TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#118838  av Erlend

Militæret anbefales. Søk deg dit du har mest lyst til å dra, og ikke ta snarveien og velg det som høres slackest ut. Da får du daukjedelig tjeneste. Velg noe spennende, vær positiv og si til deg selv at du skal få mest mulig ut av de månedene, og du kommer til å ha det kjempebra. Det hadde jeg :)

#118896  av Elzin

jeg ser heller ikke på militæret som en u-ting. skal bli bra. lurer bare på hvor jeg skal plasere bilen imens... :( men skal nok klare det også. siste utvei er å selge. men da dropper jeg heller millen. dimmer. men om alt ordner seg vil jeg inn.

skal i sjøforsvaret her i stavanger i mars. noen andre som skal??

#119000  av DannyBoy

Skal til Ørland, luftforsvaret, 8.august.
Noen andre som skal dit, eventuelt har vært der?

#119002  av kaimagne

Jeg har vært på Ørlandet, senest for to uker siden. Helt kurant, men selve stedet er jo ikke verdens navle... Tjenestemulighetene er vel også begrenset, enten Luftvern eller hjelpesoldat/assistent. Er usikker på om de tar inn folk på brannstasjonen direkte fra Ørlandet...
En time med båt inn til Trondheim. Siden du er fra Hobøl, så blir det vel egentlig ett fett. Omtrent like stort, men kanskje ikke fullt så sentralt. ;)

Send meg en pm med navn og personnummer, så kan det hende det kan fikse en overføring til Rygge hvis jeg får triksa det til, siden jeg jobber på nabokontoret til hun som styrer styrkeproduksjon i Luftforsvaret... ;)
Lover ingenting!

#119033  av DannyBoy

kaimagne skrev:Jeg har vært på Ørlandet, senest for to uker siden. Helt kurant, men selve stedet er jo ikke verdens navle... Tjenestemulighetene er vel også begrenset, enten Luftvern eller hjelpesoldat/assistent. Er usikker på om de tar inn folk på brannstasjonen direkte fra Ørlandet...
En time med båt inn til Trondheim. Siden du er fra Hobøl, så blir det vel egentlig ett fett. Omtrent like stort, men kanskje ikke fullt så sentralt. ;)
Hehe, er vant å ikke bo så sentralt nei :P
Går det ikke tog til Trondheim derfra altså? Du vet vel ikke hvor mye båten koster og når den slutter gå osv? Må jo prøve å komme meg til Trondheim et par turer :)
kaimagne skrev:Send meg en pm med navn og personnummer, så kan det hende det kan fikse en overføring til Rygge hvis jeg får triksa det til, siden jeg jobber på nabokontoret til hun som styrer styrkeproduksjon i Luftforsvaret... ;)
Lover ingenting!
Faktisk så er det en kompiss som skal på samme sted, så vil ikke bli overflytta med det første, men ikke umulig jeg gir lyd fra meg etterhvert som tiden går, får se hvordan jeg trives. Men takk for tilbudet :D

#119045  av kaimagne

DannyBoy skrev:Hehe, er vant å ikke bo så sentralt nei :P
Går det ikke tog til Trondheim derfra altså? Du vet vel ikke hvor mye båten koster og når den slutter gå osv? Må jo prøve å komme meg til Trondheim et par turer :)

Faktisk så er det en kompiss som skal på samme sted, så vil ikke bli overflytta med det første, men ikke umulig jeg gir lyd fra meg etterhvert som tiden går, får se hvordan jeg trives. Men takk for tilbudet :D
Tog til Fosen? Nei, det har jeg IKKE sett! Men båten går, den koster 160 kroner, eller noe deromkring. Altså halvannen dagslønn... ;) Sjekk rutetider på http://www.fosen.no/innhold.asp?p=3 - det er Brekstad som er plassen...

Når du først har begynt å tjenestegjøre der, blir det straks vanskeligere. Men ingenting er umulig, når man sitter midt i systemet... ;)

#119054  av Remi

okei vis man blir inkaldt hvor lang tid i forveien får man vite det da?

#119059  av kaimagne

Minst 4 måneder før skal du ha fått innkallingskort, mener jeg bestemt å huske.
Du finner mer info om dette på http://www.mil.no/felles/vpv/start/;jse ... tid=602051