TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det er dukket opp en ny knallblÃ¥ mk3 MR2 i Trondheim!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#58611  av laas

chris skrev: Du har noen godbiter der ja. Og Orkanger - Hitra er et så artig strekke at det er nesten verdt turen i seg selv :D
Notert. SÃ¥ snart jeg har Mr2en tilbake skal jeg til Hitra :)
chris skrev: Artigste strekket jeg noengang har kjørt med MR2'en min, er nok fra Otta, oppover til Strynefjellet, gamle strynefjellsveien, ned til Stryn, utover de utrolig smale kronglete veiene utover der, forbi Loen, over et fjell jeg ikke husker navnet på, men som hadde sikksakkveier både opp og ned.. og så videre inn til Førde. Ganske langt, men utrolig gøy vei hele veien :D Er liksom time etter time etter time med bare svingete kronglete veier, og stedvis veldig smalt. Man kan faktisk tøye det enda lenger og fortsette E39 videre fra Førde. Masse artige veistrekninger videre, og etter noen timer befinner man seg i Bergen :P
Ah, det området der er bare rått. Laaangt unna Trondheim dog. Kjørte Sogndal - Stryn - Geiranger - Trollstigen i sommer på vei hjem fra Stavanger. Bilder: http://spyderchat.com/phpBB/viewtopic.p ... 50&start=5 Utrolig kul vei - stiligste jeg har kan huske å ha kjørt. Turen igjennom Geiranger var rå.

Husker også jeg kjørte kystveien til Bodø og hele Lofoten inn på MC for en del år tilbake - den turen skal jeg gjenta med MR2en, garantert.

Lars J

#58628  av Erlend

KptKaoS - kjempeflott mk3 du har skaffet deg :) Elsket felgene og fargen! Ellers er jeg enig med laas angående de småtingene som kan være på to-do-lista di en gang ;)

#58702  av KptKaoS

laas skrev: Hadde du ikke hilst på en Opel Speedster om den hadde hilst på deg heller?
Det hadde jeg gjort...

Lars J
Kanskje om den hadde vært av den nye typen med Toyota-motor! ;) Jeg prøvekjørte den Speedsteren som sto/står på Maskinagentur. I en time kjørte jeg rundt og smilte, samtidig som jeg banna over at den var alvorlig underdimensjonert i forhold til mine genetiske rammebetingelser.

Til neste vår blir det nye felger da de som står på er breiere enn dekkene og dermed godt herpa på fortauskanter. Dekkene skal også skiftes da de eksisterende av en eller annen grunn har samme dim. foran og bak. Ellers er Dunlop-dekkene bambi på glattisen ved regnvær. Senkesett skal også på. :)

Ellers blir det en grei stereo-løsning etterhvert. Bilder kommer.

mvh
Ole

#112004  av Rømmling

chris skrev:
laas skrev:Møtte også en på strekket Hjerkin - Alvdal igjennom Folldal. Genialt bra vei.
det er en strekning alle med MR2 burde kjørt ;) jeg har vært der mange ganger :D
ja ska si meg enig at foldals vegen er fin je.
Jeg bor jo der hehe.

#112010  av funkes

Ja, det er absolutt en moro vei det! :D Men herregud, for en dritvei det er rett sør for Stryn der. Går jo ikke en bil og en moped i bredden engang!
Blei bra snittfart mellom Førde og Oppdal git :D

EDIT: Den var ment til Chris :)