Takker, faren min kjenner en advokat, så han skulle ta kontakt med han i dag for å forhøre seg. Han skal vist være en av byens beste advokater.. Han har renvasket folk i slike saker før..
Har også snakket med onkelen min som jobber i politiet, dog ikke i UP men i etterforsknings avdelingen.. Men han har jo sine bekjentskaper der ute han og så..
Dagene går ganske sent uten lappen.. Jeg har jo klart å komme meg på jobb enn så lenge, har fått folk til å kjøre meg osv.. de vaktene som er umulige har jeg klart å bytte vekk med kolegaer osv. blir mye styr, grining og suring fra andre sin side, men det går..
Det sosiale er vel det værste egentlig... Man blir jo sittende hjemme stort sett hele tiden. Jeg har jo ikke vært utenfor døren siden jeg mistet lappen, enkelt og greit fordi jeg ikke kommer meg noe sted... Det går jo buss, men ikke så ofte at det gjør noe. De fleste jeg kjenner bor ganske langt unna meg her, dvs at jeg må ta 4 busser bare for å komme meg dit, også 4 busser tilbake igjen.. Det vil jo koste meg rundt 200 kr i busspenger. Dessuten må jo hele dagen planlegges utifra når bussene går. Man venter en time på å ta en buss, så venter man 15 min på å bytte buss. Så 30 min på neste buss, osv, og samme greia tilbake. Da forsvinner halvparten av dagen plutselig..
Før var det jo slik at det var bare å ta telefonen og ringe og si:; hey! styrer med? tar meg en tur innom jeg
Men så enkelt er det jo ikke nå lenger... Litt unødvendig å bruke 2 timer av dagen på å ta buss, samt vente på buss, bare for å besøke noe i en time f.eks.. Bare gleder meg til de 7 månedene er omme.. Så får jeg bare håpe på at jeg står på teorien og oppkjøringen.. er jo mer enn 6 år siden jeg kjørete opp sist så jeg husker nok ikke alle reglene... må se å finne meg en teori bok om ikke annet, så har jeg iallefall noe å gjøre på mens jeg venter....

Det at jeg kanskje stryker på teorien eller oppkjøringen er jo den værste frykten akkurat nå... Jeg har jo lagt meg til en god del dårlige uvaner iløpet av alle årene jeg har hatt lappen.. Kutting av svinger, kjøre litt for fort, Glemme å kikke i speilet så ofte som man skal osv osv..
Til helgen blir det drikking.. da skal det settes til livs store mengder alkohol...
Så det var vel det meste... sløving og drikking/festing.. er vel det dagene stort sett går i nå...
PS: er det noen som vet om det er noen mulighet for å søke om å få igjen lappen tideligere når man får 7 måneder? jeg vet jo at man kan søke om å få den igjen før om det er 6 måneder... ?