Det Cameleon her skriver er riktig. Personlig vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for alternativ 2. Det som da skjer, er at det havner på BÅDE det militære og det sivile rullebladet at du har hatt psykiske problemer. Det er en ting du absolutt ikke vil ha på deg... Det er forholdsvis mange statlige etater som sjekker bakgrunnen på deg når du ansettes, i hvertfall i stillinger som tillegges personal-ansvar. Og står det da at du ikke gjennomførte førstegangstjeneste pga at du var litt sånn mental, så tror jeg du skal ha mange andre gode kvaliteter for å veie opp det der...
Når det gjelder alternativ nr 1, så bør det funke. Jeg jobber jo i Forsvaret, og slik jeg tror det blir i fremtida, så blir det bare en mindre del av befolkningen som kommer til å gjennomføre førstegangstjeneste, og om 15-20 år er den nok helt avskaffet, og vi har bare vervede igjen.
Derfor er det bare å si at du har søkt på studieplass, vise søknad, og vips, så har du utsettelse i 3-5 år. Som Cameleon sier, sjansen for at du blir tatt inn igjen etter det, er liten. Og den blir mindre og mindre...
Nok en gang, ikke jug på deg psykiske plager eller lignende, det kan slå tilbake på deg når du minst trenger det...
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.