kaimagne skrev:Synes mange av dere som skriver her inne virker noget ustabile rent følelsesmessig, siden dere er veldig bastante i uttalelsene deres...
Men, et betimelig spørsmål er: Hvis jeg dobbeltparkerer i et p-hus, og kjøper TO billetter og legger i frontruta, og holder meg innenfor fristen, kan de da gi meg bot? Jeg har jo da betalt for to plasser, bruker to plasser, overholder fristen osv...
Det burde jo være en løsning som dere dobbeltparkerende burde være happy med? Hvis dere er så redde for bilen, så burde jo det være en liten pris å betale? I hvertfall i forhold til fartsbøter, bompenger og andre utgifter, FireWalk? 
Tenkte på det med å kjøpe to biletter jeg og faktisk. Da kan de vel juridisk sett ikke ta deg på noe skulle jeg tro.. Men så igjen, om jeg hadde kjøpt 2 biletter og parkert MIDT på eller på SKrå, så kan du være sikker på at det hadde kommet en eller flere idioter og forsøkt å PRESSE seg inn ved siden av meg uansett, og på den måten hadde jo vondt bare blitt værre...
Bompenger er et onde, det kommer jeg til å snike meg unna så sant det er fysisk mulig. Av prinsipper betaler jeg ikke bompenger på noe som er nedbetalt for lenge siden! Og fartsbøtene er alt for høye og alt for strenge, men det er en annen diskusjon...
Syntes det er litt rart jeg og, at alle plutselig later til å være enige i begynnelsen her. At folk som ikke parkerer 100% kan brenne i helvete osv, også kommer uttalelsene fra samme folka som dobbelt parkerer på kjøpesenter for å unngå bulker på bilen sin..
Jeg tror det er viktig å se det fra mer enn en side.. Det finnes mange typer mennesker. I vinter som var måtte jeg parkere bilen i et parkerings hus pga garasjen var i bruk her.. Det var riktignok et privat parkeringshus, og jeg fant jo fort ut at de som hadde fast plass ved siden av der MR2en stod var jo LIVREDD for å komme borti den hver gang de skulle inn og ut. Etter noen dager la jeg merke til at de hadde parkert HELT intil stolper osv på motsatt side, slik at det var nesten en meter klaring til bilen min på hver side... En gang traff jeg på en av dem også, en gammel mann, og han lurte på om det var min bil det der, kommenterte hvor fin den var, og la til at han var livredd for å komme borti den hver gang han skulle inn og ut.. Istedet risikerte han å bulke sin egen bil i stolpen på motsatt side fordi han var så redd for å komme borti den tilsynelatende svindyre bilen min.....
Så det FINNES faktisk mange mennesker der ute som har respekt for andre sine ting og som er ekstra forsiktig når de ser en fin bil ved siden av.
Desverre finnes det mange mennesker som ikke bryr seg om bil i det hele tatt, for disse er bilen bare et fremkomstmiddel på lik linje med en trøsykkel, og de klarer rett og slett ikke å skjønne hva en nesten "usynlig" parkeringsbulk fra eller til har å si.. bilen er jo fult brukbar likevel!??
DISSE menneskene utgjør 50% av trusselen mot din parkerte bil.
40% utgjøres av familier i stasjonsvogn som parkerer ved siden av bilen din der alle ungene SMELLER opp bakdørene (inn i din bil såklart) og presser seg mellom og riper den fint opp langs hele siden osv... er du riktig heldig skjer dette på BEGGE sider av bilen din mens den står parkert...
9% utgjøres av gamle damer/menn med hatt som skulle vært fratatt lappen for lenge siden..
1% utgjøres av helt vanlige oppegående folk som rett og slett bare var uheldig, men som ikke er ærlig nok til å legge igjen noen lapp....
Dette må taes med en klype salt.. men dere skjønner hvor jeg vil hen!

Moralen er: så sant du ikke MÅ, så unngå å parker på kjøpesentre og andre steder der det er stor pågang. Finn en mer isolert plass, selv om dette gjerne betyr at du må gå litt lenger...