TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JA! endelig ei bot jeg er enig i!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #112228  av seini

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article398753.ece

Det var på tide, er DRITTLEI de jævlene som parkeren sånn halvhjerta, så må du smyge deg inn mellom, lirke deg ut av bilen. Og når du kommer tilbake igjen så har den jævelen som parkerte som en jævla idiot også lagt bulk i bilen din!

BRENN DERE SOM IKKE KAN PARKERE!
 #112240  av Goose

seini skrev:http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article398753.ece

Det var på tide, er DRITTLEI de jævlene som parkeren sånn halvhjerta, så må du smyge deg inn mellom, lirke deg ut av bilen. Og når du kommer tilbake igjen så har den jævelen som parkerte som en jævla idiot også lagt bulk i bilen din!

BRENN DERE SOM IKKE KAN PARKERE!
Er delvis enig med deg.

Problemmet må vi grave litt dypere i. Det er nemlig bredden på den helvetes parkeringsplassen. Og i følge EU kravene så er alle parkeringsplassene i norge ca 30cm smalere (var noe sånn siste rapport viser) Så jeg er enig at bilisten burde få bot, men uanig dersom det sto 2 store A6 vedsiden av og innkjøringen er trang...

Så det er en sånn dobbel moral her..

#112246  av CelicaTurbo

jøss ja, helt enig.. det er så mange som er helt elendige på å parkere og dermed tar opp to plasser til sin bil.. så klart parkeringsselskaper må få lov til å bøtelegge en billist som gjør beslag på to parkeringsplasser når han parkerer skjevt :roll: Har vært tilfeller hvor jeg har blitt rimelig sinna når jeg har kommet tilbake til egen bil og det er knapt plass til at jeg kan stå mellom min bil på førersiden og den andre bilen, to ganger har jeg skrevet en lapp som jeg har lagt under vindusviskeren til den andre bilen i rent sinne.. :evil:

#112251  av maxgets

Er greit det att man bør parkere bra..

Men er noe dritt når feks hele rekka er litt skjevt ute.. da kan du ikke bruke den ledige plassen i midten som ikke treffer mellom strekene da.. sånne tillfeller er litt kjedelige.. og hender ganske ofte

#112263  av sindrejl

synes å huske det var ganske mange her inne som tok to plasser selv jeg? ;)

#112264  av Goose

sindrejl skrev:synes å huske det var ganske mange her inne som tok to plasser selv jeg? ;)
JAPP! 8) Derfor jeg ikke synes karen fortjente boten helt...

Jeg gjør ikke dette fordi jeg skal være frekk osv, men når jeg lirker inn bilen på e SMALE plassene så ender det alltid med bulk!!!
Og det hater jeg!!! :evil:

Derfor er det enten å parkere lengs unna slik at folk ikke gidder å parkere der, eller barkere på 2 plasser.

#112278  av CelicaTurbo

betaler du for å parkere i et parkeringshus så betaler du jammen det bare for å parkere på en plass også.. da synes jeg parkeringsselskapet er i sin fulle rett til å gi personen gebyr om man kaprer to plasser. Men, på handlesentere hvor det er mye ledig plass og man parkerer langt fra inngangen gjør det meg ingenting om man bevist tar to plasser, men det er fantastisk irriterende med de som parkerer helt på skjeive pga at de ikke er i stand eller gidder å parkere bedre, og dermed ender de opp med å sabotere en hel rad med parkeringsplass pga at folk som parkerer ved siden av må begynne å parkere skjeivt de også.. folk som gjør slikt viser bare mangel på respekt for andre etter min mening, og de fortjener en god stripe i lakken :evil:

#112285  av sindrejl

Goose skrev:
sindrejl skrev:synes å huske det var ganske mange her inne som tok to plasser selv jeg? ;)
JAPP! 8) Derfor jeg ikke synes karen fortjente boten helt...

