TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hva har dere Ã¥ si om disse? (senkejfører)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #117008  av Raze_r
 
ingen som har noe å si :roll:

 #117009  av lasse
 
Bare å kline til...
Senka bilen min på tirsdag med disse fjærene, ble lavt og stivt ja 8)

 #117018  av Raze_r
 
kan det stemme at det er disse som senker mest?
har hørt det et stelle,men husker ikke hvor :roll:
senker det ikke 43 , 40 eller noe?
hvor mye ga du får dine? hvor kjøpte du fra?

 #117020  av lasse
 
Jeg ga 2000,- pent brukt av mr two på forumet her, skal visst senke 40 foran og 43 bak, ser helt perfekt ut spør du meg, legger ut et bilde (skikkelig dårlig, tatt med mob i en garasje...) i følge mr two så senker de mer enn TTE, Eibach osv...

 #117025  av kake
 
Jeg har disse, og de senker 39mm foran og 43mm bak iflg specs (Det stemmer rimelig bra for 90-93). De er av typen progressive og det er forholdsvise myke fjærer. De kunne med fordel ha vært litt hardere, men hardheten på de er veldig bra balansert mellom fronten og baken. Kjøremessig er TTE og H&R fjærene en smule bedre, men utseendemessig går S.Techene til tops, nærmest perfekt senking.

Hva slags dempere har du planlagt å bruke de med ? Originaldemperne kan du glemme, de vil nok gi opp etter et par mnd tipper jeg :) Dessuten vil de ikke klare å dempe noe særlig når de er såpass lange.

Jeg har KYB AGX dempere, stillt inn på 2 foran og 2 bak. 205/40- og 215/40-17 Goodyear F1, TRD topmounts, noen TRD foringer, ellers er understellet helt 100%. Lik hardhet foran og bak gir best balanse i bilen min iallefall (Hardere bak enn foran gjør kun at ræva slipper fortere). Er underlaget perfekt kan du gå opp til 3-3, men er det ujevnt er det fare for å sprette av veien hvis du kjører på grensa. 1-1 tilsvarer omtrent slik den er originalt.

For prisen av hva du betaler for den komboen er det klart mest bang for the buck, men har du penger ville jeg nok kanskje valgt gule koni. De er bedre på rebound-demping og de har helt trinnløs justering. Dvs at de er like gode som AGX'ene til banebruk, men Koniene gir en litt mer smooth følelse til gatebruk.

 #117044  av Raze_r
 
jeg har gyb agx også så det funker sikkert fett vett :wink:
nå har jeg kjøpt de pg gleder meg :P

 #117047  av kake
 
Jepp, men du må huske å enten kappe halvparten av demperstopperne dine ca, eller kjøpe '93+ mansjettene, for de er kortere. Demperstopperne sitter i mansjetten. Gjør du ikke det blir nok bilen fryktelig stump og kjøre.

 #117094  av Trial
 
Går det bra å bruke fjærer som senker så mye,når man kjører på 18" ?

 #117173  av Raze_r
 
demperstopper?????? hmmm... finner vel ut hva det er til slutt.
93+mansjetter, men jeg har jo 94mod....

 #117293  av kake
 
Trial skrev:Går det bra å bruke fjærer som senker så mye,når man kjører på 18" ?
Det kommer vel ann på innpresset og hvor mye rulleomkretsen er forandret, samt bredde på felg.
Razer skrev:demperstopper?????? hmmm... finner vel ut hva det er til slutt. 93+mansjetter, men jeg har jo 94mod....
De sitter inni mansjettene som er tredd rundt dempern for støvbeskyttelse. De må være der for at dempern ikke skal bunne ut. Kapper du den ikke, eller ikke kjøper de korte fra Toyota vil du få altfor lite demperutslag og en fryktelig ubehagelig bil som resultat :)

 #117320  av Raze_r
 
ok. da får jeg se etter det når jeg setter på fjørene :wink:

 #117424  av Raze_r
 
men du sa 93+mansjettene var kortere, da er de vel det på 94mod og??

 #117577  av kake
 
Ja, sannsynligvis. Er bilen din forholdsvis lav originalt, så har du de. Det er kun de tidlige fly-utgavene av mr2 som har de lange stopperne.