takk for svar og bilde jostein.
grunnen til att jeg spør er fordi jeg har lest whiteline sin rapport på hva som må gjøres med en gt4 for at den skal bli kjapp på bane(turn inn)
pga att bilen min er senka har den ca0,5 grader i negativ camber foran og bak.jeg kjører også med litt spissing,noe som hjalp mye mot sporing og stødighet.
utover dette har jeg da fått mine camberbolter og strutt tops med justering av både camber og caster,og ifølge whiteline kan man ikke få for mye caster på denne bilen..
jeg mangler vel også 1 grad camber for att det skal bli bra.
for en som kjører med 200-280 trøtte hester på gata så er dette selvfølgelig overkill.hadde sikkert holdt med strutt(tower) brace og senking.
noe som er alfa og omega på en gt4.
problemet starter ikke før man drar på rudskogen.
selv aktiv kjøring med org bil der vil understyre.selv cs gjør det selv med sin påståtte bedre fordeling av firehjulstrekk og limited slipp diff.
(jeg er en av de som påstår dette)
problemet er mindre på vålerbanen,lettere å få ut rompa der.
min opplevelse i sommer med min bil som da er org i unnerstell(nesten)
er att jo fortere jeg prøvde å kjøre jo mere understyrte det.
hvis jeg slang ut rompa for å overstyre så endte det med vill understyring.
kan bekreftes av CS GT4.
dette kommer av ett altfor mykt krengestag(under bilen)bak.
white line sitt er dobelt så tykt og 200% stivere+justerbart.
har kjørt vei 120 mellom lillestrøm og moss.de som kjenner denne veien vet at denn er utfordrende selv i lovelige hastigheter.
før måtte jeg bremse før ett par av disse svingene og gi på ut da med tendenser til understyring.
nå kan jeg med letthet gi faen i å bremse,virker nesten som rompa hjelper fronten med å beholde grep på begge hjula foran også.
når jeg tenker over dette så er det jo faktisk det som er meningen med dette staget
ps har også satt på whiteline sine gule justerbare koni innsatsdempere bak med whiteline fjerer.
for de som kjenner bilen sin litt så vet man jo at det ikke er innsats dempere bak på disse bilene.
derfor er det mange som styrer unna disse.
man må nemelig bygge om selv.
jeg var også veldig skeptisk.
det du gjør er å ta dine gamle dempere kjære toppen tvers av
og borre hull til en bolt i bånn.
vipps så har du innsatsdempere.
du trenger en vinkelsliper (245kr på biltema)
baufil (65kr)
14mm metallborr og en drill.
tar bare 20 min og dette er jevlig gøy.
har hatt kyg baki 2 ganger og de er stumpete og lite komfortable i forhold.
koni er da justerbart og uansett bedre.
