkeltes innlegg på dette forumet fra tid til annen. Særlig firewalk's sine :) Pga det står det samme i dem alle. hehe.

Jeg kan skjønne at man mister lit til rettsystemet om man blir sviktet selv, og man leser om det i avisene fra dag til dag, så blir man jo litt betenkt.

Det er ikke så ille å bryte en trafikkregel som enkelte vil ha det til. Det er ikke en gudsgitt gave at alle skal ha sertifikatet. Greit nok, prisen for å bryte en trafikklov er vel kanskje noe i høyeste laget, men de virkelige taperne i denne diskusjonen er de som såvidt tjener til livets opphold, og på en uheldig dag, opplever å bli stoppet i en kontroll. For dem er 7800,- jææææææævli mye penger, mens for min del, så ville jeg spurt om vedkommede tar kort.. Bare for å sette ting på spissen litt.. og da ender vi opp med følgende påstand: Det er de rike som tjener mest på å kjøre fort i trafikken, med sine sikre og raske biler, pga dem trenger ikke bry seg med bøter, da dem har råd å betale dem.

Og da, mine kjære venner, ender vi opp på lønnsnivået i landet.. noe som jeg ikke orker å gå inn på akkurat nå, men som en liten kuriositet, så tjener en ufaglært, uskolert djævel som meg rundt 300 000 i året, hvorpå min mor, som har jobbet i sitt fag i 20 år,og tatt x antall med kurs, tjener 280 000. Det ringer vel ikke noen bjelle hos enkelte?
som meg det.. såvidt klart vgs allmenne fag og noen få år etterpå tjener jeg rundt 300.000 i året uten å gått 3847384 år på skolebenken :) Er en god grunn til at jeg aldri gadd gå mer skole.

Det er helt rett som du sier at det ikke er sosial rett at alle skal ha førerkortet selv om det virker som mange tror det. Bare så synd at de som aldri burde fått kortet får det uansett :/ Er de som kjører 10 under fartsgrensa som virkelig er farlige.

#130286  av BrennaRacing

angrykid skrev:Er litt morro å lese enkeltes innlegg på dette forumet fra tid til annen. Særlig firewalk's sine :) Pga det står det samme i dem alle. hehe.

Tror ikke det finnes noen personer, uansett hvor mye spenn de har, som gir langt faen om de får en bot på 7800 spenn...Uansett om man tjener mye eller lite så er det rimelig mye spenn....

Over til Holmlia-saken igjen..Firewalk: Er faktisk helt enig i det du sier at de burde grilles til de nesten dør, å så bli tvunget til å leve et liv som invalid...For jeg syns faktisk det disse folka har gjort, er værre enn å drepe en person...Tipper offeret har tenkt tanken på at han heller ville vært død et par ganger... :(

#130302  av FireWalk

Jeg vet iallefall at jeg selv heller skulle vært død enn å leve et slikt liv... uten å kunne prate eller bevege meg, sitte i en stol å sikle hele dagen og være en belastning for familie og venner og alt som er.

Da hadde jeg bare sittet resten av livet og ventet på å dø. Og det kunne blitt en god stund.

Med andre ord: et langt liv i fengsel i sin egen kropp... Hvorfor skal offeret få større straff enn voldsmennene?

Henger ikke på greip.

Angrykid: jeg skriver det samme slik at dere ubevist skal få det boret inn i hjernene deres, og etter hvert slutter dere å se på det som mine meninger men tror det er deres egne.

M.a.o. jeg er i en møysomlig prosess med å hjernevaske dere. Så nå må du ikke ødelegge alt for meg her! :lol: 8)

#130307  av BrennaRacing

Det er som regel slik at offeret får større straff enn gjerningsmennene da...Voldtektsoffere for eksempel...Ikke bra...