Jeg gjør ikke dette fordi jeg skal være frekk osv, men når jeg lirker inn bilen på e SMALE plassene så ender det alltid med bulk!!!
Og det hater jeg!!! :evil:

Derfor er det enten å parkere lengs unna slik at folk ikke gidder å parkere der, eller barkere på 2 plasser.
hihi fant engang en lapp på ruta (tydeligvis fra ei kjerring) som mente jeg burde lære meg å parkere "Trenger ikke dobbeltparkere!" stod det til slutt :D

#112286  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:betaler du for å parkere i et parkeringshus så betaler du jammen det bare for å parkere på en plass også.. da synes jeg parkeringsselskapet er i sin fulle rett til å gi personen gebyr om man kaprer to plasser. Men, på handlesentere hvor det er mye ledig plass og man parkerer langt fra inngangen gjør det meg ingenting om man bevist tar to plasser, men det er fantastisk irriterende med de som parkerer helt på skjeive pga at de ikke er i stand eller gidder å parkere bedre, og dermed ender de opp med å sabotere en hel rad med parkeringsplass pga at folk som parkerer ved siden av må begynne å parkere skjeivt de også.. folk som gjør slikt viser bare mangel på respekt for andre etter min mening, og de fortjener en god stripe i lakken :evil:
helt klart, stor forskjell fra privat parkeringsplass uten å betale eller en parkeringsplass man må betale på.. Parkerer alltid korrekt der man må betale for der vet jeg at sånne griske parkeringsbetjenter går rundt :P

#112290  av cameleon

Dobbeltparkerer alltid jeg. Har fått bulker inni bilen min før. Eneste teite med den hendelsen fra vg var at han ikke brukte MERE plass!

#112317  av Erlend

Parkerer heller lenger unna og går det lille stykket jeg 8) Slipper jeg alt sånt tull.

#112580  av conniew

cameleon skrev:Dobbeltparkerer alltid jeg. Har fått bulker inni bilen min før. Eneste teite med den hendelsen fra vg var at han ikke brukte MERE plass!
Flink til å noen ganger holde av, til og med TRE plasser du :P Hehe.

#112583  av Remi

dokker har ikke skjønt det :mrgreen: har du en bil du e redd før at skal få lakk skader så parkere du på tværra og tar 3 plasser :D btw får du 2 parkerings boter da?

#112692  av FireWalk

Jeg er faktisk ikke enig i det hele tatt!

Hva om du kommer å skal parkere, også er det trangt om plassen. Du finner en ledig plass, men bilen ved siden av står dårlig parkert den også, med hjulet godt over streken slik at du blir tvunget til å parkere med hjulet over streken på MOTSATT side for å få plass? senere kjører bilene ved siden av, og parkerings vakten kommer og finner DIN bil stående der.. Da hadde du vel neppe vært like glad for å få bot...

Og dere andre som har vært sånn fremmpå med tanke på parkering og "kjøpesenter bulker" tideligere. Dere som stolt forteller om at dere parkerer slik at dere helst tar minimum TO parkeringsplasser når dere setter fra dere bilen for å unngå at noen skal komme å lage bulk i bilen deres? Dette vil jo bety slutten for deres vedkommende.

Nå skal jeg ikke være så opsternasi at jeg ikke viser sympati med de som irriterer seg på grunn av slikt.. I parkerings hus osv betaler man jo som sagt over for EN plass. tar man TO plasser bør man betale for to. Men når hjulet er midt på streken eller 1-2 cm uttafor.. heh.. da syntes jeg det blir for pirkete..
Hver situasjon er unik, og om man tar eksempelet jeg kom med til å begynne med her så syntes jeg det ville vært urimelig å få en bot pga at man parkerer på eneste mulige måte pga at de ved SIDEN av har parkert feil. Skal man da la plassen stå åpen da fordi bilene ved siden av har parkert feil? da taper jo parkering selskapet penger uansett, pga at mange ledige plasser blir stående tomme fordi folk ikke tør å parkere der fordi de ser at parkeringene til bilene ved siden av er av en slik natur at du må parkere litt over streken for å få plass der, selv om du HADDE fått plass så tør du ikke fordi du er redd for den bota...
da blir det for dumt.. 0 toleranse....

Jeg syntes man må vise litt sunn fornuft i slike saker... Dette landet er veldig A4 både når det gjelder det ene og det andre... I trafikken er vist ingenting tilatt, og der er det bortimot nulltoleranse nå.. det er ikke noe jeg syntes er positivt.

JA det er irriterende at noen parkerer skjevt. Men faen så irriterende det er den dagen DU får bot fordi du har funnet en ledig plass og parkert litt ujevnt fordi de ved siden av har gjort det samme... hva da?....

#112693  av sindrejl

er veldig mye det der med at man MÅ parkere ujevnt pga andre idioter ja.. og senere så kjører dem.. og hvem får bota da? joda.. meg det.. håpløs den situasjonen der